vytisknout velikost písma Tretí bankrot Saabu sa zatiaľ odkladá

Tretí bankrot Saabu sa zatiaľ odkladá

Pred niekoľkými dňami sme informovali o ďalších problémoch Saabu, respektíve čínsko-švédskej automobilky NEVS, ktorá sa snaží pokračovať vo výrobe staručkého modelu Saab 9-3. Jeden zo subdodávateľov tlačil súčasneho majiteľa do bankrotu.

Stránky Automotive News informujú, že spoločnosť NEVS ale nakoniec problémy zažehnala a so subdodávateľom, ktorému dlhovala v prepočte asi 15 tisíc eur, sa údajne dohodla. Vedenie tiež informuje, že výrobca nie je insolventný a že celkový majetok presahuje súčasné dlhy spoločnosti.

Súčasný majiteľ Saabu sa znovu dostal do problémov hlavne kvôli zle prepočítaným finančným injekciám čínskych investorov. Napriek tomu by peniaze mali do Saabu naďalej prúdiť.

Automobilka tiež usilovne rokuje s ďalšími potenciálnymi partnermi a vraj sa podarilo dohovoriť spoluprácu s významným dodávateľom náhradných dielov, ktorého ale nechcela spoločnosť NEVS vymenovať. Jedná aj s ďalším, ktorý by mohol pomôcť financovať vývoj novej platformy Phoenix.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY