vytisknout velikost písma Trident Iceni je vraj najrýchlejším dieselom sveta, ide cez 300 km/h

Britská automobilka Trident začala prijímať objednávky na svoj športový automobil s naftovým motorom a cenou začínajúcou v prepočte na sume 116 tisíc eur.
Trident Iceni je vraj najrýchlejším dieselom sveta, ide cez 300 km/h

Dvojdverový model Iceni, produkt britskej spoločnosti Trident Performance Vehicles, sa prvýkrát objavil už niekedy pred šiestimi rokmi, no ešte len teraz vstupuje do sériovej výroby a predajov. Ponuka zahŕňa otvorené prevedenie Iceni, fastback Iceni Magna a shooting-brake Iceni Venturer. Má ísť o najrýchlejší diesel a zároveň najhospodárnejší športový automobil sveta, o ktorého pohon sa stará vznetový osemvalec s objemom 6,6 l.

Trident Iceni 01.jpgTrident Iceni 02.jpgTrident Iceni 06.jpg
Trident Iceni 04.jpgTrident Iceni 05.jpgTrident Iceni 03.jpg
Trident Iceni do predajov nastupuje s gloriolou najrýchlejšieho a najhospodárnejšieho dieselu na svete

Ten vo svojom základnom naladení dosahuje výkon 400 koní (295 kW) a krútiaci moment 948 Nm, čo postačí k zrýchleniu z 0 na 96 km/h za 3,7 s a dosiahnutie rýchlosti viac ako 300 km/h. Pripravené sú ale aj verzie s výkonom 436 koní (321 kW) a 1 286 Nm a 669 koní (492 kW) a 1 422 Nm. K dispozícii budú pre škálu variantov radu Iceni tiež sady zamerané na luxus, v ktorých výbave sa objaví napríklad multimediálny systém Clarion, interiér čalúnený v kombinácii kože a Alcantary, vyhrievanie čelného skla alebo dekoračné prvky z uhlíkových kompozitov.

Trident Iceni 07.jpgTrident Iceni 08.jpgTrident Iceni 09.jpg
Trident Iceni je k dispozícii s trojicou karosérií vrátane fastbacku

Výrobca zároveň sľubuje dojazd na jednu nádrž až 3 200 km, no objem tejto nádrže známy nie je, pričom motor vie jazdiť nielen na konvenčnú naftu, ale aj na najrôznejšie "bionafty" vrátane slnečnicového, palmového alebo sójového oleja. V kombinovanom režime prevádzky majú vozidlá Trident Iconi vykázať priemernú spotrebu paliva v hladine 4,1 l/100 km. Zakladateľ spoločnosti Trident Peter Bevan tvrdí, že za popísanými výkonmi a spotrebou stojí jeho bližšie nespresnený systém násobenia krútiaceho momentu. Prevodovky sú šesťstupňové samočinné.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY