vytisknout velikost písma Toyota Yaris 2014: nový podvozok a dôkladne vylepšený litrový trojvalec

Toyota Yaris 2014: nový podvozok a dôkladne vylepšený litrový trojvalec

Toyota oficiálne predstavila európske prevedenie modelu Yaris, ktoré prešlo na tento rok faceliftom. Najviditeľnejšou zmenou je samozrejme dizajn nasledujúci nové Aygo, bolo by ale veľkou chybou hovoriť, že tým všetka modernizácia skončila. Kompletných zmien sa dočkal aj podvozok alebo základné litrový trojvalec.

Omladený Yaris spoznáte bez problémov podľa novej prednej časti, na ktorú dizajnéri opäť aplikovali písmeno X, ako to urobili u novej generácie modelu Aygo. Iný je nárazník, svetlá a nechýbajú ani diódy denného svietenia. Technológia LED sa nasťahovala aj do koncových svetiel, vzadu bol potom opäť nárazník. K dispozícii sú štyri nové prevedenia diskov kolies veľkosti pätnásť až šestnásť palcov.

Ani interiér nezostal bez povšimnutia. Vylepšovali sa materiály, pridávali sa farby, namiesto 6,1" veľkého stredového displeja sa nasťahoval sedempalcový a došlo tiež k skráteniu radiacej páky (-3 cm), pričom sa zároveň zvýšila stredová konzola (+23 mm). Toyota taktiež zapracovala na odhlučnení.

Ponuka motorizácií zostala nezmenená. Vyberať môžete zo štyroch variantov. Okrem hybridu možno siahnuť po naftovej jedna-štvorke alebo benzínovom litrovom trojvalci, respektíve po štvorvalci 1,33 VVTi. Práve základný motor sa dočkal najväčších úprav súvisiacich s nástupom normy Euro 6.

Inžinieri zmenili kompresný pomer, piesty, znižovalo sa trenie, iný je potom tvar olejovej vane alebo systém recirkulácie výfukových plynov. Výsledná produkcia emisií CO2 klesla z pôvodných 110 g na 99 g, pri použití systému Štart/Stop potom dokonca na 95 g.

A konečne sa pomerne veľké veci udiali aj na podvozku. Toyota upravila tlmiče, na obe nápravy nasadila mäkšie pružiny a dozadu pridala novú torznú priečku, ktorá je pre zmenu tuhšia. Cieľom bolo zabezpečiť väčší komfort pre posádku a zároveň istejšie jazdné vlastnosti. K tomu by mala poslúžiť tiež väčšia tuhosť karosérie, ktorá bolo dosiahnutá okrem iných úprav pridaním 36 nových bodových zvarov.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY