vytisknout velikost písma Toyota Kikai: Trochu Prius, trochu McLaren F1, trochu Caterham

Toyota Kikai: Trochu Prius, trochu McLaren F1, trochu Caterham
Zoznam kapitol
  1. Toyota Kikai
  2. Fotogaléria: Toyota Kikai

Pokiaľ ide o dizajnové kreácie, japonské autosalóny bývajú miestom niekedy až úsmevných, inokedy skôr šokujúcich premiér. Ázijský vkus je trochu iný a rozhodne nemožno dizajnérom v krajine vychádzajúceho slnka uprieť odvahu. Koncept Toyota KIKA, ktorý uvidíme na autosalóne v Tokiu, je toho dôkazom.

kikai (3).jpgkikai (8).jpgkikai (5).jpg
Koncept Toyota Kikai je veľmi divoká kreácia. Zaujímavé ale je, že sa sústredí na klasickú mechaniku a surové poňatie stroja ako takého. Vodič je v centre diania

Koncept sa nesie v duchu odľahčovania a spojenie človeka so strojom. Aj japonské slovíčko Kika znamená niečo ako nástroj. Skôr je to ale taký naháč, ako by chcel niekto spojiť klasický nekapotovaný motocykel a auto.

Toyota Kika vlastne nemá karosériu na miestach, kde by ste ju očakávali. Môžeme si tak prehliadnuť detaily podvozku a odhalené pohonné ústrojenstvo. To sa nachádza vzadu pred nápravou a aj keď nepoznáme detaily, podľa snímok to vyzerá na hybridný systém z Priusu. Dokonca sú v rohoch kabíny okná, aby vodič videl na pohybujúce sa predné zavesenie.

Vnútri Toyoty Kika čakajú na posádku tri sedačky s usporiadaním 1+2. Vodič sedí uprostred a dve krajné sedačky sú posunuté mierne dozadu, presne ako v McLarene F1. Pred vodičom sú klasické analógové prístroje, z ktorých jeden ukazuje prasa. Veľmi svojrázny spôsob navigácie...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY