vytisknout velikost písma Toyota vďaka PCS pred chodcom nielen brzdí, ale vie sa mu aj vyhnúť

Koncern Toyota pracuje na vylepšenom prevedení systému pre predchádzanie stretov. Ten má vedieť nielen brzdiť, ale tiež zasiahnuť do riadenia.

Sústavy pre núdzové brzdenie v prípade hroziaceho stretu zažívajú mohutný rozmach a vo svojej ponuke ich už má väčšina veľkých automobiliek. Ak vodič nedáva pozor a hrozí stret s iným autom alebo chodcom, systém najprv vodiča na riziko upozorní, a ak stále nereaguje, začne sám brzdiť. V rýchlostiach bežných pre mestskú prevádzku, v ktorom mimochodom k podobným stretom dochádza najčastejšie, je taká sústava schopná riziko havárie odvrátiť, vo vyšších rýchlostiach potom aspoň znižuje následky stretu.

Pripomeňme, že medzi protagonistami v zavádzaní týchto systémov patrí Volvo so svojím City Safety. Automobilka Toyota ale chce v úsilí o elimináciu havárií ísť ešte ďalej, pričom ani iné koncerny v tomto smere rozhodne nespia. V súčasnosti Toyota testuje svoj prednárazový systém (PCS) kombinovaný so sústavou Pedestrian-Avoidance Steer Assist. Ten vie pred prekážkou nielen samočinne brzdiť, ale skrz zásahy do riadenia sa jej tiež vyhnúť. A ako to funguje?

Toyota Pedestrian 1.jpgToyota Pedestrian 2.jpgToyota Pedestrian 3.jpg
Toyota svoj ​​prednárazový systém (PCS) kombinovaný so sústavou Pedestrian-avoidance Steer Assist skúša tiež na vozoch Prius

V prípade, že sa vám do jazdnej dráhy chystá vstúpiť chodec, systém vás najprv varuje kontrolkou v prístrojovom štíte, a ak na toto varovanie nezareagujete, začne brzdiť. Ak to na odvrátenie havárie nestačí, vie zmeniť smer jazdy vášho vozidla. Vo svojej súčasnej podobe táto sústava vybočí auto najviac o 700 mm, pričom ho nikdy nenechá opustiť jazdný pruh, avšak je možné predpokladať, že zapojením ďalších senzorov schopných spoľahlivo sledovať celé okolie vozidla bude schopná aj výraznejších manévrov pri zachovaní bezpečnosti prevádzky.

Premýšľate teraz nad situáciami, v ktorých by takýto systém mohol zlyhať alebo sa zachovať nepredvídateľne? To zatiaľ neriešte, zatiaľ sa len testuje. Podľa vyjadrenia predstaviteľov značky Toyota bude prednárazový systém (PCS) kombinovaný so sústavou Pedestrian-avoidance Steer Assist dostupný v sériovej produkcii v priebehu roka 2015.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY