vytisknout velikost písma Toyota Yaris Hybrid R Concept: hybridná ministíhačka pristáva

Oficiálnu premiéru má za sebou aj kompaktný Yaris Hybrid R využívajúci v pohonnej sústave kondenzátora.
Toyota Yaris Hybrid R Concept: hybridná ministíhačka pristáva

Pripravovaný špeciál Toyota Yaris Hybrid R sme vám predbežne predstavili už pred niekoľkými dňami a tentokrát vám prinášame iné informácie, ale predovšetkým fotografie z miesta jeho premiéry, ktorým sa stal práve prebiehajúci autosalón vo Frankfurte. Táto štúdia disponuje zážihovým štvorvalcom s objemom 1,6 l, preplňovaním a výkonom 300 koní (221 kW), ktorý poháňa kolesá prednej nápravy.

_DSC1741.JPG_DSC1743.JPG_DSC1745.JPG
Toyota Yaris Hybrid R ponúka krátkodobý výkon 420 koní

Na náprave zadnej nájdeme dva elektromotory napájané zo špeciálneho kondenzátora, ktorý uchováva elektrickú energiu generovanú predovšetkým rekuperáciou brzdnej energie. V bežnom jazdnom režime každý z motorov ponúka výkon 40 koní (29 kW) po dobu 10 s, v režime športovom potom 60 koní (44 kW) po dobu až 5 s. Suma sumárum, tento malý automobil s pohonom všetkých kolies ponúkne celkový výkon až 420 koní (309 kW).

_DSC1742.JPG_DSC1746.JPG_DSC1747.JPG_DSC1748.JPG_DSC1749.JPG_DSC1750.JPG
Toyota Yaris Hybrid R je zatiaľ len koncepčnou štúdiou

Na palube nájdeme ešte tretí elektromotor, ktorý je v úlohe generátora elektrickej energie včlenený na obvyklom mieste medzi spaľovacím motorom a šesťstupňovou prevodovkou so sekvenčným radením. Ten pomáha dobíjať kondenzátor a počas prudkého zrýchľovania sa priamo podieľa na výrobe energie pre elektromotory vzadu.

Toyota sa stáva ďalším z mála výrobcov, ktorí vo svojich hybridoch siahli po kondenzátore namiesto bežných ťažkých akumulátorov.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY