vytisknout velikost písma Toyota Prius vytvorila rekord na Nürburgringu! Áno, vážne

Toyota Prius vytvorila rekord na Nürburgringu! Áno, vážne

Pokiaľ ide o rekordy na severnej slučke Nürburgringu, zrejme si predstavíte hybridné superšporty ako LaFerrari alebo Porsche 918 Spyder. No rekord teraz vytvorila aj hybridná Toyota Prius Plug-in. Že si robíme srandu a že prvý apríl bol už dávno? Nerobíme, Prius skutočne vytvoril na Severnej slučke rekord. Rekord v spotrebe paliva.

Dobíjacia Toyota Prius obišla Nordschleife za 20 minút a 59 sekúnd. No dôležitý je údaj spotreby. Podľa prepočtu spotreboval Prius len 0,4 l/100 km. Tak ekologické auto so spaľovacím motorom zrejme na Nürburgringu skutočne ešte nikdy nešlo.

Toyota vykonala pokus počas verejných jázd, takže sa na ňu vzťahovali všetky predpisy ako súlad s cestnou vyhláškou a tiež najnižšie povolená rýchlosť 60 km/h. Prius teda nemohol s vypnutým motorom dochádzať krokom k ďalšej zákrute. Aj tak ale Toyota tvrdí, že Prius Plug-in obišiel skoro celý okruh čisto na elektrinu a že pomocný benzínový motor naskočil len na malú chvíľu v dlhom stúpaní.

Len pripomíname, že Toyota Prius Plug-in Hybrid používa upravený systém bežného Priusu s akumulátormi s väčšou kapacitou. Pomocný spaľovací motor je stále atmosférická tisícosemstovka. S plne nabitými batériami môže prejsť na elektrinu až 25 km pri rýchlosti maximálne 85 km/h. Normovaná spotreba paliva je 2,1 l/100 km.

pyjus (1).jpgpyjus (2).jpgpyjus (3).jpg

pyjus (4).jpgpyjus (5).jpgpyjus (6).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY