vytisknout velikost písma Toyota spustí výrobu vodíkových áut už v decembri

Toyota spustí výrobu vodíkových áut už v decembri

Ešte pred koncom roka chce Toyota začať aspon s malosériovou výrobou revolučného vozidla zatiaľ pomenovaného ako FCHV, teda Fuel Cell Hydrogen Vehicle (vozidlo s pohonom na palivové články).

Koncept bol k videniu v minulom roku na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas. A už na začiatku roku 2015 majú prvé autá zamieriť k zákazníkom, ktorí za ne dajú necelých 80 000 amerických dolárov.

Automobilka si od FCHV sľubuje rovnakú revolúciu vo výrobe ekoaut, ktorú spôsobil dnes už legendárny prvý Prius.

Toyota FCHV používa na pohon vodíkový palivový článok. Na plnú nádrž vodíka prejde asi 500 km a stovku zvládne za desať sekúnd. Maximálna rýchlosť bude zrejme obmedzená na 161 km/h. Tankovanie trvá maximálne päť minút.

Ešte tento rok chce Toyota pomôcť so sprevádzkovaním prvých čerpacích staníc na vodík v Kalifornii, kde sa očakáva najväčší záujem o FCHV. Do roku 2024 by mala vzniknúť aspoň stovka staníc.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY