vytisknout velikost písma Toyota zostáva najväčšou automobilkou sveta, predala 10 miliónov áut

Toyota zostáva najväčšou automobilkou sveta, predala 10 miliónov áut

Japonská Toyota obhájila aj v roku 2013 pozíciu svetovej jednotky. Nepodarilo sa jej síce prelomiť vytúženú métu 10 miliónov predaných vozidiel, ale s výsledkom 9,98 milióna zostala len tesne pod ňou.

O pozícii druhej najväčšej automobilky sveta nie je zatiaľ jasno. Americký koncern GM ohlásil 9,71 milióna predaných áut. Volkswagen zatiaľ zverejnil iba približný údaj 9,7 milióna vozidiel s tým, že presné číslo oznámi až 13. marca. Teoreticky je teda možné, že VW nakoniec odsunie GM na bronzovú priečku.

GM bola najväčším výrobcom áut na svete 80 rokov. Až v roku 2008 sa po prvýkrát presadila do čela Toyota, ktorá tento úspech zopakovala aj v rokoch 2009, 2010 a 2012.

To by sa ale do budúcna malo zmeniť - aspoň pokiaľ Volkswagenu vyjdú jeho smelé plány. Zástupcovia najväčšej európskej automobilky sa v posledných rokoch nechávajú opakovane počuť, že do roku 2018 chcú vystreliť na čelo svetového rebríčka .

VW pôvodne predpokladal, že mu k dosiahnutiu vytúženého prvenstva bude stačiť predať za rok 10 miliónov áut. Ako je ale vidno z tohtoročného výsledku Toyoty, vo Wolfsburgu budú musieť svoje výpočty aktualizovať.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY