vytisknout velikost písma Toyota Yaris dostane novú tisícpäťstovku: vyšší výkon, nižšia spotreba

Nový motor nahradí jednotku 1,33 l. Podľa normy NEDC má motor o 12% nižšiu spotrebu. Prvýkrát sa objaví pod kapotou modelu Yaris. Výroba bude prebiehať v Poľsku.
Toyota Yaris dostane novú tisícpäťstovku: vyšší výkon, nižšia spotreba

Toyota predstavila novú atmosférickú benzínovú tisícpäťstovku, ktorá zamieri pod kapotu modelu Toyota Yaris. A celkom možno sa pozrie aj do ďalších modelov. Fakticky totiž nahrádza štvorvalec 1,33 l. V Toyote tak dochádza k "upsizingu", čo je v dnešnej dobe trochu neobvyklé.

Nový motor je samozrejme účinnejší, úspornejší, ekologickejší a aj výkonnejší. Podľa automobilky je nový štvorvalec prispôsobený nielen na jazdu v meste, ale myslelo sa aj na pravidelné cesty po diaľnici. Dostal preto vodou chladené výfukové zvody, aby nebolo nutné pri vyššom zaťažení obohacovať zmes kvôli ochrane katalyzátora. Motor tak bude úspornejší aj pri reálnej prevádzke, nie iba pri meraní v laboratóriu podľa normy NEDC.

Nový motor zvládne pracovať v klasickom štvortaktným cykle aj v upravenom Atkinsonovom cykle, ktorý ďalej pomáha zvyšovať termálne účinnosť pri čiastočnom zaťažení. Podľa Toyoty nová pohonná jednotka dosahuje v optimálnom režime účinnosť až 38,5%, čo je na nehybridný a neprepĺňaný spaľovací motor mimoriadne priaznivá hodnota. Účinnosti spaľovania pomáha aj vysoký kompresný pomer 13,5:1.

Tisícpäťstovka má výkon 82 kW (111 k) a jej krútiaci moment vrcholí hodnotou 136 Nm v 4400 min-1. Avšak vo 2000 min-1 má motor krútiaci moment už 118 Nm. Toyota Yaris s ním zrýchli na 100 km/h za rovných 11 sekúnd, o 0,8 sekundy rýchlejšie ako s motorom 1,33 l. Pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h sa zlepšilo o viac ako sekundu z 18,8 s na 17,6 s.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY