vytisknout velikost písma Toyota S-FR má šancu na výrobu s motorom 1.2 Turbo a platformou MX-5

Toyota S-FR má šancu na výrobu s motorom 1.2 Turbo a platformou MX-5

Pamätáte si na koncept kompaktného kupé s pohonom zadných kolies Toyota S-FR? Nakoniec predsa len existuje nejaká šanca, že sa toto malé auto dostane do výroby, píše austrálsky Motoring. Nádej mu dáva motor 1.2 Turbo, ktorý sa predstavil v novom Aurise. A aj Mazda MX-5.

Malé kupé by sa zaradilo v ponuke pod model Toyota GT86. Nie je vylúčené, že bude zdieľať niektoré výrobné súčasti, napríklad časť platformy. Súperom má byť predovšetkým Mazda MX-5, ale so vzájomnou konkurenciou to nebude také horúce. Hovorí sa totiž aj o tom, že by mala Toyota s Mazdou zdieľať platformu pre malé zadnokolesovky.

Motor 1.2 Turbo nesie označenie 8NR-FTS a uplatnenie môže nájsť aj vo vozidlách s motorom umiestneným pozdĺžne, teda aj v kompaktnom kupé S-FR. V európskom Aurise, ktorý má samozrejme motor vpredu naprieč a pohon predných kolies, ponúka výkon 85 kW (115 k) v 5200 ot./min. a krútiaci moment 185 Nm v 1500 ot./min. Pre malé ľahké kupé s hmotnosťou pod jednu tonu sa tieto čísla asi príliš nezmenia.

Nový malý štvorvalec s turbom sa dostane aj do pripravovaného kompaktného SUV, takže tento motor čaká pomerne svetlá budúcnosť. Pokiaľ ale zostaneme pri kompaktnom kupé S-FR, jeho cena by sa mala pohybovať v prepočte okolo 16 640 eur bez dane.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY