vytisknout velikost písma Toyota Yaris Hybrid R Concept: hybridná ministíhačka pristáva

Oficiálnu premiéru má za sebou aj kompaktný Yaris Hybrid R využívajúci v pohonnej sústave kondenzátora.
Toyota Yaris Hybrid R Concept: hybridná ministíhačka pristáva

Pripravovaný špeciál Toyota Yaris Hybrid R sme vám predbežne predstavili už pred niekoľkými dňami a tentokrát vám prinášame iné informácie, ale predovšetkým fotografie z miesta jeho premiéry, ktorým sa stal práve prebiehajúci autosalón vo Frankfurte. Táto štúdia disponuje zážihovým štvorvalcom s objemom 1,6 l, preplňovaním a výkonom 300 koní (221 kW), ktorý poháňa kolesá prednej nápravy.

_DSC1741.JPG_DSC1743.JPG_DSC1745.JPG
Toyota Yaris Hybrid R ponúka krátkodobý výkon 420 koní

Na náprave zadnej nájdeme dva elektromotory napájané zo špeciálneho kondenzátora, ktorý uchováva elektrickú energiu generovanú predovšetkým rekuperáciou brzdnej energie. V bežnom jazdnom režime každý z motorov ponúka výkon 40 koní (29 kW) po dobu 10 s, v režime športovom potom 60 koní (44 kW) po dobu až 5 s. Suma sumárum, tento malý automobil s pohonom všetkých kolies ponúkne celkový výkon až 420 koní (309 kW).

_DSC1742.JPG_DSC1746.JPG_DSC1747.JPG_DSC1748.JPG_DSC1749.JPG_DSC1750.JPG
Toyota Yaris Hybrid R je zatiaľ len koncepčnou štúdiou

Na palube nájdeme ešte tretí elektromotor, ktorý je v úlohe generátora elektrickej energie včlenený na obvyklom mieste medzi spaľovacím motorom a šesťstupňovou prevodovkou so sekvenčným radením. Ten pomáha dobíjať kondenzátor a počas prudkého zrýchľovania sa priamo podieľa na výrobe energie pre elektromotory vzadu.

Toyota sa stáva ďalším z mála výrobcov, ktorí vo svojich hybridoch siahli po kondenzátore namiesto bežných ťažkých akumulátorov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY