vytisknout velikost písma Toyota Yaris Hybrid R Concept: hybridná ministíhačka pristáva

Oficiálnu premiéru má za sebou aj kompaktný Yaris Hybrid R využívajúci v pohonnej sústave kondenzátora.
Toyota Yaris Hybrid R Concept: hybridná ministíhačka pristáva

Pripravovaný špeciál Toyota Yaris Hybrid R sme vám predbežne predstavili už pred niekoľkými dňami a tentokrát vám prinášame iné informácie, ale predovšetkým fotografie z miesta jeho premiéry, ktorým sa stal práve prebiehajúci autosalón vo Frankfurte. Táto štúdia disponuje zážihovým štvorvalcom s objemom 1,6 l, preplňovaním a výkonom 300 koní (221 kW), ktorý poháňa kolesá prednej nápravy.

_DSC1741.JPG_DSC1743.JPG_DSC1745.JPG
Toyota Yaris Hybrid R ponúka krátkodobý výkon 420 koní

Na náprave zadnej nájdeme dva elektromotory napájané zo špeciálneho kondenzátora, ktorý uchováva elektrickú energiu generovanú predovšetkým rekuperáciou brzdnej energie. V bežnom jazdnom režime každý z motorov ponúka výkon 40 koní (29 kW) po dobu 10 s, v režime športovom potom 60 koní (44 kW) po dobu až 5 s. Suma sumárum, tento malý automobil s pohonom všetkých kolies ponúkne celkový výkon až 420 koní (309 kW).

_DSC1742.JPG_DSC1746.JPG_DSC1747.JPG_DSC1748.JPG_DSC1749.JPG_DSC1750.JPG
Toyota Yaris Hybrid R je zatiaľ len koncepčnou štúdiou

Na palube nájdeme ešte tretí elektromotor, ktorý je v úlohe generátora elektrickej energie včlenený na obvyklom mieste medzi spaľovacím motorom a šesťstupňovou prevodovkou so sekvenčným radením. Ten pomáha dobíjať kondenzátor a počas prudkého zrýchľovania sa priamo podieľa na výrobe energie pre elektromotory vzadu.

Toyota sa stáva ďalším z mála výrobcov, ktorí vo svojich hybridoch siahli po kondenzátore namiesto bežných ťažkých akumulátorov.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY