vytisknout velikost písma Toyota odhaľuje, ako funguje jej vodíkové auto Mirai

Toyota odhaľuje, ako funguje jej vodíkové auto Mirai

Toyota chce už na budúci rok začať predávať svoje prvé sériové vodíkové auto. Volá sa Toyota Mirai, je to klasický sedan (zatiaľ len štvormiestny) s kufrom na 361 litrov nákladu a podľa automobilky sa tým otvára úplne nová kapitola slobodnej indiviuálnej dopravy, čo znie veľmi pekne.

toyota mirai (1).jpgtoyota mirai (7).jpgtoyota mirai (11).jpg
Rýchlemu rozšíreniu vodíkových áut nebude brániť ani tak cena, ako skôr chýbajúca infraštruktura. V strednej Európe napočítate čerpacie stanice na prstoch jednej ruky

Ak ste nečítali prvú zmienku o Toyote Mirai, tak pripomenieme, že je to v zásade elektromobil, ale nevyužíva akumulátory, ale tankuje vodík a ten potom v palivovom článku po reakcii s atmosférickým kyslíkom premení na elektrickú energiu a vodu.

Systém pohonu je schopný generovať výkon až 114 kW (155 k). Z 0 na 96 km/h. Toyota zrýchli za deväť sekúnd a pružné zrýchlenie z 50 na 80 km/h sa odohrá za 3,6 sekundy. Rýchlosť je obmedzená na 160 km/h.

Toyota sa oháňa predovšetkým použiteľnosťou a dojazdom, aspoň teda v porovnaní s elektromobilom. Kým bežný elektromobil musíte nabíjať aj niekoľko hodín, aby ste potom prešli aspoň 100 km, Toyota Mirai sa tankuje len asi tri minúty a dojazd na plné nádrže vodíka činí asi 480 až 500 km.

V priložených videách si môžete nové auto prehliadnuť a pokiaľ práve neovládate angličtinu, vadiť to nemusí. Toyota ukazuje aj interiér a ďalšie detaily, ktoré sú zrozumiteľné aj bez slov.

toyota mirai (10).jpgtoyota mirai (12).jpgtoyota mirai (2).jpgtoyota mirai (3).jpgtoyota mirai (4).jpgtoyota mirai (5).jpgtoyota mirai (6).jpgtoyota mirai (8).jpgtoyota mirai (9).jpg

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY