vytisknout velikost písma Toyota Kikai: Trochu Prius, trochu McLaren F1, trochu Caterham

Toyota Kikai: Trochu Prius, trochu McLaren F1, trochu Caterham
Zoznam kapitol
  1. Toyota Kikai
  2. Fotogaléria: Toyota Kikai

Pokiaľ ide o dizajnové kreácie, japonské autosalóny bývajú miestom niekedy až úsmevných, inokedy skôr šokujúcich premiér. Ázijský vkus je trochu iný a rozhodne nemožno dizajnérom v krajine vychádzajúceho slnka uprieť odvahu. Koncept Toyota KIKA, ktorý uvidíme na autosalóne v Tokiu, je toho dôkazom.

kikai (3).jpgkikai (8).jpgkikai (5).jpg
Koncept Toyota Kikai je veľmi divoká kreácia. Zaujímavé ale je, že sa sústredí na klasickú mechaniku a surové poňatie stroja ako takého. Vodič je v centre diania

Koncept sa nesie v duchu odľahčovania a spojenie človeka so strojom. Aj japonské slovíčko Kika znamená niečo ako nástroj. Skôr je to ale taký naháč, ako by chcel niekto spojiť klasický nekapotovaný motocykel a auto.

Toyota Kika vlastne nemá karosériu na miestach, kde by ste ju očakávali. Môžeme si tak prehliadnuť detaily podvozku a odhalené pohonné ústrojenstvo. To sa nachádza vzadu pred nápravou a aj keď nepoznáme detaily, podľa snímok to vyzerá na hybridný systém z Priusu. Dokonca sú v rohoch kabíny okná, aby vodič videl na pohybujúce sa predné zavesenie.

Vnútri Toyoty Kika čakajú na posádku tri sedačky s usporiadaním 1+2. Vodič sedí uprostred a dve krajné sedačky sú posunuté mierne dozadu, presne ako v McLarene F1. Pred vodičom sú klasické analógové prístroje, z ktorých jeden ukazuje prasa. Veľmi svojrázny spôsob navigácie...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY