vytisknout velikost písma Toyota Passo: modernizovaná verzia prináša úplne nový motor

Značka Toyota pripravila pre svoj ​​domáci trh vylepšený variant kompaktného modelu Passo. Čo je však aj pre nás najdôležitejšie, pod jeho kapotou sa vôbec prvýkrát objaví motor z úplne novej rady zážihových agregátov Toyota, ktoré majú (nadnesene) ovládnuť svet...
Toyota Passo: modernizovaná verzia prináša úplne nový motor

Po štyroch rokoch výroby prichádza druhá generácia Toyoty Passo s faceliftom. Ide o vôbec prvé auto, v ktorom sa objaví úplne nový litrový trojvalec, ktorý sa má čoskoro stať kľúčovým prvkom v ponuke Toyoty po celom svete. Dodajme, že motory budú spočiatku v ponuke v objemoch 1,0 a 1,3 l a že vynikať majú o 30% nižšou spotrebou. Kľúčom je údajne špičková tepelná účinnosť spaľovacieho procesu a my sa k týmto motorom vrátime samostatným článkom, až budeme mať dostatok relevantných informácií.

Toyota Passo 2014 2.jpgToyota Passo 2014 3.jpgToyota Passo 2014 9.jpg
Modifikácie karosérie neprekročili obvyklý rámec

Omladená Toyota Passo, predávaná tiež ako Daihatsu Boon, má dosahovať kombinovanej spotreby 3,6 l/100 pri emisiách CO2 s hmotnosťou 84 g/km, čo sú vraj najnižšie hodnoty zo všetkých automobilov ponúkaných na japonskom trhu a osadených zážihovým motorom. To vozidlu Passo mimochodom zaistí prakticky kompletnú elimináciu všetkých japonských daní (a že ich tam majú...).

Tepelná účinnosť tohto motora má byť o 37% lepšia ako u doteraz používaného a aj z európskych ciest známeho motora s porovnateľnými základnými rozmerovými parametrami. Výkon je v tomto prípade nastavený na 69 koní (51 kW) a systém štart/stop pri spomaľovaní zhasína motor už pri prekročení rýchlosti 9 km/h. Vylepšené Passo je v ponuke s pohonom predných, alebo všetkých kolies, pričom facelift u neho priniesol tiež pozmenený dizajn karosérie, elektricky sklopné zrkadlá alebo determálne presklenie v prednej časti karosérie.

Toyota Passo 2014 5.jpgToyota Passo 2014 6.jpgToyota Passo 2014 7.jpg
Interiér v duchu tradície vsádza na jednoduchosť

K dispozícii sú dve modelové vetvy Passo X / Passo G a Passo + Hana, Toyota vyrába aj špeciálnu verziu Passo Welcab pre hendikepovaných užívateľov. Toyota na domácom trhu plánuje ročný odbyt nových vozidiel Passo vo výške nad 60 000 jednotiek.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY