vytisknout velikost písma Toyota RAV4 má za sebou facelift, ktorý priniesol hybridné prevedenie

Toyota RAV4 má za sebou facelift, ktorý priniesol hybridné prevedenie

Autosalón v New Yorku sa stal dejiskom odhalenia modernizovanej Toyoty RAV4, ktorá okrem iného prichádza s jednou zásadnou novinkou. Do ponuky sa nasťahuje aj hybridné prevedenie. Omladená verzia sa do predaja dostane v decembri tohto roka, hybrid potom bude nasledovať začiatkom roka 2016.

Príchod hybridnej Toyoty RAV4 nie je prekvapením. Potom, čo sa v ponuke Lexusu objavilo hybridné SUV NX, bolo len otázkou času, kedy materská automobilka zaradí rovnakú vec tiež do svojej ponuky. V tlačovej správe bohužiaľ konkrétne fakty nenájdeme, ale dá sa predpokladať, že hybridný systém bude zhodný s tým, čo nájdeme v NX.

Toyota totiž sľubuje sústavu zloženú s benzínového štvorvalca s objemom 2,5 litra, hybridnej jednotky a elektromotora, ktorý samostatne poháňa zadnú nápravu. V prípade Lexusu ponúka štvorvalec s objemom 2,5 l 114 kW (155 k), predné elektromotor potom 105 kW a ten zadný 50 kW. Celkový výkon systému je 145 kW (197 k).

Nehybridné verzie dostali v rámci modernizácie prepracovanú prednú časť, nové svetlá, iné nárazníky, lepšie materiály do interiéru a rad elektronických systémov. Zoznam zahŕňa prednárazový systém, sledovanie jazdných pruhov, automatické diaľkové svetlá, čítanie značiek, adaptívny tempomat alebo sadu kamier, ktoré dohromady poskladajú pohľad z vtáčej perspektívy.

Toyota_Rav4_Hybrid_F3_4_final.jpgToyota_Rav4_Hybrid_F7_8_final.jpgToyota_Rav4_Hybrid_R3_4_final.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY