vytisknout velikost písma Toyota v Ženeve: Auris aj Avensis s úplne novými motormi

Toyota v Ženeve: Auris aj Avensis s úplne novými motormi

Toyota v Ženeve predstavuje nový Auris aj Avensis a keď opomenieme drobné optické modifikácie, pomerne zásadné zmeny sa odohrávajú pod kapotou. Toyota totiž prvýkrát nasadzuje preplňovanú downsizovanú jednotku na benzín a vyraďuje z ponuky Aurisu dvojlitrový turbodiesel.

_DSF9929.JPG967121__DSF9915.JPG967104__DSF9913.JPG
Nový Auris dostal fúkanú tisícdvestovku, spolu s väčším Avensisom sa potom podelí o nový naftový motor 1.6 D-4D. Žiadna technologická revolúcia sa ale nekoná

Omladená Toyota Auris tak teraz bude jazdiť buď s motorom 1.2 Turbo alebo s dieselmi 1.4 D-4D a 1.6 D-4D. Nová tisícdvestovka má výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 185 Nm. S šesťstupňovým manuálom zvládne Auris zrýchlenie na stovku za 10,1 s a rozbehne sa len na 167 km/h. Spotreba dosahuje na 4,7 litra na 100 km, s automatom Multidrive S na 4,6 litra na 100 km. Jednotky 1.33 VVTi a 1.6 Valvematic pokračujú len s drobnými zmenami.

Dvojlitrový naftový štvorvalec končí a nahrádza ho jednotka 1.6 D-4D s výkonom 82 kW (112 k) a krútiacim momentom 270 Nm. Na stovku s ňou Auris zrýchli za 10,5 s, rozbehne sa na 190 km/h a spotrebuje 4,1 l/100 km. Upravený bol aj motor 1.4 D-4D, ktorý plní normu Euro 6. Má výkon 90 koní a krútiaci moment 205 Nm a spotrebu 3,4 litra na 100 km. V ponuke samozrejme zostáva aj hybrid.

Toyota Avensis si naftový dvojliter nechala, ale pridáva aj novú jednotku 1.6 D-4D (82 kW / 270 Nm). Tisícdvestovka v Aurise nebude, zostávajú atmosférické motory 1,6 l, 1,8 la 2,0 l. Všetky motory prešli modernizáciou s cieľom znížiť emisie a spotrebu. Toyota v Ženeve ukázala aj vodíkový elektromobil Mirai.

_DSF9930.JPG967078__DSF9909.JPG967098__DSF9911.JPG967144__DSF9918.JPG967108__DSF9914.JPG_DSF9919.JPG_DSF9927.JPG967099_AVENSIS_NIGHT_17_DPL_2015_3-4_BLACK.jpg967101_AVENSIS_DAY_01_DPL_2015_3-4_BLACK.jpg967071_AURIS_02_GENEVA_MS_2015.jpg967072_AURIS_INT_02_DPL_2015.jpg967073_AURIS_LOC_02_DPL_2015_3-4_FRONT.jpg967074_AURIS_LOC_12_DPL_2015_3-4_REAR.jpg967113_AVENSIS_DAY_02_DPL_2015_7-8_BLUE.jpg967115_AVENSIS_DAY_03_DPL_2015_10_3-4-REAR_BLUE.jpg967116_AVENSIS_NIGHT_14_DPL_2015_3-4.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY