vytisknout velikost písma Toyota zostáva najväčšou automobilkou sveta, predala 10 miliónov áut

Toyota zostáva najväčšou automobilkou sveta, predala 10 miliónov áut

Japonská Toyota obhájila aj v roku 2013 pozíciu svetovej jednotky. Nepodarilo sa jej síce prelomiť vytúženú métu 10 miliónov predaných vozidiel, ale s výsledkom 9,98 milióna zostala len tesne pod ňou.

O pozícii druhej najväčšej automobilky sveta nie je zatiaľ jasno. Americký koncern GM ohlásil 9,71 milióna predaných áut. Volkswagen zatiaľ zverejnil iba približný údaj 9,7 milióna vozidiel s tým, že presné číslo oznámi až 13. marca. Teoreticky je teda možné, že VW nakoniec odsunie GM na bronzovú priečku.

GM bola najväčším výrobcom áut na svete 80 rokov. Až v roku 2008 sa po prvýkrát presadila do čela Toyota, ktorá tento úspech zopakovala aj v rokoch 2009, 2010 a 2012.

To by sa ale do budúcna malo zmeniť - aspoň pokiaľ Volkswagenu vyjdú jeho smelé plány. Zástupcovia najväčšej európskej automobilky sa v posledných rokoch nechávajú opakovane počuť, že do roku 2018 chcú vystreliť na čelo svetového rebríčka .

VW pôvodne predpokladal, že mu k dosiahnutiu vytúženého prvenstva bude stačiť predať za rok 10 miliónov áut. Ako je ale vidno z tohtoročného výsledku Toyoty, vo Wolfsburgu budú musieť svoje výpočty aktualizovať.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY