vytisknout velikost písma Toyota pracuje na revolučnom elektromobile s novým typom batérie

Aj Toyota vyvíja novú generáciu akumulátorov. Typ založený na "suchej" technológiu bude ľahší a ponúkne vyššiu kapacitu. Výhodou nových akumulátorov má byť aj výrazne rýchlejšie nabíjanie. Toyota ich chce uviesť do sériovej výroby v roku 2022.
Toyota pracuje na revolučnom elektromobile s novým typom batérie

Japonská automobilka Toyota nechce zostať len pri hybridných pohonov. Intenzívne pracuje na vývoji novej generácie elektromobilov, ktoré budú používať odlišný typ akumulátorov. V princípe sa jedná o akumulátor nie na tekutej, ale suchej báze. Ten má jednu zásadnú výhodu. Je bezpečnejší a pri nehode nehrozí únik nebezpečných látok do okolia.

Ďalším bonusom nových "suchých", alebo ak chcete pevných akumulátorov je schopnosť výrazne rýchlejšieho nabíjania a vzhľadom k hmotnosti veľký nárast kapacity, teda potenciálneho dojazdu. Pokiaľ by sa zákazník uspokojil s dojazdom napríklad len okolo 150 km, čo je zhruba dojazd súčasných akumulátorov, hmotnosť novej generácie batérií bude menej ako polovičná.

Bežná batéria potrebuje k nabitiu niekoľko hodín, novej generácii suchých akumulátorov postačí z 380V zásuvky zhruba hodina. Výhodou má byť tiež lepšia schopnosť rekuperácie pri brzdení. Súčasné akumulátory sú obmedzené maximálnym tokom energie.

V súčasnosti je nová generácia akumulátorov v štádiu vývoja. Toyota síce má funkčný prototyp, ale ten ešte nie je aplikovateľný v produkčnom aute. Japonská automobilka plánuje na rok 2020 "klasický" elektromobil s li-ion akumulátorom, elektrické auto s novou generáciou akumulátorov sa má predstaviť v roku 2022. Toyota ale nie je jediná, kto na nových typoch akumulátorov pracuje.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY