vytisknout velikost písma Toyota Prius vytvorila rekord na Nürburgringu! Áno, vážne

Toyota Prius vytvorila rekord na Nürburgringu! Áno, vážne

Pokiaľ ide o rekordy na severnej slučke Nürburgringu, zrejme si predstavíte hybridné superšporty ako LaFerrari alebo Porsche 918 Spyder. No rekord teraz vytvorila aj hybridná Toyota Prius Plug-in. Že si robíme srandu a že prvý apríl bol už dávno? Nerobíme, Prius skutočne vytvoril na Severnej slučke rekord. Rekord v spotrebe paliva.

Dobíjacia Toyota Prius obišla Nordschleife za 20 minút a 59 sekúnd. No dôležitý je údaj spotreby. Podľa prepočtu spotreboval Prius len 0,4 l/100 km. Tak ekologické auto so spaľovacím motorom zrejme na Nürburgringu skutočne ešte nikdy nešlo.

Toyota vykonala pokus počas verejných jázd, takže sa na ňu vzťahovali všetky predpisy ako súlad s cestnou vyhláškou a tiež najnižšie povolená rýchlosť 60 km/h. Prius teda nemohol s vypnutým motorom dochádzať krokom k ďalšej zákrute. Aj tak ale Toyota tvrdí, že Prius Plug-in obišiel skoro celý okruh čisto na elektrinu a že pomocný benzínový motor naskočil len na malú chvíľu v dlhom stúpaní.

Len pripomíname, že Toyota Prius Plug-in Hybrid používa upravený systém bežného Priusu s akumulátormi s väčšou kapacitou. Pomocný spaľovací motor je stále atmosférická tisícosemstovka. S plne nabitými batériami môže prejsť na elektrinu až 25 km pri rýchlosti maximálne 85 km/h. Normovaná spotreba paliva je 2,1 l/100 km.

pyjus (1).jpgpyjus (2).jpgpyjus (3).jpg

pyjus (4).jpgpyjus (5).jpgpyjus (6).jpg

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY