vytisknout velikost písma Toyota Kikai: Trochu Prius, trochu McLaren F1, trochu Caterham

Toyota Kikai: Trochu Prius, trochu McLaren F1, trochu Caterham
Zoznam kapitol
  1. Toyota Kikai
  2. Fotogaléria: Toyota Kikai

Pokiaľ ide o dizajnové kreácie, japonské autosalóny bývajú miestom niekedy až úsmevných, inokedy skôr šokujúcich premiér. Ázijský vkus je trochu iný a rozhodne nemožno dizajnérom v krajine vychádzajúceho slnka uprieť odvahu. Koncept Toyota KIKA, ktorý uvidíme na autosalóne v Tokiu, je toho dôkazom.

kikai (3).jpgkikai (8).jpgkikai (5).jpg
Koncept Toyota Kikai je veľmi divoká kreácia. Zaujímavé ale je, že sa sústredí na klasickú mechaniku a surové poňatie stroja ako takého. Vodič je v centre diania

Koncept sa nesie v duchu odľahčovania a spojenie človeka so strojom. Aj japonské slovíčko Kika znamená niečo ako nástroj. Skôr je to ale taký naháč, ako by chcel niekto spojiť klasický nekapotovaný motocykel a auto.

Toyota Kika vlastne nemá karosériu na miestach, kde by ste ju očakávali. Môžeme si tak prehliadnuť detaily podvozku a odhalené pohonné ústrojenstvo. To sa nachádza vzadu pred nápravou a aj keď nepoznáme detaily, podľa snímok to vyzerá na hybridný systém z Priusu. Dokonca sú v rohoch kabíny okná, aby vodič videl na pohybujúce sa predné zavesenie.

Vnútri Toyoty Kika čakajú na posádku tri sedačky s usporiadaním 1+2. Vodič sedí uprostred a dve krajné sedačky sú posunuté mierne dozadu, presne ako v McLarene F1. Pred vodičom sú klasické analógové prístroje, z ktorých jeden ukazuje prasa. Veľmi svojrázny spôsob navigácie...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY