vytisknout velikost písma Toyota predstavuje novú platformu. Zníži náklady aj hmotnosť áut

Toyota predstavuje novú platformu. Zníži náklady aj hmotnosť áut

Toyota prvýkrát zverejnila informácie o svojej novej platforme TNGA (Toyota New Global Architecture). Ako názov napovedá, automobilka ju použije vo veľkej časti svojich modelov, do roku 2020 ju dostane polovica všetkých modelov Toyoty, píše britský Autocar. Značka chce zjednodušiť modelovú radu, aby bola pre zákazníkov zrozumiteľnejšia a aj atraktívnejšia.

toyota-tnga-1-001.jpgtoyota-tnga-1-002.jpgNová platforma bude tuhšia, ľahšia a bezpečnejšia. Predovšetkým ale pomôže Toyote radikálne znížiť náklady na vývoj. Ušetrené peniaze značka investuje do "výroby lepších áut".

Vývoj modelov bude prebiehať spoločne a pre jednotlivé trhy sa vozidlá budú líšiť len v detailoch, napríklad v nastavení podvozku alebo odladením motorov a prevodoviek. Nová platforma TNGA má umožniť zástavbu všetkých možných druhov pohonu. Dizajn potom zostane "globálny" ako napríklad v prípade modelov Fordu alebo Volkswagenu.

Toyota v súčasnosti po celom svete používa asi stovku platform a subplatform. Nová architektúra TNGA tak výrazne usporí náklady nielen na výrobu a logistiku, ale aj na samotný vývoj. Pritom sa jedná o pomerne variabilnú platformu s možnosťou zástavby rôznych pohonov vrátane hybridov a elektromobilov.

Platforma umožní stavbu automobilov ako s pohonom predných, tak aj zadných alebo všetkých kolies. Nové uloženie motora zlepší ťažisko a Toyota sľubuje výrazné zlepšenie ovládateľnosti. Modely tiež budú vďaka novej platforme o 30 až 65% tuhšie a budú mať nižšiu hmotnosť. Zlepší sa aj bezpečnosť.

Súčasťou architektúry TNGA bude aj nová generácia pohonných jednotiek a prevodoviek, u ktorých Toyota sľubuje 15% zlepšenie účinnosti, čo sa dá preložiť ako nárast výkonu a zníženie spotreby (až o 25%) aj emisií. Toyota pripravuje aj novú, už piatu generáciu svojho hybridného systému, ktorý bude o minimálne 15% úspornejšia ako súčasná generácia.

Toyota tvrdí, že v súčasnosti má kvôli rôznym platformám a rozdielnym požiadavkám na emisie až 800 odlišných motorov. Architektúra TNGA výrazne zníži aj toto číslo a aj keď sa bude pravdepodobne nastavenie motorov pre rôzne trhy líšiť, technický základ by mal byť prakticky rovnaký.

Toyota počíta, že na stavbe a vývoji každého modelu ušetrí drastických 40% nákladov a veľkú časť úspor chce investovať do "návrhu a stavby lepších áut". Pokrok máme očakávať nielen v ovládateľnosti a dynamike, ale aj v dojme z kvality interiéru.

Prvý model na novej platforme dorazí ešte tento rok a bude sa jednať o stredne veľký hatchback s pohonom predných kolies. Že by sa jednalo o nástupcu práve faceliftovaného Aurisu? Uvidíme.

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

včera | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek s cenou okolo 10 tisíc eur: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Mondeo vs Insignia vs Passat

Nie je to zas tak dávno, kedy sa tieto autá objavovali v testoch noviniek. Dnes sa na ne pozrieme podrobnejšie pri porovnávacom teste jazdeniek. Ktoré z nich je najlepšia kúpa?

6. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY