vytisknout velikost písma Toyota v Ženeve: Auris aj Avensis s úplne novými motormi

Toyota v Ženeve: Auris aj Avensis s úplne novými motormi

Toyota v Ženeve predstavuje nový Auris aj Avensis a keď opomenieme drobné optické modifikácie, pomerne zásadné zmeny sa odohrávajú pod kapotou. Toyota totiž prvýkrát nasadzuje preplňovanú downsizovanú jednotku na benzín a vyraďuje z ponuky Aurisu dvojlitrový turbodiesel.

_DSF9929.JPG967121__DSF9915.JPG967104__DSF9913.JPG
Nový Auris dostal fúkanú tisícdvestovku, spolu s väčším Avensisom sa potom podelí o nový naftový motor 1.6 D-4D. Žiadna technologická revolúcia sa ale nekoná

Omladená Toyota Auris tak teraz bude jazdiť buď s motorom 1.2 Turbo alebo s dieselmi 1.4 D-4D a 1.6 D-4D. Nová tisícdvestovka má výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 185 Nm. S šesťstupňovým manuálom zvládne Auris zrýchlenie na stovku za 10,1 s a rozbehne sa len na 167 km/h. Spotreba dosahuje na 4,7 litra na 100 km, s automatom Multidrive S na 4,6 litra na 100 km. Jednotky 1.33 VVTi a 1.6 Valvematic pokračujú len s drobnými zmenami.

Dvojlitrový naftový štvorvalec končí a nahrádza ho jednotka 1.6 D-4D s výkonom 82 kW (112 k) a krútiacim momentom 270 Nm. Na stovku s ňou Auris zrýchli za 10,5 s, rozbehne sa na 190 km/h a spotrebuje 4,1 l/100 km. Upravený bol aj motor 1.4 D-4D, ktorý plní normu Euro 6. Má výkon 90 koní a krútiaci moment 205 Nm a spotrebu 3,4 litra na 100 km. V ponuke samozrejme zostáva aj hybrid.

Toyota Avensis si naftový dvojliter nechala, ale pridáva aj novú jednotku 1.6 D-4D (82 kW / 270 Nm). Tisícdvestovka v Aurise nebude, zostávajú atmosférické motory 1,6 l, 1,8 la 2,0 l. Všetky motory prešli modernizáciou s cieľom znížiť emisie a spotrebu. Toyota v Ženeve ukázala aj vodíkový elektromobil Mirai.

_DSF9930.JPG967078__DSF9909.JPG967098__DSF9911.JPG967144__DSF9918.JPG967108__DSF9914.JPG_DSF9919.JPG_DSF9927.JPG967099_AVENSIS_NIGHT_17_DPL_2015_3-4_BLACK.jpg967101_AVENSIS_DAY_01_DPL_2015_3-4_BLACK.jpg967071_AURIS_02_GENEVA_MS_2015.jpg967072_AURIS_INT_02_DPL_2015.jpg967073_AURIS_LOC_02_DPL_2015_3-4_FRONT.jpg967074_AURIS_LOC_12_DPL_2015_3-4_REAR.jpg967113_AVENSIS_DAY_02_DPL_2015_7-8_BLUE.jpg967115_AVENSIS_DAY_03_DPL_2015_10_3-4-REAR_BLUE.jpg967116_AVENSIS_NIGHT_14_DPL_2015_3-4.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY