vytisknout velikost písma Toyota Tundrasine je pick-up s ôsmimi dverami

Toyota Tundrasine je pick-up s ôsmimi dverami

Na SEMA 2015 si prídu na svoje aj priaznivci úžitkových áut. Svojím spôsobom. Napríklad Toyota vzala pick-up Tundra, jeden zo svojich hlavných modelov na severoamerickom trhu, a prestavala ho na predĺženú limuzínu - avšak stále s korbou vzadu.

00.jpg00-1.jpg00-2.jpg
Koncept Toyota Tundrasine vychádza z pick-upu Tundra 1794 Edition CrewMax; na dĺžku meria 7,9 m

Limo-pick-up vychádza z prevedenia Tundra 1794 Edition CrewMax, ale s rázvorom natiahnutým na rovných 90 palcov (2286 mm). Inak sa exteriér od sériovej Tundry prakticky nelíši, čo je vlastne prekvapujúce.

Zhodný s produkčnou verziou je aj hnací reťazec. Tvorí ho vidlicový osemvalec 5,7 l s výkonom 284 kW, šesťstupňová automatická prevodovka a pohon všetkých kolies.

00-7.jpg00-8.jpg00-9.jpgFarebná kombinácia v interiéri pôsobí príliš moderne, ale na nedostatok pohodlia sa cestujúci určite sťažovať nebudú

Dizajnéri sa ale vybláznili v interiéri. Kombinácia lešteného dreva, hnedej kože a bielych švov je údajne inšpirovaná svetom súkromných lietadiel. Vzadu sa nachádzajú samostatne polohovateľné kreslá megalomanských tvarov a samozrejme aj špičkový zábavný systém.

Ako asi tušíte, so sériovou výrobou Tundrasine plány Toyoty nepočítajú.

00-3.jpg00-4.jpg00-5.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY