vytisknout velikost písma Trident Iceni je vraj najrýchlejším dieselom sveta, ide cez 300 km/h

Britská automobilka Trident začala prijímať objednávky na svoj športový automobil s naftovým motorom a cenou začínajúcou v prepočte na sume 116 tisíc eur.
Trident Iceni je vraj najrýchlejším dieselom sveta, ide cez 300 km/h

Dvojdverový model Iceni, produkt britskej spoločnosti Trident Performance Vehicles, sa prvýkrát objavil už niekedy pred šiestimi rokmi, no ešte len teraz vstupuje do sériovej výroby a predajov. Ponuka zahŕňa otvorené prevedenie Iceni, fastback Iceni Magna a shooting-brake Iceni Venturer. Má ísť o najrýchlejší diesel a zároveň najhospodárnejší športový automobil sveta, o ktorého pohon sa stará vznetový osemvalec s objemom 6,6 l.

Trident Iceni 01.jpgTrident Iceni 02.jpgTrident Iceni 06.jpg
Trident Iceni 04.jpgTrident Iceni 05.jpgTrident Iceni 03.jpg
Trident Iceni do predajov nastupuje s gloriolou najrýchlejšieho a najhospodárnejšieho dieselu na svete

Ten vo svojom základnom naladení dosahuje výkon 400 koní (295 kW) a krútiaci moment 948 Nm, čo postačí k zrýchleniu z 0 na 96 km/h za 3,7 s a dosiahnutie rýchlosti viac ako 300 km/h. Pripravené sú ale aj verzie s výkonom 436 koní (321 kW) a 1 286 Nm a 669 koní (492 kW) a 1 422 Nm. K dispozícii budú pre škálu variantov radu Iceni tiež sady zamerané na luxus, v ktorých výbave sa objaví napríklad multimediálny systém Clarion, interiér čalúnený v kombinácii kože a Alcantary, vyhrievanie čelného skla alebo dekoračné prvky z uhlíkových kompozitov.

Trident Iceni 07.jpgTrident Iceni 08.jpgTrident Iceni 09.jpg
Trident Iceni je k dispozícii s trojicou karosérií vrátane fastbacku

Výrobca zároveň sľubuje dojazd na jednu nádrž až 3 200 km, no objem tejto nádrže známy nie je, pričom motor vie jazdiť nielen na konvenčnú naftu, ale aj na najrôznejšie "bionafty" vrátane slnečnicového, palmového alebo sójového oleja. V kombinovanom režime prevádzky majú vozidlá Trident Iconi vykázať priemernú spotrebu paliva v hladine 4,1 l/100 km. Zakladateľ spoločnosti Trident Peter Bevan tvrdí, že za popísanými výkonmi a spotrebou stojí jeho bližšie nespresnený systém násobenia krútiaceho momentu. Prevodovky sú šesťstupňové samočinné.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY