vytisknout velikost písma Tretí bankrot Saabu sa zatiaľ odkladá

Tretí bankrot Saabu sa zatiaľ odkladá

Pred niekoľkými dňami sme informovali o ďalších problémoch Saabu, respektíve čínsko-švédskej automobilky NEVS, ktorá sa snaží pokračovať vo výrobe staručkého modelu Saab 9-3. Jeden zo subdodávateľov tlačil súčasneho majiteľa do bankrotu.

Stránky Automotive News informujú, že spoločnosť NEVS ale nakoniec problémy zažehnala a so subdodávateľom, ktorému dlhovala v prepočte asi 15 tisíc eur, sa údajne dohodla. Vedenie tiež informuje, že výrobca nie je insolventný a že celkový majetok presahuje súčasné dlhy spoločnosti.

Súčasný majiteľ Saabu sa znovu dostal do problémov hlavne kvôli zle prepočítaným finančným injekciám čínskych investorov. Napriek tomu by peniaze mali do Saabu naďalej prúdiť.

Automobilka tiež usilovne rokuje s ďalšími potenciálnymi partnermi a vraj sa podarilo dohovoriť spoluprácu s významným dodávateľom náhradných dielov, ktorého ale nechcela spoločnosť NEVS vymenovať. Jedná aj s ďalším, ktorý by mohol pomôcť financovať vývoj novej platformy Phoenix.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY