vytisknout velikost písma Toyota RAV4 má za sebou facelift, ktorý priniesol hybridné prevedenie

Toyota RAV4 má za sebou facelift, ktorý priniesol hybridné prevedenie

Autosalón v New Yorku sa stal dejiskom odhalenia modernizovanej Toyoty RAV4, ktorá okrem iného prichádza s jednou zásadnou novinkou. Do ponuky sa nasťahuje aj hybridné prevedenie. Omladená verzia sa do predaja dostane v decembri tohto roka, hybrid potom bude nasledovať začiatkom roka 2016.

Príchod hybridnej Toyoty RAV4 nie je prekvapením. Potom, čo sa v ponuke Lexusu objavilo hybridné SUV NX, bolo len otázkou času, kedy materská automobilka zaradí rovnakú vec tiež do svojej ponuky. V tlačovej správe bohužiaľ konkrétne fakty nenájdeme, ale dá sa predpokladať, že hybridný systém bude zhodný s tým, čo nájdeme v NX.

Toyota totiž sľubuje sústavu zloženú s benzínového štvorvalca s objemom 2,5 litra, hybridnej jednotky a elektromotora, ktorý samostatne poháňa zadnú nápravu. V prípade Lexusu ponúka štvorvalec s objemom 2,5 l 114 kW (155 k), predné elektromotor potom 105 kW a ten zadný 50 kW. Celkový výkon systému je 145 kW (197 k).

Nehybridné verzie dostali v rámci modernizácie prepracovanú prednú časť, nové svetlá, iné nárazníky, lepšie materiály do interiéru a rad elektronických systémov. Zoznam zahŕňa prednárazový systém, sledovanie jazdných pruhov, automatické diaľkové svetlá, čítanie značiek, adaptívny tempomat alebo sadu kamier, ktoré dohromady poskladajú pohľad z vtáčej perspektívy.

Toyota_Rav4_Hybrid_F3_4_final.jpgToyota_Rav4_Hybrid_F7_8_final.jpgToyota_Rav4_Hybrid_R3_4_final.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY