vytisknout velikost písma Toyota Kikai: Trochu Prius, trochu McLaren F1, trochu Caterham

Toyota Kikai: Trochu Prius, trochu McLaren F1, trochu Caterham
Zoznam kapitol
  1. Toyota Kikai
  2. Fotogaléria: Toyota Kikai

Pokiaľ ide o dizajnové kreácie, japonské autosalóny bývajú miestom niekedy až úsmevných, inokedy skôr šokujúcich premiér. Ázijský vkus je trochu iný a rozhodne nemožno dizajnérom v krajine vychádzajúceho slnka uprieť odvahu. Koncept Toyota KIKA, ktorý uvidíme na autosalóne v Tokiu, je toho dôkazom.

kikai (3).jpgkikai (8).jpgkikai (5).jpg
Koncept Toyota Kikai je veľmi divoká kreácia. Zaujímavé ale je, že sa sústredí na klasickú mechaniku a surové poňatie stroja ako takého. Vodič je v centre diania

Koncept sa nesie v duchu odľahčovania a spojenie človeka so strojom. Aj japonské slovíčko Kika znamená niečo ako nástroj. Skôr je to ale taký naháč, ako by chcel niekto spojiť klasický nekapotovaný motocykel a auto.

Toyota Kika vlastne nemá karosériu na miestach, kde by ste ju očakávali. Môžeme si tak prehliadnuť detaily podvozku a odhalené pohonné ústrojenstvo. To sa nachádza vzadu pred nápravou a aj keď nepoznáme detaily, podľa snímok to vyzerá na hybridný systém z Priusu. Dokonca sú v rohoch kabíny okná, aby vodič videl na pohybujúce sa predné zavesenie.

Vnútri Toyoty Kika čakajú na posádku tri sedačky s usporiadaním 1+2. Vodič sedí uprostred a dve krajné sedačky sú posunuté mierne dozadu, presne ako v McLarene F1. Pred vodičom sú klasické analógové prístroje, z ktorých jeden ukazuje prasa. Veľmi svojrázny spôsob navigácie...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY