vytisknout velikost písma Tretí bankrot Saabu sa zatiaľ odkladá

Tretí bankrot Saabu sa zatiaľ odkladá

Pred niekoľkými dňami sme informovali o ďalších problémoch Saabu, respektíve čínsko-švédskej automobilky NEVS, ktorá sa snaží pokračovať vo výrobe staručkého modelu Saab 9-3. Jeden zo subdodávateľov tlačil súčasneho majiteľa do bankrotu.

Stránky Automotive News informujú, že spoločnosť NEVS ale nakoniec problémy zažehnala a so subdodávateľom, ktorému dlhovala v prepočte asi 15 tisíc eur, sa údajne dohodla. Vedenie tiež informuje, že výrobca nie je insolventný a že celkový majetok presahuje súčasné dlhy spoločnosti.

Súčasný majiteľ Saabu sa znovu dostal do problémov hlavne kvôli zle prepočítaným finančným injekciám čínskych investorov. Napriek tomu by peniaze mali do Saabu naďalej prúdiť.

Automobilka tiež usilovne rokuje s ďalšími potenciálnymi partnermi a vraj sa podarilo dohovoriť spoluprácu s významným dodávateľom náhradných dielov, ktorého ale nechcela spoločnosť NEVS vymenovať. Jedná aj s ďalším, ktorý by mohol pomôcť financovať vývoj novej platformy Phoenix.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY