vytisknout velikost písma Toyota Prius vytvorila rekord na Nürburgringu! Áno, vážne

Toyota Prius vytvorila rekord na Nürburgringu! Áno, vážne

Pokiaľ ide o rekordy na severnej slučke Nürburgringu, zrejme si predstavíte hybridné superšporty ako LaFerrari alebo Porsche 918 Spyder. No rekord teraz vytvorila aj hybridná Toyota Prius Plug-in. Že si robíme srandu a že prvý apríl bol už dávno? Nerobíme, Prius skutočne vytvoril na Severnej slučke rekord. Rekord v spotrebe paliva.

Dobíjacia Toyota Prius obišla Nordschleife za 20 minút a 59 sekúnd. No dôležitý je údaj spotreby. Podľa prepočtu spotreboval Prius len 0,4 l/100 km. Tak ekologické auto so spaľovacím motorom zrejme na Nürburgringu skutočne ešte nikdy nešlo.

Toyota vykonala pokus počas verejných jázd, takže sa na ňu vzťahovali všetky predpisy ako súlad s cestnou vyhláškou a tiež najnižšie povolená rýchlosť 60 km/h. Prius teda nemohol s vypnutým motorom dochádzať krokom k ďalšej zákrute. Aj tak ale Toyota tvrdí, že Prius Plug-in obišiel skoro celý okruh čisto na elektrinu a že pomocný benzínový motor naskočil len na malú chvíľu v dlhom stúpaní.

Len pripomíname, že Toyota Prius Plug-in Hybrid používa upravený systém bežného Priusu s akumulátormi s väčšou kapacitou. Pomocný spaľovací motor je stále atmosférická tisícosemstovka. S plne nabitými batériami môže prejsť na elektrinu až 25 km pri rýchlosti maximálne 85 km/h. Normovaná spotreba paliva je 2,1 l/100 km.

pyjus (1).jpgpyjus (2).jpgpyjus (3).jpg

pyjus (4).jpgpyjus (5).jpgpyjus (6).jpg

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY