vytisknout velikost písma Toyota pracuje na ďalšom kompaktnom SUV. Bude to súper Qashqaia

Toyota pracuje na ďalšom kompaktnom SUV. Bude to súper Qashqaia

Obrovský predajný úspech crossoveru Nissan Qashqai nedá Toyote spať. Jej jediné kompaktné SUV RAV-4 za predajmi Nissanu Qashqai zaostáva, takže sa automobilka rozhodla pustiť do sveta model priamo konkurujúci predajnému trháku od Nissanu.

Nový model Toyoty bude o trochu väčší ako RAV-4, ale bude to skôr crossover než poloterénne SUV. Dizajn bude vychádzať z konceptu C-HR, ktorý sme videli na autosalóne v Paríži v minulom roku.

Zhruba o dva roky by sme mohli vidieť predprodukčný koncept, ktorý vyjde na dokončovanej modulárnej platforme. Na tej by do roku 2020 mala vzniknúť až polovica všetkých modelov Toyoty. Prvá na nej vznikne nová generácia hybridného Priusu.

Pre nové SUV (alebo ak chcete crossover) značky Toyota bude typický agresívny dizajn, ale aj šikovne riešený vnútorný priestor. Popri úsporných benzínových motorov s preplňovaním príde aj hybrid a samozrejme aj diesel.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY