vytisknout velikost písma Toyota Passo: modernizovaná verzia prináša úplne nový motor

Značka Toyota pripravila pre svoj ​​domáci trh vylepšený variant kompaktného modelu Passo. Čo je však aj pre nás najdôležitejšie, pod jeho kapotou sa vôbec prvýkrát objaví motor z úplne novej rady zážihových agregátov Toyota, ktoré majú (nadnesene) ovládnuť svet...
Toyota Passo: modernizovaná verzia prináša úplne nový motor

Po štyroch rokoch výroby prichádza druhá generácia Toyoty Passo s faceliftom. Ide o vôbec prvé auto, v ktorom sa objaví úplne nový litrový trojvalec, ktorý sa má čoskoro stať kľúčovým prvkom v ponuke Toyoty po celom svete. Dodajme, že motory budú spočiatku v ponuke v objemoch 1,0 a 1,3 l a že vynikať majú o 30% nižšou spotrebou. Kľúčom je údajne špičková tepelná účinnosť spaľovacieho procesu a my sa k týmto motorom vrátime samostatným článkom, až budeme mať dostatok relevantných informácií.

Toyota Passo 2014 2.jpgToyota Passo 2014 3.jpgToyota Passo 2014 9.jpg
Modifikácie karosérie neprekročili obvyklý rámec

Omladená Toyota Passo, predávaná tiež ako Daihatsu Boon, má dosahovať kombinovanej spotreby 3,6 l/100 pri emisiách CO2 s hmotnosťou 84 g/km, čo sú vraj najnižšie hodnoty zo všetkých automobilov ponúkaných na japonskom trhu a osadených zážihovým motorom. To vozidlu Passo mimochodom zaistí prakticky kompletnú elimináciu všetkých japonských daní (a že ich tam majú...).

Tepelná účinnosť tohto motora má byť o 37% lepšia ako u doteraz používaného a aj z európskych ciest známeho motora s porovnateľnými základnými rozmerovými parametrami. Výkon je v tomto prípade nastavený na 69 koní (51 kW) a systém štart/stop pri spomaľovaní zhasína motor už pri prekročení rýchlosti 9 km/h. Vylepšené Passo je v ponuke s pohonom predných, alebo všetkých kolies, pričom facelift u neho priniesol tiež pozmenený dizajn karosérie, elektricky sklopné zrkadlá alebo determálne presklenie v prednej časti karosérie.

Toyota Passo 2014 5.jpgToyota Passo 2014 6.jpgToyota Passo 2014 7.jpg
Interiér v duchu tradície vsádza na jednoduchosť

K dispozícii sú dve modelové vetvy Passo X / Passo G a Passo + Hana, Toyota vyrába aj špeciálnu verziu Passo Welcab pre hendikepovaných užívateľov. Toyota na domácom trhu plánuje ročný odbyt nových vozidiel Passo vo výške nad 60 000 jednotiek.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY