vytisknout velikost písma Trident Iceni je vraj najrýchlejším dieselom sveta, ide cez 300 km/h

Britská automobilka Trident začala prijímať objednávky na svoj športový automobil s naftovým motorom a cenou začínajúcou v prepočte na sume 116 tisíc eur.
Trident Iceni je vraj najrýchlejším dieselom sveta, ide cez 300 km/h

Dvojdverový model Iceni, produkt britskej spoločnosti Trident Performance Vehicles, sa prvýkrát objavil už niekedy pred šiestimi rokmi, no ešte len teraz vstupuje do sériovej výroby a predajov. Ponuka zahŕňa otvorené prevedenie Iceni, fastback Iceni Magna a shooting-brake Iceni Venturer. Má ísť o najrýchlejší diesel a zároveň najhospodárnejší športový automobil sveta, o ktorého pohon sa stará vznetový osemvalec s objemom 6,6 l.

Trident Iceni 01.jpgTrident Iceni 02.jpgTrident Iceni 06.jpg
Trident Iceni 04.jpgTrident Iceni 05.jpgTrident Iceni 03.jpg
Trident Iceni do predajov nastupuje s gloriolou najrýchlejšieho a najhospodárnejšieho dieselu na svete

Ten vo svojom základnom naladení dosahuje výkon 400 koní (295 kW) a krútiaci moment 948 Nm, čo postačí k zrýchleniu z 0 na 96 km/h za 3,7 s a dosiahnutie rýchlosti viac ako 300 km/h. Pripravené sú ale aj verzie s výkonom 436 koní (321 kW) a 1 286 Nm a 669 koní (492 kW) a 1 422 Nm. K dispozícii budú pre škálu variantov radu Iceni tiež sady zamerané na luxus, v ktorých výbave sa objaví napríklad multimediálny systém Clarion, interiér čalúnený v kombinácii kože a Alcantary, vyhrievanie čelného skla alebo dekoračné prvky z uhlíkových kompozitov.

Trident Iceni 07.jpgTrident Iceni 08.jpgTrident Iceni 09.jpg
Trident Iceni je k dispozícii s trojicou karosérií vrátane fastbacku

Výrobca zároveň sľubuje dojazd na jednu nádrž až 3 200 km, no objem tejto nádrže známy nie je, pričom motor vie jazdiť nielen na konvenčnú naftu, ale aj na najrôznejšie "bionafty" vrátane slnečnicového, palmového alebo sójového oleja. V kombinovanom režime prevádzky majú vozidlá Trident Iconi vykázať priemernú spotrebu paliva v hladine 4,1 l/100 km. Zakladateľ spoločnosti Trident Peter Bevan tvrdí, že za popísanými výkonmi a spotrebou stojí jeho bližšie nespresnený systém násobenia krútiaceho momentu. Prevodovky sú šesťstupňové samočinné.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY