vytisknout velikost písma Toyota predstavuje svoj špeciál TS040 2015 pre Le Mans a WEC

Toyota predstavuje svoj špeciál TS040 2015 pre Le Mans a WEC
Zoznam kapitol
  1. Toyota TS040 Hybrid 2015
  2. Fotogaléria: Toyota TS040 Hybrid 2015

Toyota v roku 2014 získala prvé dve miesta v šampionáte WEC a tento rok chce s modernizovaným hybridným špeciálom Toyota TS040 Hybrid nadviazať na tento významný úspech.

toyota (1).jpgtoyota (2).jpgtoyota (3).jpgŽe sú hybridy len nudné a pomalé autá? Ale choďte! Tento môže mať až tisíc koní. Uvidíme, ako si povedie v šampionáte WEC a hlavne pri 24 h Le Mans tento rok

Nový model vychádza konštrukčne z vlaňajšieho špeciálu a Toyota zapracovala predovšetkým na novom podvozku, ktorý má pomôcť zvýšiť životnosť pneumatík. Úpravami samozrejme prešiel aj pohonný systém zložený z osemvalca 3,7 litra a dvoch elektromotorov.

Celkový výkon hybridného pohonu síce nie je oficiálne známy, ale odhaduje sa, že v najextrémnejšom nastavení zo seba vie pohonný systém dostať cez 1000 koní výkonu. Toyota TS040 Hybrid má aj dva rôzne balíčky aerodynamiky. Jeden pre vysoký prítlak na pomalší okruhy a druhý pre maximálnu rýchlosť, ktorú potrebuje vozidlo napríklad pri 24 h Le Mans.

Toyota tento rok nasadí dva továrenské vozy TS040 Hybrid. V jednom pôjdu Anthony Davidson, Sébastien Buemi a Kazuki Nakajima, v druhom potom Alex Wurz, Stéphane Sarrazin a Mike Conway.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY