vytisknout velikost písma Toyota S-FR má šancu na výrobu s motorom 1.2 Turbo a platformou MX-5

Toyota S-FR má šancu na výrobu s motorom 1.2 Turbo a platformou MX-5

Pamätáte si na koncept kompaktného kupé s pohonom zadných kolies Toyota S-FR? Nakoniec predsa len existuje nejaká šanca, že sa toto malé auto dostane do výroby, píše austrálsky Motoring. Nádej mu dáva motor 1.2 Turbo, ktorý sa predstavil v novom Aurise. A aj Mazda MX-5.

Malé kupé by sa zaradilo v ponuke pod model Toyota GT86. Nie je vylúčené, že bude zdieľať niektoré výrobné súčasti, napríklad časť platformy. Súperom má byť predovšetkým Mazda MX-5, ale so vzájomnou konkurenciou to nebude také horúce. Hovorí sa totiž aj o tom, že by mala Toyota s Mazdou zdieľať platformu pre malé zadnokolesovky.

Motor 1.2 Turbo nesie označenie 8NR-FTS a uplatnenie môže nájsť aj vo vozidlách s motorom umiestneným pozdĺžne, teda aj v kompaktnom kupé S-FR. V európskom Aurise, ktorý má samozrejme motor vpredu naprieč a pohon predných kolies, ponúka výkon 85 kW (115 k) v 5200 ot./min. a krútiaci moment 185 Nm v 1500 ot./min. Pre malé ľahké kupé s hmotnosťou pod jednu tonu sa tieto čísla asi príliš nezmenia.

Nový malý štvorvalec s turbom sa dostane aj do pripravovaného kompaktného SUV, takže tento motor čaká pomerne svetlá budúcnosť. Pokiaľ ale zostaneme pri kompaktnom kupé S-FR, jeho cena by sa mala pohybovať v prepočte okolo 16 640 eur bez dane.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

včera | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY