vytisknout velikost písma Toyota Yaris 2014: nový podvozok a dôkladne vylepšený litrový trojvalec

Toyota Yaris 2014: nový podvozok a dôkladne vylepšený litrový trojvalec

Toyota oficiálne predstavila európske prevedenie modelu Yaris, ktoré prešlo na tento rok faceliftom. Najviditeľnejšou zmenou je samozrejme dizajn nasledujúci nové Aygo, bolo by ale veľkou chybou hovoriť, že tým všetka modernizácia skončila. Kompletných zmien sa dočkal aj podvozok alebo základné litrový trojvalec.

Omladený Yaris spoznáte bez problémov podľa novej prednej časti, na ktorú dizajnéri opäť aplikovali písmeno X, ako to urobili u novej generácie modelu Aygo. Iný je nárazník, svetlá a nechýbajú ani diódy denného svietenia. Technológia LED sa nasťahovala aj do koncových svetiel, vzadu bol potom opäť nárazník. K dispozícii sú štyri nové prevedenia diskov kolies veľkosti pätnásť až šestnásť palcov.

Ani interiér nezostal bez povšimnutia. Vylepšovali sa materiály, pridávali sa farby, namiesto 6,1" veľkého stredového displeja sa nasťahoval sedempalcový a došlo tiež k skráteniu radiacej páky (-3 cm), pričom sa zároveň zvýšila stredová konzola (+23 mm). Toyota taktiež zapracovala na odhlučnení.

Ponuka motorizácií zostala nezmenená. Vyberať môžete zo štyroch variantov. Okrem hybridu možno siahnuť po naftovej jedna-štvorke alebo benzínovom litrovom trojvalci, respektíve po štvorvalci 1,33 VVTi. Práve základný motor sa dočkal najväčších úprav súvisiacich s nástupom normy Euro 6.

Inžinieri zmenili kompresný pomer, piesty, znižovalo sa trenie, iný je potom tvar olejovej vane alebo systém recirkulácie výfukových plynov. Výsledná produkcia emisií CO2 klesla z pôvodných 110 g na 99 g, pri použití systému Štart/Stop potom dokonca na 95 g.

A konečne sa pomerne veľké veci udiali aj na podvozku. Toyota upravila tlmiče, na obe nápravy nasadila mäkšie pružiny a dozadu pridala novú torznú priečku, ktorá je pre zmenu tuhšia. Cieľom bolo zabezpečiť väčší komfort pre posádku a zároveň istejšie jazdné vlastnosti. K tomu by mala poslúžiť tiež väčšia tuhosť karosérie, ktorá bolo dosiahnutá okrem iných úprav pridaním 36 nových bodových zvarov.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY