vytisknout velikost písma Toyota Yaris 2014: nový podvozok a dôkladne vylepšený litrový trojvalec

Toyota Yaris 2014: nový podvozok a dôkladne vylepšený litrový trojvalec

Toyota oficiálne predstavila európske prevedenie modelu Yaris, ktoré prešlo na tento rok faceliftom. Najviditeľnejšou zmenou je samozrejme dizajn nasledujúci nové Aygo, bolo by ale veľkou chybou hovoriť, že tým všetka modernizácia skončila. Kompletných zmien sa dočkal aj podvozok alebo základné litrový trojvalec.

Omladený Yaris spoznáte bez problémov podľa novej prednej časti, na ktorú dizajnéri opäť aplikovali písmeno X, ako to urobili u novej generácie modelu Aygo. Iný je nárazník, svetlá a nechýbajú ani diódy denného svietenia. Technológia LED sa nasťahovala aj do koncových svetiel, vzadu bol potom opäť nárazník. K dispozícii sú štyri nové prevedenia diskov kolies veľkosti pätnásť až šestnásť palcov.

Ani interiér nezostal bez povšimnutia. Vylepšovali sa materiály, pridávali sa farby, namiesto 6,1" veľkého stredového displeja sa nasťahoval sedempalcový a došlo tiež k skráteniu radiacej páky (-3 cm), pričom sa zároveň zvýšila stredová konzola (+23 mm). Toyota taktiež zapracovala na odhlučnení.

Ponuka motorizácií zostala nezmenená. Vyberať môžete zo štyroch variantov. Okrem hybridu možno siahnuť po naftovej jedna-štvorke alebo benzínovom litrovom trojvalci, respektíve po štvorvalci 1,33 VVTi. Práve základný motor sa dočkal najväčších úprav súvisiacich s nástupom normy Euro 6.

Inžinieri zmenili kompresný pomer, piesty, znižovalo sa trenie, iný je potom tvar olejovej vane alebo systém recirkulácie výfukových plynov. Výsledná produkcia emisií CO2 klesla z pôvodných 110 g na 99 g, pri použití systému Štart/Stop potom dokonca na 95 g.

A konečne sa pomerne veľké veci udiali aj na podvozku. Toyota upravila tlmiče, na obe nápravy nasadila mäkšie pružiny a dozadu pridala novú torznú priečku, ktorá je pre zmenu tuhšia. Cieľom bolo zabezpečiť väčší komfort pre posádku a zároveň istejšie jazdné vlastnosti. K tomu by mala poslúžiť tiež väčšia tuhosť karosérie, ktorá bolo dosiahnutá okrem iných úprav pridaním 36 nových bodových zvarov.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY