vytisknout velikost písma Toyota Passo: modernizovaná verzia prináša úplne nový motor

Značka Toyota pripravila pre svoj ​​domáci trh vylepšený variant kompaktného modelu Passo. Čo je však aj pre nás najdôležitejšie, pod jeho kapotou sa vôbec prvýkrát objaví motor z úplne novej rady zážihových agregátov Toyota, ktoré majú (nadnesene) ovládnuť svet...
Toyota Passo: modernizovaná verzia prináša úplne nový motor

Po štyroch rokoch výroby prichádza druhá generácia Toyoty Passo s faceliftom. Ide o vôbec prvé auto, v ktorom sa objaví úplne nový litrový trojvalec, ktorý sa má čoskoro stať kľúčovým prvkom v ponuke Toyoty po celom svete. Dodajme, že motory budú spočiatku v ponuke v objemoch 1,0 a 1,3 l a že vynikať majú o 30% nižšou spotrebou. Kľúčom je údajne špičková tepelná účinnosť spaľovacieho procesu a my sa k týmto motorom vrátime samostatným článkom, až budeme mať dostatok relevantných informácií.

Toyota Passo 2014 2.jpgToyota Passo 2014 3.jpgToyota Passo 2014 9.jpg
Modifikácie karosérie neprekročili obvyklý rámec

Omladená Toyota Passo, predávaná tiež ako Daihatsu Boon, má dosahovať kombinovanej spotreby 3,6 l/100 pri emisiách CO2 s hmotnosťou 84 g/km, čo sú vraj najnižšie hodnoty zo všetkých automobilov ponúkaných na japonskom trhu a osadených zážihovým motorom. To vozidlu Passo mimochodom zaistí prakticky kompletnú elimináciu všetkých japonských daní (a že ich tam majú...).

Tepelná účinnosť tohto motora má byť o 37% lepšia ako u doteraz používaného a aj z európskych ciest známeho motora s porovnateľnými základnými rozmerovými parametrami. Výkon je v tomto prípade nastavený na 69 koní (51 kW) a systém štart/stop pri spomaľovaní zhasína motor už pri prekročení rýchlosti 9 km/h. Vylepšené Passo je v ponuke s pohonom predných, alebo všetkých kolies, pričom facelift u neho priniesol tiež pozmenený dizajn karosérie, elektricky sklopné zrkadlá alebo determálne presklenie v prednej časti karosérie.

Toyota Passo 2014 5.jpgToyota Passo 2014 6.jpgToyota Passo 2014 7.jpg
Interiér v duchu tradície vsádza na jednoduchosť

K dispozícii sú dve modelové vetvy Passo X / Passo G a Passo + Hana, Toyota vyrába aj špeciálnu verziu Passo Welcab pre hendikepovaných užívateľov. Toyota na domácom trhu plánuje ročný odbyt nových vozidiel Passo vo výške nad 60 000 jednotiek.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY