vytisknout velikost písma Toyota predstavuje nové motory, hybridy a prevodovky

Nové motory s priamym vstrekovaním majú až 40% tepelnú účinnosť. Toyota predstavuje aj nové automatické prevodovky. Do piatich rokov budú tieto pohony v 60% vyrábaných áut Toyta. Značka chce do roku 2050 znížiť spotrebu a emisie CO2 o 90%
Toyota predstavuje nové motory, hybridy a prevodovky

Japonská automobilka Toyota začne od budúceho roka montovať do áut novú generáciu motorov s priamym vstrekovaním, nové prevodovky a prepracovaný hybridný a plug-in hybridný systém. Cieľom je znížiť o 15% spotrebu i emisie a zároveň o aspoň 10% zdvihnúť výkony. Novinkou je štvorvalec 2,5 l s priamym vstrekovaním, ktorý má až 40% termálnu účinnosť. Na báze tohto motora ale vzniknú aj ďalšie pohonné jednotky.

Toyota pripravuje celkom 17 nových verzií deviatich motorov, desať verzií štyroch nových prevodoviek a desať prevedení šiestich hybridných systémov. Firma prišla s novou technológiou výroby ozubených súčastí prevodoviek, ktorá má znížiť vnútorné trenie a tepelné straty, prvýkrát sa predstaví v novej osemstupňovej a desaťstupňové automatickej prevodovke Direct Shift-8AT a Direct Shift-10ATM.

Jedná sa o klasické prevodovky s hydrodynamickým meničom, desaťstupňová sa prvýkrát ukáže v Lexuse LS. Prepracovania sa dočkal aj hybridný systém, ktorý sa volá Toyota Hybrid System II (THS-II) a nájde uplatnenie predovšetkým s novým motorom 2,5 l a v modeloch s pohonom zadných kolies. V Európe ho uvidíme napríklad vo vozidlách Lexus.

Nová generácia pohonných jednotiek a prevodoviek by sa mala podľa prepočtov Toyoty nachádzať v asi 60% nových áut značky predávaných po celom svete v roku 2021. Toyota si tiež stanovila pomerne ambiciózny cieľ znížiť do roku 2050 priemernú spotrebu a emisie CO2 o 90%.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY