vytisknout velikost písma Toyota po viac ako pol storočí končí s výrobou áut v Austrálii

A je to oficiálne. Bolo rozhodnuté, že v roku 2017 koncern Toyota prestane v Austrálii vyrábať autá.
Toyota po viac ako pol storočí končí s výrobou áut v Austrálii

Na prelome minulého roka oznámil koncern Ford Motor Company, že v roku 2016 ukončí produkciu svojich automobilov v Austrálii, pričom len o niekoľko týždňov neskôr k rovnakému kroku pristúpil aj koncern General Motors. Teraz stiahnutie svojich výrobných aktivít z Austrálie oznámil ďalší významný hráč, koncern Toyota. Divízia Toyota Motor Corporation Australia (TMCA) aj jej vývojové stredisko TTCAP-AU ukončí svoju činnosť v roku 2017.

Prezident TMC Akio Toyoda označil za najdôležitejšie dôvody tohto rozhodnutia silný austrálsky dolár, vyhrotený konkurenčný boj a pokles predaja nových áut, s ktorým sa pre Austráliu počíta v nasledujúcich rokoch. Toyoda sľubuje maximálnu možnú podporu svojim terajším zamestnancom a zaradenie časti z nich do reštrukturalizačného plánu.

Značka Toyota (podobne ako Ford a General Motors) sa totiž z austrálskeho trhu nestiahne úplne, ale bude tam autá už len predávať a servisovať. Za zmienku stojí, že Toyota začala svoje autá v Austrálii vyrábať už v roku 1963, pričom išlo o vôbec prvú továreň, ktorú TMC postavilo mimo japonského územia.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY