vytisknout velikost písma Toyota Passo: modernizovaná verzia prináša úplne nový motor

Značka Toyota pripravila pre svoj ​​domáci trh vylepšený variant kompaktného modelu Passo. Čo je však aj pre nás najdôležitejšie, pod jeho kapotou sa vôbec prvýkrát objaví motor z úplne novej rady zážihových agregátov Toyota, ktoré majú (nadnesene) ovládnuť svet...
Toyota Passo: modernizovaná verzia prináša úplne nový motor

Po štyroch rokoch výroby prichádza druhá generácia Toyoty Passo s faceliftom. Ide o vôbec prvé auto, v ktorom sa objaví úplne nový litrový trojvalec, ktorý sa má čoskoro stať kľúčovým prvkom v ponuke Toyoty po celom svete. Dodajme, že motory budú spočiatku v ponuke v objemoch 1,0 a 1,3 l a že vynikať majú o 30% nižšou spotrebou. Kľúčom je údajne špičková tepelná účinnosť spaľovacieho procesu a my sa k týmto motorom vrátime samostatným článkom, až budeme mať dostatok relevantných informácií.

Toyota Passo 2014 2.jpgToyota Passo 2014 3.jpgToyota Passo 2014 9.jpg
Modifikácie karosérie neprekročili obvyklý rámec

Omladená Toyota Passo, predávaná tiež ako Daihatsu Boon, má dosahovať kombinovanej spotreby 3,6 l/100 pri emisiách CO2 s hmotnosťou 84 g/km, čo sú vraj najnižšie hodnoty zo všetkých automobilov ponúkaných na japonskom trhu a osadených zážihovým motorom. To vozidlu Passo mimochodom zaistí prakticky kompletnú elimináciu všetkých japonských daní (a že ich tam majú...).

Tepelná účinnosť tohto motora má byť o 37% lepšia ako u doteraz používaného a aj z európskych ciest známeho motora s porovnateľnými základnými rozmerovými parametrami. Výkon je v tomto prípade nastavený na 69 koní (51 kW) a systém štart/stop pri spomaľovaní zhasína motor už pri prekročení rýchlosti 9 km/h. Vylepšené Passo je v ponuke s pohonom predných, alebo všetkých kolies, pričom facelift u neho priniesol tiež pozmenený dizajn karosérie, elektricky sklopné zrkadlá alebo determálne presklenie v prednej časti karosérie.

Toyota Passo 2014 5.jpgToyota Passo 2014 6.jpgToyota Passo 2014 7.jpg
Interiér v duchu tradície vsádza na jednoduchosť

K dispozícii sú dve modelové vetvy Passo X / Passo G a Passo + Hana, Toyota vyrába aj špeciálnu verziu Passo Welcab pre hendikepovaných užívateľov. Toyota na domácom trhu plánuje ročný odbyt nových vozidiel Passo vo výške nad 60 000 jednotiek.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY