vytisknout velikost písma Trident Iceni je vraj najrýchlejším dieselom sveta, ide cez 300 km/h

Britská automobilka Trident začala prijímať objednávky na svoj športový automobil s naftovým motorom a cenou začínajúcou v prepočte na sume 116 tisíc eur.
Trident Iceni je vraj najrýchlejším dieselom sveta, ide cez 300 km/h

Dvojdverový model Iceni, produkt britskej spoločnosti Trident Performance Vehicles, sa prvýkrát objavil už niekedy pred šiestimi rokmi, no ešte len teraz vstupuje do sériovej výroby a predajov. Ponuka zahŕňa otvorené prevedenie Iceni, fastback Iceni Magna a shooting-brake Iceni Venturer. Má ísť o najrýchlejší diesel a zároveň najhospodárnejší športový automobil sveta, o ktorého pohon sa stará vznetový osemvalec s objemom 6,6 l.

Trident Iceni 01.jpgTrident Iceni 02.jpgTrident Iceni 06.jpg
Trident Iceni 04.jpgTrident Iceni 05.jpgTrident Iceni 03.jpg
Trident Iceni do predajov nastupuje s gloriolou najrýchlejšieho a najhospodárnejšieho dieselu na svete

Ten vo svojom základnom naladení dosahuje výkon 400 koní (295 kW) a krútiaci moment 948 Nm, čo postačí k zrýchleniu z 0 na 96 km/h za 3,7 s a dosiahnutie rýchlosti viac ako 300 km/h. Pripravené sú ale aj verzie s výkonom 436 koní (321 kW) a 1 286 Nm a 669 koní (492 kW) a 1 422 Nm. K dispozícii budú pre škálu variantov radu Iceni tiež sady zamerané na luxus, v ktorých výbave sa objaví napríklad multimediálny systém Clarion, interiér čalúnený v kombinácii kože a Alcantary, vyhrievanie čelného skla alebo dekoračné prvky z uhlíkových kompozitov.

Trident Iceni 07.jpgTrident Iceni 08.jpgTrident Iceni 09.jpg
Trident Iceni je k dispozícii s trojicou karosérií vrátane fastbacku

Výrobca zároveň sľubuje dojazd na jednu nádrž až 3 200 km, no objem tejto nádrže známy nie je, pričom motor vie jazdiť nielen na konvenčnú naftu, ale aj na najrôznejšie "bionafty" vrátane slnečnicového, palmového alebo sójového oleja. V kombinovanom režime prevádzky majú vozidlá Trident Iconi vykázať priemernú spotrebu paliva v hladine 4,1 l/100 km. Zakladateľ spoločnosti Trident Peter Bevan tvrdí, že za popísanými výkonmi a spotrebou stojí jeho bližšie nespresnený systém násobenia krútiaceho momentu. Prevodovky sú šesťstupňové samočinné.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY