vytisknout velikost písma Toyota S-FR má šancu na výrobu s motorom 1.2 Turbo a platformou MX-5

Toyota S-FR má šancu na výrobu s motorom 1.2 Turbo a platformou MX-5

Pamätáte si na koncept kompaktného kupé s pohonom zadných kolies Toyota S-FR? Nakoniec predsa len existuje nejaká šanca, že sa toto malé auto dostane do výroby, píše austrálsky Motoring. Nádej mu dáva motor 1.2 Turbo, ktorý sa predstavil v novom Aurise. A aj Mazda MX-5.

Malé kupé by sa zaradilo v ponuke pod model Toyota GT86. Nie je vylúčené, že bude zdieľať niektoré výrobné súčasti, napríklad časť platformy. Súperom má byť predovšetkým Mazda MX-5, ale so vzájomnou konkurenciou to nebude také horúce. Hovorí sa totiž aj o tom, že by mala Toyota s Mazdou zdieľať platformu pre malé zadnokolesovky.

Motor 1.2 Turbo nesie označenie 8NR-FTS a uplatnenie môže nájsť aj vo vozidlách s motorom umiestneným pozdĺžne, teda aj v kompaktnom kupé S-FR. V európskom Aurise, ktorý má samozrejme motor vpredu naprieč a pohon predných kolies, ponúka výkon 85 kW (115 k) v 5200 ot./min. a krútiaci moment 185 Nm v 1500 ot./min. Pre malé ľahké kupé s hmotnosťou pod jednu tonu sa tieto čísla asi príliš nezmenia.

Nový malý štvorvalec s turbom sa dostane aj do pripravovaného kompaktného SUV, takže tento motor čaká pomerne svetlá budúcnosť. Pokiaľ ale zostaneme pri kompaktnom kupé S-FR, jeho cena by sa mala pohybovať v prepočte okolo 16 640 eur bez dane.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY