vytisknout velikost písma Toyota S-FR má šancu na výrobu s motorom 1.2 Turbo a platformou MX-5

Toyota S-FR má šancu na výrobu s motorom 1.2 Turbo a platformou MX-5

Pamätáte si na koncept kompaktného kupé s pohonom zadných kolies Toyota S-FR? Nakoniec predsa len existuje nejaká šanca, že sa toto malé auto dostane do výroby, píše austrálsky Motoring. Nádej mu dáva motor 1.2 Turbo, ktorý sa predstavil v novom Aurise. A aj Mazda MX-5.

Malé kupé by sa zaradilo v ponuke pod model Toyota GT86. Nie je vylúčené, že bude zdieľať niektoré výrobné súčasti, napríklad časť platformy. Súperom má byť predovšetkým Mazda MX-5, ale so vzájomnou konkurenciou to nebude také horúce. Hovorí sa totiž aj o tom, že by mala Toyota s Mazdou zdieľať platformu pre malé zadnokolesovky.

Motor 1.2 Turbo nesie označenie 8NR-FTS a uplatnenie môže nájsť aj vo vozidlách s motorom umiestneným pozdĺžne, teda aj v kompaktnom kupé S-FR. V európskom Aurise, ktorý má samozrejme motor vpredu naprieč a pohon predných kolies, ponúka výkon 85 kW (115 k) v 5200 ot./min. a krútiaci moment 185 Nm v 1500 ot./min. Pre malé ľahké kupé s hmotnosťou pod jednu tonu sa tieto čísla asi príliš nezmenia.

Nový malý štvorvalec s turbom sa dostane aj do pripravovaného kompaktného SUV, takže tento motor čaká pomerne svetlá budúcnosť. Pokiaľ ale zostaneme pri kompaktnom kupé S-FR, jeho cena by sa mala pohybovať v prepočte okolo 16 640 eur bez dane.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY