vytisknout velikost písma Toyota Yaris Hybrid R Concept: hybridná ministíhačka pristáva

Oficiálnu premiéru má za sebou aj kompaktný Yaris Hybrid R využívajúci v pohonnej sústave kondenzátora.
Toyota Yaris Hybrid R Concept: hybridná ministíhačka pristáva

Pripravovaný špeciál Toyota Yaris Hybrid R sme vám predbežne predstavili už pred niekoľkými dňami a tentokrát vám prinášame iné informácie, ale predovšetkým fotografie z miesta jeho premiéry, ktorým sa stal práve prebiehajúci autosalón vo Frankfurte. Táto štúdia disponuje zážihovým štvorvalcom s objemom 1,6 l, preplňovaním a výkonom 300 koní (221 kW), ktorý poháňa kolesá prednej nápravy.

_DSC1741.JPG_DSC1743.JPG_DSC1745.JPG
Toyota Yaris Hybrid R ponúka krátkodobý výkon 420 koní

Na náprave zadnej nájdeme dva elektromotory napájané zo špeciálneho kondenzátora, ktorý uchováva elektrickú energiu generovanú predovšetkým rekuperáciou brzdnej energie. V bežnom jazdnom režime každý z motorov ponúka výkon 40 koní (29 kW) po dobu 10 s, v režime športovom potom 60 koní (44 kW) po dobu až 5 s. Suma sumárum, tento malý automobil s pohonom všetkých kolies ponúkne celkový výkon až 420 koní (309 kW).

_DSC1742.JPG_DSC1746.JPG_DSC1747.JPG_DSC1748.JPG_DSC1749.JPG_DSC1750.JPG
Toyota Yaris Hybrid R je zatiaľ len koncepčnou štúdiou

Na palube nájdeme ešte tretí elektromotor, ktorý je v úlohe generátora elektrickej energie včlenený na obvyklom mieste medzi spaľovacím motorom a šesťstupňovou prevodovkou so sekvenčným radením. Ten pomáha dobíjať kondenzátor a počas prudkého zrýchľovania sa priamo podieľa na výrobe energie pre elektromotory vzadu.

Toyota sa stáva ďalším z mála výrobcov, ktorí vo svojich hybridoch siahli po kondenzátore namiesto bežných ťažkých akumulátorov.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY