vytisknout velikost písma Toyota odhaľuje, ako funguje jej vodíkové auto Mirai

Toyota odhaľuje, ako funguje jej vodíkové auto Mirai

Toyota chce už na budúci rok začať predávať svoje prvé sériové vodíkové auto. Volá sa Toyota Mirai, je to klasický sedan (zatiaľ len štvormiestny) s kufrom na 361 litrov nákladu a podľa automobilky sa tým otvára úplne nová kapitola slobodnej indiviuálnej dopravy, čo znie veľmi pekne.

toyota mirai (1).jpgtoyota mirai (7).jpgtoyota mirai (11).jpg
Rýchlemu rozšíreniu vodíkových áut nebude brániť ani tak cena, ako skôr chýbajúca infraštruktura. V strednej Európe napočítate čerpacie stanice na prstoch jednej ruky

Ak ste nečítali prvú zmienku o Toyote Mirai, tak pripomenieme, že je to v zásade elektromobil, ale nevyužíva akumulátory, ale tankuje vodík a ten potom v palivovom článku po reakcii s atmosférickým kyslíkom premení na elektrickú energiu a vodu.

Systém pohonu je schopný generovať výkon až 114 kW (155 k). Z 0 na 96 km/h. Toyota zrýchli za deväť sekúnd a pružné zrýchlenie z 50 na 80 km/h sa odohrá za 3,6 sekundy. Rýchlosť je obmedzená na 160 km/h.

Toyota sa oháňa predovšetkým použiteľnosťou a dojazdom, aspoň teda v porovnaní s elektromobilom. Kým bežný elektromobil musíte nabíjať aj niekoľko hodín, aby ste potom prešli aspoň 100 km, Toyota Mirai sa tankuje len asi tri minúty a dojazd na plné nádrže vodíka činí asi 480 až 500 km.

V priložených videách si môžete nové auto prehliadnuť a pokiaľ práve neovládate angličtinu, vadiť to nemusí. Toyota ukazuje aj interiér a ďalšie detaily, ktoré sú zrozumiteľné aj bez slov.

toyota mirai (10).jpgtoyota mirai (12).jpgtoyota mirai (2).jpgtoyota mirai (3).jpgtoyota mirai (4).jpgtoyota mirai (5).jpgtoyota mirai (6).jpgtoyota mirai (8).jpgtoyota mirai (9).jpg

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY