vytisknout velikost písma Toyota vďaka PCS pred chodcom nielen brzdí, ale vie sa mu aj vyhnúť

Koncern Toyota pracuje na vylepšenom prevedení systému pre predchádzanie stretov. Ten má vedieť nielen brzdiť, ale tiež zasiahnuť do riadenia.

Sústavy pre núdzové brzdenie v prípade hroziaceho stretu zažívajú mohutný rozmach a vo svojej ponuke ich už má väčšina veľkých automobiliek. Ak vodič nedáva pozor a hrozí stret s iným autom alebo chodcom, systém najprv vodiča na riziko upozorní, a ak stále nereaguje, začne sám brzdiť. V rýchlostiach bežných pre mestskú prevádzku, v ktorom mimochodom k podobným stretom dochádza najčastejšie, je taká sústava schopná riziko havárie odvrátiť, vo vyšších rýchlostiach potom aspoň znižuje následky stretu.

Pripomeňme, že medzi protagonistami v zavádzaní týchto systémov patrí Volvo so svojím City Safety. Automobilka Toyota ale chce v úsilí o elimináciu havárií ísť ešte ďalej, pričom ani iné koncerny v tomto smere rozhodne nespia. V súčasnosti Toyota testuje svoj prednárazový systém (PCS) kombinovaný so sústavou Pedestrian-Avoidance Steer Assist. Ten vie pred prekážkou nielen samočinne brzdiť, ale skrz zásahy do riadenia sa jej tiež vyhnúť. A ako to funguje?

Toyota Pedestrian 1.jpgToyota Pedestrian 2.jpgToyota Pedestrian 3.jpg
Toyota svoj ​​prednárazový systém (PCS) kombinovaný so sústavou Pedestrian-avoidance Steer Assist skúša tiež na vozoch Prius

V prípade, že sa vám do jazdnej dráhy chystá vstúpiť chodec, systém vás najprv varuje kontrolkou v prístrojovom štíte, a ak na toto varovanie nezareagujete, začne brzdiť. Ak to na odvrátenie havárie nestačí, vie zmeniť smer jazdy vášho vozidla. Vo svojej súčasnej podobe táto sústava vybočí auto najviac o 700 mm, pričom ho nikdy nenechá opustiť jazdný pruh, avšak je možné predpokladať, že zapojením ďalších senzorov schopných spoľahlivo sledovať celé okolie vozidla bude schopná aj výraznejších manévrov pri zachovaní bezpečnosti prevádzky.

Premýšľate teraz nad situáciami, v ktorých by takýto systém mohol zlyhať alebo sa zachovať nepredvídateľne? To zatiaľ neriešte, zatiaľ sa len testuje. Podľa vyjadrenia predstaviteľov značky Toyota bude prednárazový systém (PCS) kombinovaný so sústavou Pedestrian-avoidance Steer Assist dostupný v sériovej produkcii v priebehu roka 2015.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY