vytisknout velikost písma Toyota zostáva najväčšou automobilkou sveta, predala 10 miliónov áut

Toyota zostáva najväčšou automobilkou sveta, predala 10 miliónov áut

Japonská Toyota obhájila aj v roku 2013 pozíciu svetovej jednotky. Nepodarilo sa jej síce prelomiť vytúženú métu 10 miliónov predaných vozidiel, ale s výsledkom 9,98 milióna zostala len tesne pod ňou.

O pozícii druhej najväčšej automobilky sveta nie je zatiaľ jasno. Americký koncern GM ohlásil 9,71 milióna predaných áut. Volkswagen zatiaľ zverejnil iba približný údaj 9,7 milióna vozidiel s tým, že presné číslo oznámi až 13. marca. Teoreticky je teda možné, že VW nakoniec odsunie GM na bronzovú priečku.

GM bola najväčším výrobcom áut na svete 80 rokov. Až v roku 2008 sa po prvýkrát presadila do čela Toyota, ktorá tento úspech zopakovala aj v rokoch 2009, 2010 a 2012.

To by sa ale do budúcna malo zmeniť - aspoň pokiaľ Volkswagenu vyjdú jeho smelé plány. Zástupcovia najväčšej európskej automobilky sa v posledných rokoch nechávajú opakovane počuť, že do roku 2018 chcú vystreliť na čelo svetového rebríčka .

VW pôvodne predpokladal, že mu k dosiahnutiu vytúženého prvenstva bude stačiť predať za rok 10 miliónov áut. Ako je ale vidno z tohtoročného výsledku Toyoty, vo Wolfsburgu budú musieť svoje výpočty aktualizovať.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY