vytisknout velikost písma Toyota Kikai: Trochu Prius, trochu McLaren F1, trochu Caterham

Toyota Kikai: Trochu Prius, trochu McLaren F1, trochu Caterham
Zoznam kapitol
  1. Toyota Kikai
  2. Fotogaléria: Toyota Kikai

Pokiaľ ide o dizajnové kreácie, japonské autosalóny bývajú miestom niekedy až úsmevných, inokedy skôr šokujúcich premiér. Ázijský vkus je trochu iný a rozhodne nemožno dizajnérom v krajine vychádzajúceho slnka uprieť odvahu. Koncept Toyota KIKA, ktorý uvidíme na autosalóne v Tokiu, je toho dôkazom.

kikai (3).jpgkikai (8).jpgkikai (5).jpg
Koncept Toyota Kikai je veľmi divoká kreácia. Zaujímavé ale je, že sa sústredí na klasickú mechaniku a surové poňatie stroja ako takého. Vodič je v centre diania

Koncept sa nesie v duchu odľahčovania a spojenie človeka so strojom. Aj japonské slovíčko Kika znamená niečo ako nástroj. Skôr je to ale taký naháč, ako by chcel niekto spojiť klasický nekapotovaný motocykel a auto.

Toyota Kika vlastne nemá karosériu na miestach, kde by ste ju očakávali. Môžeme si tak prehliadnuť detaily podvozku a odhalené pohonné ústrojenstvo. To sa nachádza vzadu pred nápravou a aj keď nepoznáme detaily, podľa snímok to vyzerá na hybridný systém z Priusu. Dokonca sú v rohoch kabíny okná, aby vodič videl na pohybujúce sa predné zavesenie.

Vnútri Toyoty Kika čakajú na posádku tri sedačky s usporiadaním 1+2. Vodič sedí uprostred a dve krajné sedačky sú posunuté mierne dozadu, presne ako v McLarene F1. Pred vodičom sú klasické analógové prístroje, z ktorých jeden ukazuje prasa. Veľmi svojrázny spôsob navigácie...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY