vytisknout velikost písma "Trhne si nohou!", odkazuje Mini konceptom hybridnej kolobežky

"Trhne si nohou!", odkazuje Mini konceptom hybridnej kolobežky

Na autosalóne v Los Angeles nie je vidno len autá. Napríklad Mini sem priviezlo koncept kolobežky. Je to ale svojim spôsobom hybridná kolobežka, lebo má akumulátor a na jedno nabitie prejde 15 až 25 km s maximálnou rýchlosťou 25 km/h.

mini (24).jpgmini (25).jpgmini (17).jpgVypojiť z nabíjačky, vybrať z kufra, rozložiť, trhnúť si a vyraziť. Iste, je to tak trochu zbytočnosť, ale každý občas potrebuje zbytočnú hračku

Hybridná kolobežka? Áno, elektromotor sa totiž zapojí do práce až po prekročení určitej rýchlosti, takže sa musíte rozbehnúť pekne postarom. Musíte si proste poriadne "trhnúť nohou".

Kolobežka má hmotnosť 18 kg a nabíjať ju môžete ako z klasickej domácej zásuvky, tak aj z dvanásťvoltovej zástrčky v aute, čo je určite užitočné. Navyše je skladná a zmestí sa do kufra nového Mini.

Kolobežka Mini Citysurfer dokonca disponuje systémom nastaviteľnej rekuperácie, takže môžete napríklad pri jazde z kopca pomaly dobíjať batérie. Samozrejme má tiež na každom kolese mechanickú brzdu. Zatiaľ nie je jasné, či sa niečo také objaví v ponuke príslušenstva automobilky Mini. Záujem by o to ale určite bol.

mini (1).jpgmini (10).jpgmini (12).jpgmini (14).jpgmini (15).jpgmini (16).jpgmini (19).jpgmini (2).jpgmini (20).jpgmini (21).jpgmini (23).jpgmini (26).jpgmini (27).jpgmini (28).jpgmini (29).jpgmini (3).jpgmini (4).jpgmini (5).jpgmini (6).jpgmini (9).jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY