vytisknout velikost písma Toyota predstavuje svoj špeciál TS040 2015 pre Le Mans a WEC

Toyota predstavuje svoj špeciál TS040 2015 pre Le Mans a WEC
Zoznam kapitol
  1. Toyota TS040 Hybrid 2015
  2. Fotogaléria: Toyota TS040 Hybrid 2015

Toyota v roku 2014 získala prvé dve miesta v šampionáte WEC a tento rok chce s modernizovaným hybridným špeciálom Toyota TS040 Hybrid nadviazať na tento významný úspech.

toyota (1).jpgtoyota (2).jpgtoyota (3).jpgŽe sú hybridy len nudné a pomalé autá? Ale choďte! Tento môže mať až tisíc koní. Uvidíme, ako si povedie v šampionáte WEC a hlavne pri 24 h Le Mans tento rok

Nový model vychádza konštrukčne z vlaňajšieho špeciálu a Toyota zapracovala predovšetkým na novom podvozku, ktorý má pomôcť zvýšiť životnosť pneumatík. Úpravami samozrejme prešiel aj pohonný systém zložený z osemvalca 3,7 litra a dvoch elektromotorov.

Celkový výkon hybridného pohonu síce nie je oficiálne známy, ale odhaduje sa, že v najextrémnejšom nastavení zo seba vie pohonný systém dostať cez 1000 koní výkonu. Toyota TS040 Hybrid má aj dva rôzne balíčky aerodynamiky. Jeden pre vysoký prítlak na pomalší okruhy a druhý pre maximálnu rýchlosť, ktorú potrebuje vozidlo napríklad pri 24 h Le Mans.

Toyota tento rok nasadí dva továrenské vozy TS040 Hybrid. V jednom pôjdu Anthony Davidson, Sébastien Buemi a Kazuki Nakajima, v druhom potom Alex Wurz, Stéphane Sarrazin a Mike Conway.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY