vytisknout velikost písma Toyota Verso 2013: prvé dojmy z jazdy

Aktuálna Toyota Verso si odbyla svoju premiéru v roku 2009. V poradí už tretia generácia tak má najvyšší čas na modernizáciu.
Toyota Verso 2013: prvé dojmy z jazdy
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Faceliftová klasika
  2. Štyri pre SR, Dvojliter postačí, V zákrutách istejší
  3. So zľavou až do marca, Technické údaje
  4. Fotogaléria

Japonské MPV sa prvýkrát svetu predstavilo v roku 2002 ešte ako Corolla Verso. Druhá generácia prišla o dva roky neskôr, pričom do roku 2009 po nej siahlo 144 638 zákazníkov. Súčasné v poradí už tretie vydanie dostalo po troch rokoch pôsobenia na trhu facelift predstavený na autosalóne v Paríži 2012. Čo sa zmenilo?

Asi ste si už stihli všimnúť, že sa pomerne výrazne zmenil dizajn, ktorý nasleduje novú generáciu modelu Auris. Musím povedať, že ma nový dizajnový smer prezentovaný práve na Aurisu a teraz tiež na tomto MPV spočiatku príliš nenadchol. Lenže realita je úplne opačná. V skutočnosti je prepracované Verso oveľa krajšie, než tomu bolo predtým. Pri pohľade spredu vyzerá skoro až agresívne a podstatne modernejšie. Celkovo pri Toyote pozmenili 470 komponentov az toho šesťdesiat percent sa týka priamo dizajnu.

toyota_verso_01.JPGtoyota_verso_04.JPG 
Kompletne prepracovaná je predná časť, vzadu toľko zmien nenájdete. Samozrejme nemôžu chýbať LED svetlá.

Okrem kompletne prepracovanej prednej časti pridali dizajnéri nové šestnásťpalcové zliatinové kolesá, sem tam nejaký ten chrómový doplnok na karosériu, vzadu sa objavil nárazník s imitáciou difúzora a tak ďalej. K dispozícii je tiež celkom jedenásť farieb, z toho tri sú nové (biela perleťová, modrá námorná, modrá ostrovné). Či sa facelift Toyoty Verso podaril, alebo nie, to nechám na vás. Ak mám pridať svoj ​​čisto subjektívny názor, vyzerá auto po modernizácii veľmi dobre. Jednoducho povedané, páči sa mi.

Faceliftová klasika 

Interiér, ako už to tak u bežných facelifty býva, ponúkne nové materiály. Toyota konkrétne sľubuje iné čalúnenie sedačiek pre základnú úroveň výbavy. Drahšie verzie potom pridajú lepšie tvarovanie sedadiel a opäť kvalitnejšie čalúnenie. Naopak nič sa nezmenilo v prípade sedadiel Toyota Easy Flat, ktorá údajne umožňuje až 32 rôznych kombinácií. Základný priestor kufra v sedemmiestnej konfigurácii je 155 litrov, po sklopení tretieho radu sedadiel je k dispozícii priestor 484 litrov.

toyota_verso_int_06.JPGtoyota_verso_int_09.JPG 
Interiér ponúkne nové materiály, prepracovaný stredový panel a predovšetkým lepšie odhlučnenie.

Facelift interiéru veľa prospel. Toyota nie je automobilkou, ktorá by sa mohla chváliť nejakými dizajnovými kreáciami, čo pred faceliftom znamenalo hlavne veľa plastu a hodnotenia typu strohý alebo fádny. Modernizácia toto pomerne výrazne mení. Prepracovaný stredový panel so systémom Toyota Touch vyzerá lepšie, rovnako ako palubná doska kompletne pokrytá mäkčeným plastom. Vo vyšších výbavách sa tiež môžete tešiť na volant potiahnutý kožou Nappa. Je síce väčších rozmerov, ale znovu pridá (čo sa vnímanej kvality týka) ďalšie body k dobru. Celkové spracovanie vyzerá veľmi kvalitne.

Napriek tomu všetko ten najväčší posun neuvidíte, ale budete počuť, respektíve ho nebudete počuť. Toyota pridala viac izolácie medzi kabínu a motorový priestor. V praxi to znamená úplne tichý motor. Ja som pre začiatok testoval dvojlitrový diesel, ktorý síce pri studenom štarte tak trochu s prepáčením chrochtal, ale veľmi rýchlo sa upokojil a odvtedy som o ňom takmer nevedel.

Ak vás zaujíma priestor, tu žiadne veľké zmeny nečakajte. Verso vie byť veľa variabilné a vie tiež odviezť až sedem cestujúcich. V druhom rade sedadiel sa pohodlne posadia takmer všetci, vyšší cestujúci si budú možno trochu sťažovať na miesto okolo kolien. Tretí rad je vyložene núdzový - ja by som na konto tohto modelu použil hodnotenie v štýle "dá sa to prežiť".

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY