vytisknout velikost písma Toyota v Tokiu: Hybridné GT86 Targa, crossover Tj Cruiser a limuzína Century

Toyota ukáže v Tokiu zaujímavé koncepty s hybridným pohonom. Hybridný systém vrátane prevedenia targa dostal aj model GT86. Crossover Tj Cruiser naznačuje chystaný rodinný model.
Toyota v Tokiu: Hybridné GT86 Targa, crossover Tj Cruiser a limuzína Century

Autosalón v Tokiu bude veľkou príležitosťou pre domáce japonské značky predstaviť rad divokých modelov, konceptov a vízií, ktoré by sa na európskom trhu (alebo kdekoľvek inde) nestretli s pochopením. Toyota teraz odhaľuje prvé snímky a informácie o troch vystavených exemplároch, ktoré v Tokiu zažijú svoju premiéru.

Na úvod si vezmime koncept Toyota GR HV Sports, čo je vlastne štúdia hybridnej Toyoty GT86 v prevedení targa. Divoko tvarovaný predok má evokovať pretekársky špeciál Toyota TS050 Hybrid, s ktorým značka preteká v Serier WEC a v Le Mans. Pokiaľ ide o techniku, práve hybridný pohon je významná novinka.

Toyota-GR-HV-Concept-1.jpgToyota-GR-HV-Concept-4.jpg

Toyota neuvádza parametre hnacieho ústrojenstva, ale motor je vpredu a poháňa zadné kolesá, ako v prípade GT86. Zaujímavosťou je, že hoci má vozidlo automat, môže si vodič prepnúť radenie do klasického a ťahať v obvyklom schéme za radiacu páku. To je úplný unikát. Už sme síce mali hybrid s manuálom (Hondu CR-Z), ale toto riešenie Toyoty je prvé na svete. Je možné, že niečo podobné dostane aj chystaná Supra.

Druhým zaujímavým modelom Toyoty pre autosalón v Tokiu je koncept praktického, ale zároveň štýlového kríženca medzi MPV a SUV. Tento crossover sa volá Toyota Tj Cruiser a chváli sa predovšetkým variabilným interiérom s možnosťou sklopenia sedadiel do úplnej roviny. Potom možno vnútri prevážať predmety dlhé až tri metry.

Toyota-Tj-Cruiser-2.jpgToyota-Tj-Cruiser-8.jpg

Aj tento koncept crossoveru má pod kapotou hybridný pohon. Skladá sa z dvojlitrového štvorvalca a elektromotorov. Ani pri Tj Cruiseri ale Toyota základné parametre neuvádza. Koncept má poháňané predné kolesá, ale možno je aj zástavba štvorkolky. S tým sa počíta v prípade sériovej platformy TNGA, ktorú sériový exemplár dostane. Meno Tj vzniklo zložením začiatočných písmen slov Toolbox a Joy.

Treťou ohlásenou novinkou Toyoty pre autosalón v Tokiu je luxusná lumuzína Toyota Century, ktorá vstupuje do svojej tretej generácie. Tento výhradne ručne montovaný automobil je určený pre japonských businessmanov, ktorí dávajú prednosť limuzínam domácej produkcie. Dizajn je veľmi konzervatívny, ako by zamrzol na začiatku 90. rokov. Ale zákazníci to tak chcú. Výbava je ale moderná a na palube nájdete všetko, čo má luxusná limuzína mať, aj chladničku na nápoje.

Toyota-Century-10.jpgToyota-Century-3.jpg

Pod kapotou pracuje päťlitrový osemvalec, prvýkrát spojený tiež s elektromotorom. Toyota uvádza, že elektromotor bol sprevodovaný tak, aby poskytoval bezhlučnú elektrickú asistenciu. S vývozom takej limuzíny do Európy ale nepočítajte.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY