vytisknout velikost písma Toyota zostáva najväčšou automobilkou sveta, predala 10 miliónov áut

Toyota zostáva najväčšou automobilkou sveta, predala 10 miliónov áut

Japonská Toyota obhájila aj v roku 2013 pozíciu svetovej jednotky. Nepodarilo sa jej síce prelomiť vytúženú métu 10 miliónov predaných vozidiel, ale s výsledkom 9,98 milióna zostala len tesne pod ňou.

O pozícii druhej najväčšej automobilky sveta nie je zatiaľ jasno. Americký koncern GM ohlásil 9,71 milióna predaných áut. Volkswagen zatiaľ zverejnil iba približný údaj 9,7 milióna vozidiel s tým, že presné číslo oznámi až 13. marca. Teoreticky je teda možné, že VW nakoniec odsunie GM na bronzovú priečku.

GM bola najväčším výrobcom áut na svete 80 rokov. Až v roku 2008 sa po prvýkrát presadila do čela Toyota, ktorá tento úspech zopakovala aj v rokoch 2009, 2010 a 2012.

To by sa ale do budúcna malo zmeniť - aspoň pokiaľ Volkswagenu vyjdú jeho smelé plány. Zástupcovia najväčšej európskej automobilky sa v posledných rokoch nechávajú opakovane počuť, že do roku 2018 chcú vystreliť na čelo svetového rebríčka .

VW pôvodne predpokladal, že mu k dosiahnutiu vytúženého prvenstva bude stačiť predať za rok 10 miliónov áut. Ako je ale vidno z tohtoročného výsledku Toyoty, vo Wolfsburgu budú musieť svoje výpočty aktualizovať.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY