vytisknout velikost písma Toyota odhaľuje, ako funguje jej vodíkové auto Mirai

Toyota odhaľuje, ako funguje jej vodíkové auto Mirai

Toyota chce už na budúci rok začať predávať svoje prvé sériové vodíkové auto. Volá sa Toyota Mirai, je to klasický sedan (zatiaľ len štvormiestny) s kufrom na 361 litrov nákladu a podľa automobilky sa tým otvára úplne nová kapitola slobodnej indiviuálnej dopravy, čo znie veľmi pekne.

toyota mirai (1).jpgtoyota mirai (7).jpgtoyota mirai (11).jpg
Rýchlemu rozšíreniu vodíkových áut nebude brániť ani tak cena, ako skôr chýbajúca infraštruktura. V strednej Európe napočítate čerpacie stanice na prstoch jednej ruky

Ak ste nečítali prvú zmienku o Toyote Mirai, tak pripomenieme, že je to v zásade elektromobil, ale nevyužíva akumulátory, ale tankuje vodík a ten potom v palivovom článku po reakcii s atmosférickým kyslíkom premení na elektrickú energiu a vodu.

Systém pohonu je schopný generovať výkon až 114 kW (155 k). Z 0 na 96 km/h. Toyota zrýchli za deväť sekúnd a pružné zrýchlenie z 50 na 80 km/h sa odohrá za 3,6 sekundy. Rýchlosť je obmedzená na 160 km/h.

Toyota sa oháňa predovšetkým použiteľnosťou a dojazdom, aspoň teda v porovnaní s elektromobilom. Kým bežný elektromobil musíte nabíjať aj niekoľko hodín, aby ste potom prešli aspoň 100 km, Toyota Mirai sa tankuje len asi tri minúty a dojazd na plné nádrže vodíka činí asi 480 až 500 km.

V priložených videách si môžete nové auto prehliadnuť a pokiaľ práve neovládate angličtinu, vadiť to nemusí. Toyota ukazuje aj interiér a ďalšie detaily, ktoré sú zrozumiteľné aj bez slov.

toyota mirai (10).jpgtoyota mirai (12).jpgtoyota mirai (2).jpgtoyota mirai (3).jpgtoyota mirai (4).jpgtoyota mirai (5).jpgtoyota mirai (6).jpgtoyota mirai (8).jpgtoyota mirai (9).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY