vytisknout velikost písma Toyota Yaris Hybrid R Concept: hybridná ministíhačka pristáva

Oficiálnu premiéru má za sebou aj kompaktný Yaris Hybrid R využívajúci v pohonnej sústave kondenzátora.
Toyota Yaris Hybrid R Concept: hybridná ministíhačka pristáva

Pripravovaný špeciál Toyota Yaris Hybrid R sme vám predbežne predstavili už pred niekoľkými dňami a tentokrát vám prinášame iné informácie, ale predovšetkým fotografie z miesta jeho premiéry, ktorým sa stal práve prebiehajúci autosalón vo Frankfurte. Táto štúdia disponuje zážihovým štvorvalcom s objemom 1,6 l, preplňovaním a výkonom 300 koní (221 kW), ktorý poháňa kolesá prednej nápravy.

_DSC1741.JPG_DSC1743.JPG_DSC1745.JPG
Toyota Yaris Hybrid R ponúka krátkodobý výkon 420 koní

Na náprave zadnej nájdeme dva elektromotory napájané zo špeciálneho kondenzátora, ktorý uchováva elektrickú energiu generovanú predovšetkým rekuperáciou brzdnej energie. V bežnom jazdnom režime každý z motorov ponúka výkon 40 koní (29 kW) po dobu 10 s, v režime športovom potom 60 koní (44 kW) po dobu až 5 s. Suma sumárum, tento malý automobil s pohonom všetkých kolies ponúkne celkový výkon až 420 koní (309 kW).

_DSC1742.JPG_DSC1746.JPG_DSC1747.JPG_DSC1748.JPG_DSC1749.JPG_DSC1750.JPG
Toyota Yaris Hybrid R je zatiaľ len koncepčnou štúdiou

Na palube nájdeme ešte tretí elektromotor, ktorý je v úlohe generátora elektrickej energie včlenený na obvyklom mieste medzi spaľovacím motorom a šesťstupňovou prevodovkou so sekvenčným radením. Ten pomáha dobíjať kondenzátor a počas prudkého zrýchľovania sa priamo podieľa na výrobe energie pre elektromotory vzadu.

Toyota sa stáva ďalším z mála výrobcov, ktorí vo svojich hybridoch siahli po kondenzátore namiesto bežných ťažkých akumulátorov.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY