vytisknout velikost písma Toyota Yaris 2014: nový podvozok a dôkladne vylepšený litrový trojvalec

Toyota Yaris 2014: nový podvozok a dôkladne vylepšený litrový trojvalec

Toyota oficiálne predstavila európske prevedenie modelu Yaris, ktoré prešlo na tento rok faceliftom. Najviditeľnejšou zmenou je samozrejme dizajn nasledujúci nové Aygo, bolo by ale veľkou chybou hovoriť, že tým všetka modernizácia skončila. Kompletných zmien sa dočkal aj podvozok alebo základné litrový trojvalec.

Omladený Yaris spoznáte bez problémov podľa novej prednej časti, na ktorú dizajnéri opäť aplikovali písmeno X, ako to urobili u novej generácie modelu Aygo. Iný je nárazník, svetlá a nechýbajú ani diódy denného svietenia. Technológia LED sa nasťahovala aj do koncových svetiel, vzadu bol potom opäť nárazník. K dispozícii sú štyri nové prevedenia diskov kolies veľkosti pätnásť až šestnásť palcov.

Ani interiér nezostal bez povšimnutia. Vylepšovali sa materiály, pridávali sa farby, namiesto 6,1" veľkého stredového displeja sa nasťahoval sedempalcový a došlo tiež k skráteniu radiacej páky (-3 cm), pričom sa zároveň zvýšila stredová konzola (+23 mm). Toyota taktiež zapracovala na odhlučnení.

Ponuka motorizácií zostala nezmenená. Vyberať môžete zo štyroch variantov. Okrem hybridu možno siahnuť po naftovej jedna-štvorke alebo benzínovom litrovom trojvalci, respektíve po štvorvalci 1,33 VVTi. Práve základný motor sa dočkal najväčších úprav súvisiacich s nástupom normy Euro 6.

Inžinieri zmenili kompresný pomer, piesty, znižovalo sa trenie, iný je potom tvar olejovej vane alebo systém recirkulácie výfukových plynov. Výsledná produkcia emisií CO2 klesla z pôvodných 110 g na 99 g, pri použití systému Štart/Stop potom dokonca na 95 g.

A konečne sa pomerne veľké veci udiali aj na podvozku. Toyota upravila tlmiče, na obe nápravy nasadila mäkšie pružiny a dozadu pridala novú torznú priečku, ktorá je pre zmenu tuhšia. Cieľom bolo zabezpečiť väčší komfort pre posádku a zároveň istejšie jazdné vlastnosti. K tomu by mala poslúžiť tiež väčšia tuhosť karosérie, ktorá bolo dosiahnutá okrem iných úprav pridaním 36 nových bodových zvarov.

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek s cenou okolo 10 tisíc eur: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Mondeo vs Insignia vs Passat

Nie je to zas tak dávno, kedy sa tieto autá objavovali v testoch noviniek. Dnes sa na ne pozrieme podrobnejšie pri porovnávacom teste jazdeniek. Ktoré z nich je najlepšia kúpa?

6. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY