vytisknout velikost písma Toyota Prius vytvorila rekord na Nürburgringu! Áno, vážne

Toyota Prius vytvorila rekord na Nürburgringu! Áno, vážne

Pokiaľ ide o rekordy na severnej slučke Nürburgringu, zrejme si predstavíte hybridné superšporty ako LaFerrari alebo Porsche 918 Spyder. No rekord teraz vytvorila aj hybridná Toyota Prius Plug-in. Že si robíme srandu a že prvý apríl bol už dávno? Nerobíme, Prius skutočne vytvoril na Severnej slučke rekord. Rekord v spotrebe paliva.

Dobíjacia Toyota Prius obišla Nordschleife za 20 minút a 59 sekúnd. No dôležitý je údaj spotreby. Podľa prepočtu spotreboval Prius len 0,4 l/100 km. Tak ekologické auto so spaľovacím motorom zrejme na Nürburgringu skutočne ešte nikdy nešlo.

Toyota vykonala pokus počas verejných jázd, takže sa na ňu vzťahovali všetky predpisy ako súlad s cestnou vyhláškou a tiež najnižšie povolená rýchlosť 60 km/h. Prius teda nemohol s vypnutým motorom dochádzať krokom k ďalšej zákrute. Aj tak ale Toyota tvrdí, že Prius Plug-in obišiel skoro celý okruh čisto na elektrinu a že pomocný benzínový motor naskočil len na malú chvíľu v dlhom stúpaní.

Len pripomíname, že Toyota Prius Plug-in Hybrid používa upravený systém bežného Priusu s akumulátormi s väčšou kapacitou. Pomocný spaľovací motor je stále atmosférická tisícosemstovka. S plne nabitými batériami môže prejsť na elektrinu až 25 km pri rýchlosti maximálne 85 km/h. Normovaná spotreba paliva je 2,1 l/100 km.

pyjus (1).jpgpyjus (2).jpgpyjus (3).jpg

pyjus (4).jpgpyjus (5).jpgpyjus (6).jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY