vytisknout velikost písma Toyota odhaľuje, ako funguje jej vodíkové auto Mirai

Toyota odhaľuje, ako funguje jej vodíkové auto Mirai

Toyota chce už na budúci rok začať predávať svoje prvé sériové vodíkové auto. Volá sa Toyota Mirai, je to klasický sedan (zatiaľ len štvormiestny) s kufrom na 361 litrov nákladu a podľa automobilky sa tým otvára úplne nová kapitola slobodnej indiviuálnej dopravy, čo znie veľmi pekne.

toyota mirai (1).jpgtoyota mirai (7).jpgtoyota mirai (11).jpg
Rýchlemu rozšíreniu vodíkových áut nebude brániť ani tak cena, ako skôr chýbajúca infraštruktura. V strednej Európe napočítate čerpacie stanice na prstoch jednej ruky

Ak ste nečítali prvú zmienku o Toyote Mirai, tak pripomenieme, že je to v zásade elektromobil, ale nevyužíva akumulátory, ale tankuje vodík a ten potom v palivovom článku po reakcii s atmosférickým kyslíkom premení na elektrickú energiu a vodu.

Systém pohonu je schopný generovať výkon až 114 kW (155 k). Z 0 na 96 km/h. Toyota zrýchli za deväť sekúnd a pružné zrýchlenie z 50 na 80 km/h sa odohrá za 3,6 sekundy. Rýchlosť je obmedzená na 160 km/h.

Toyota sa oháňa predovšetkým použiteľnosťou a dojazdom, aspoň teda v porovnaní s elektromobilom. Kým bežný elektromobil musíte nabíjať aj niekoľko hodín, aby ste potom prešli aspoň 100 km, Toyota Mirai sa tankuje len asi tri minúty a dojazd na plné nádrže vodíka činí asi 480 až 500 km.

V priložených videách si môžete nové auto prehliadnuť a pokiaľ práve neovládate angličtinu, vadiť to nemusí. Toyota ukazuje aj interiér a ďalšie detaily, ktoré sú zrozumiteľné aj bez slov.

toyota mirai (10).jpgtoyota mirai (12).jpgtoyota mirai (2).jpgtoyota mirai (3).jpgtoyota mirai (4).jpgtoyota mirai (5).jpgtoyota mirai (6).jpgtoyota mirai (8).jpgtoyota mirai (9).jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY