vytisknout velikost písma Toyota odhaľuje, ako funguje jej vodíkové auto Mirai

Toyota odhaľuje, ako funguje jej vodíkové auto Mirai

Toyota chce už na budúci rok začať predávať svoje prvé sériové vodíkové auto. Volá sa Toyota Mirai, je to klasický sedan (zatiaľ len štvormiestny) s kufrom na 361 litrov nákladu a podľa automobilky sa tým otvára úplne nová kapitola slobodnej indiviuálnej dopravy, čo znie veľmi pekne.

toyota mirai (1).jpgtoyota mirai (7).jpgtoyota mirai (11).jpg
Rýchlemu rozšíreniu vodíkových áut nebude brániť ani tak cena, ako skôr chýbajúca infraštruktura. V strednej Európe napočítate čerpacie stanice na prstoch jednej ruky

Ak ste nečítali prvú zmienku o Toyote Mirai, tak pripomenieme, že je to v zásade elektromobil, ale nevyužíva akumulátory, ale tankuje vodík a ten potom v palivovom článku po reakcii s atmosférickým kyslíkom premení na elektrickú energiu a vodu.

Systém pohonu je schopný generovať výkon až 114 kW (155 k). Z 0 na 96 km/h. Toyota zrýchli za deväť sekúnd a pružné zrýchlenie z 50 na 80 km/h sa odohrá za 3,6 sekundy. Rýchlosť je obmedzená na 160 km/h.

Toyota sa oháňa predovšetkým použiteľnosťou a dojazdom, aspoň teda v porovnaní s elektromobilom. Kým bežný elektromobil musíte nabíjať aj niekoľko hodín, aby ste potom prešli aspoň 100 km, Toyota Mirai sa tankuje len asi tri minúty a dojazd na plné nádrže vodíka činí asi 480 až 500 km.

V priložených videách si môžete nové auto prehliadnuť a pokiaľ práve neovládate angličtinu, vadiť to nemusí. Toyota ukazuje aj interiér a ďalšie detaily, ktoré sú zrozumiteľné aj bez slov.

toyota mirai (10).jpgtoyota mirai (12).jpgtoyota mirai (2).jpgtoyota mirai (3).jpgtoyota mirai (4).jpgtoyota mirai (5).jpgtoyota mirai (6).jpgtoyota mirai (8).jpgtoyota mirai (9).jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY