vytisknout velikost písma Toyota sa vracia do WRC, pretekať bude s Yarisom

Toyota sa vracia do WRC, pretekať bude s Yarisom
Zoznam kapitol
  1. Toyota sa vracia do WRC
  2. Toyota se vrací do WRC: Fotogaléria

Upadajúce majstrovstvá sveta FIA v automobilových súťažiach dostanú nový impulz: svoj návrat do šampionátu, ktorému sa bežne hovorí anglickou skratkou WRC (World Rally Championship), oznámila Toyota.

Súťažný špeciál Toyota Yaris WRC bude poháňaný preplňovaným motorom 1,6 l s výkonom asi 221 kW (300 k) v 6000 ot./min. a krútiacim momentom 420 Nm. Na dnešnej tlačovej konferencii automobilka prvýkrát predstavila auto v oficiálnych farbách.

Toyota Yaris WRC-3.jpgToyota Yaris WRC-1.jpgToyota Yaris WRC-4.jpg
Yaris WRC v oficiálnych tímových farbách; do MS sa zapojí v roku 2017

V 90. rokoch bola japonská značka vo WRC veľmi úspešná, pozbierala niekoľko titulov. V roku 1995 ale technickí komisári na katalánskej rely objavili v súťažných Toyotách Celica ilegálne reštriktory, ktoré značke vyniesli stratu všetkých bodov a dvanásťmesačný zákaz.

V druhej polovici 90. rokov nasadzovala Toyota v majstrovstvách sveta vozidlá Corolla WRC. Tie už ale neboli tak úspešné, hoci v roku 1998 chýbali Sainzovi k zisku majstrovského titulu len dva body. O rok neskôr si Toyota spravila chuť aspoň ziskom pohára konštruktérov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY