vytisknout velikost písma Toyota Yaris 2014: nový podvozok a dôkladne vylepšený litrový trojvalec

Toyota Yaris 2014: nový podvozok a dôkladne vylepšený litrový trojvalec

Toyota oficiálne predstavila európske prevedenie modelu Yaris, ktoré prešlo na tento rok faceliftom. Najviditeľnejšou zmenou je samozrejme dizajn nasledujúci nové Aygo, bolo by ale veľkou chybou hovoriť, že tým všetka modernizácia skončila. Kompletných zmien sa dočkal aj podvozok alebo základné litrový trojvalec.

Omladený Yaris spoznáte bez problémov podľa novej prednej časti, na ktorú dizajnéri opäť aplikovali písmeno X, ako to urobili u novej generácie modelu Aygo. Iný je nárazník, svetlá a nechýbajú ani diódy denného svietenia. Technológia LED sa nasťahovala aj do koncových svetiel, vzadu bol potom opäť nárazník. K dispozícii sú štyri nové prevedenia diskov kolies veľkosti pätnásť až šestnásť palcov.

Ani interiér nezostal bez povšimnutia. Vylepšovali sa materiály, pridávali sa farby, namiesto 6,1" veľkého stredového displeja sa nasťahoval sedempalcový a došlo tiež k skráteniu radiacej páky (-3 cm), pričom sa zároveň zvýšila stredová konzola (+23 mm). Toyota taktiež zapracovala na odhlučnení.

Ponuka motorizácií zostala nezmenená. Vyberať môžete zo štyroch variantov. Okrem hybridu možno siahnuť po naftovej jedna-štvorke alebo benzínovom litrovom trojvalci, respektíve po štvorvalci 1,33 VVTi. Práve základný motor sa dočkal najväčších úprav súvisiacich s nástupom normy Euro 6.

Inžinieri zmenili kompresný pomer, piesty, znižovalo sa trenie, iný je potom tvar olejovej vane alebo systém recirkulácie výfukových plynov. Výsledná produkcia emisií CO2 klesla z pôvodných 110 g na 99 g, pri použití systému Štart/Stop potom dokonca na 95 g.

A konečne sa pomerne veľké veci udiali aj na podvozku. Toyota upravila tlmiče, na obe nápravy nasadila mäkšie pružiny a dozadu pridala novú torznú priečku, ktorá je pre zmenu tuhšia. Cieľom bolo zabezpečiť väčší komfort pre posádku a zároveň istejšie jazdné vlastnosti. K tomu by mala poslúžiť tiež väčšia tuhosť karosérie, ktorá bolo dosiahnutá okrem iných úprav pridaním 36 nových bodových zvarov.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY