vytisknout velikost písma Toyota Prius vytvorila rekord na Nürburgringu! Áno, vážne

Toyota Prius vytvorila rekord na Nürburgringu! Áno, vážne

Pokiaľ ide o rekordy na severnej slučke Nürburgringu, zrejme si predstavíte hybridné superšporty ako LaFerrari alebo Porsche 918 Spyder. No rekord teraz vytvorila aj hybridná Toyota Prius Plug-in. Že si robíme srandu a že prvý apríl bol už dávno? Nerobíme, Prius skutočne vytvoril na Severnej slučke rekord. Rekord v spotrebe paliva.

Dobíjacia Toyota Prius obišla Nordschleife za 20 minút a 59 sekúnd. No dôležitý je údaj spotreby. Podľa prepočtu spotreboval Prius len 0,4 l/100 km. Tak ekologické auto so spaľovacím motorom zrejme na Nürburgringu skutočne ešte nikdy nešlo.

Toyota vykonala pokus počas verejných jázd, takže sa na ňu vzťahovali všetky predpisy ako súlad s cestnou vyhláškou a tiež najnižšie povolená rýchlosť 60 km/h. Prius teda nemohol s vypnutým motorom dochádzať krokom k ďalšej zákrute. Aj tak ale Toyota tvrdí, že Prius Plug-in obišiel skoro celý okruh čisto na elektrinu a že pomocný benzínový motor naskočil len na malú chvíľu v dlhom stúpaní.

Len pripomíname, že Toyota Prius Plug-in Hybrid používa upravený systém bežného Priusu s akumulátormi s väčšou kapacitou. Pomocný spaľovací motor je stále atmosférická tisícosemstovka. S plne nabitými batériami môže prejsť na elektrinu až 25 km pri rýchlosti maximálne 85 km/h. Normovaná spotreba paliva je 2,1 l/100 km.

pyjus (1).jpgpyjus (2).jpgpyjus (3).jpg

pyjus (4).jpgpyjus (5).jpgpyjus (6).jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY