vytisknout velikost písma Toyota vďaka PCS pred chodcom nielen brzdí, ale vie sa mu aj vyhnúť

Koncern Toyota pracuje na vylepšenom prevedení systému pre predchádzanie stretov. Ten má vedieť nielen brzdiť, ale tiež zasiahnuť do riadenia.

Sústavy pre núdzové brzdenie v prípade hroziaceho stretu zažívajú mohutný rozmach a vo svojej ponuke ich už má väčšina veľkých automobiliek. Ak vodič nedáva pozor a hrozí stret s iným autom alebo chodcom, systém najprv vodiča na riziko upozorní, a ak stále nereaguje, začne sám brzdiť. V rýchlostiach bežných pre mestskú prevádzku, v ktorom mimochodom k podobným stretom dochádza najčastejšie, je taká sústava schopná riziko havárie odvrátiť, vo vyšších rýchlostiach potom aspoň znižuje následky stretu.

Pripomeňme, že medzi protagonistami v zavádzaní týchto systémov patrí Volvo so svojím City Safety. Automobilka Toyota ale chce v úsilí o elimináciu havárií ísť ešte ďalej, pričom ani iné koncerny v tomto smere rozhodne nespia. V súčasnosti Toyota testuje svoj prednárazový systém (PCS) kombinovaný so sústavou Pedestrian-Avoidance Steer Assist. Ten vie pred prekážkou nielen samočinne brzdiť, ale skrz zásahy do riadenia sa jej tiež vyhnúť. A ako to funguje?

Toyota Pedestrian 1.jpgToyota Pedestrian 2.jpgToyota Pedestrian 3.jpg
Toyota svoj ​​prednárazový systém (PCS) kombinovaný so sústavou Pedestrian-avoidance Steer Assist skúša tiež na vozoch Prius

V prípade, že sa vám do jazdnej dráhy chystá vstúpiť chodec, systém vás najprv varuje kontrolkou v prístrojovom štíte, a ak na toto varovanie nezareagujete, začne brzdiť. Ak to na odvrátenie havárie nestačí, vie zmeniť smer jazdy vášho vozidla. Vo svojej súčasnej podobe táto sústava vybočí auto najviac o 700 mm, pričom ho nikdy nenechá opustiť jazdný pruh, avšak je možné predpokladať, že zapojením ďalších senzorov schopných spoľahlivo sledovať celé okolie vozidla bude schopná aj výraznejších manévrov pri zachovaní bezpečnosti prevádzky.

Premýšľate teraz nad situáciami, v ktorých by takýto systém mohol zlyhať alebo sa zachovať nepredvídateľne? To zatiaľ neriešte, zatiaľ sa len testuje. Podľa vyjadrenia predstaviteľov značky Toyota bude prednárazový systém (PCS) kombinovaný so sústavou Pedestrian-avoidance Steer Assist dostupný v sériovej produkcii v priebehu roka 2015.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY