vytisknout velikost písma Toyota JPN Taxi ukazuje prívetivú tvár japonských veľkomiest

Na svojom stánku na nadchádzajúcom autosalóne v Tokiu značka Toyota vystaví celkom veselo pôsobiacu štúdiu JPN Taxi Concept.
Toyota JPN Taxi ukazuje prívetivú tvár japonských veľkomiest

Preplnené ulice japonských miest a ich ruch zrovna pocit intimity a osobnosti nebudí, avšak vozidlo na fotkách sa pokúša ukázať tú prívetivejšiu tvár. Podľa svojich tvorcov bola štúdia Toyota JPN Taxi Concept vyvíjaná pod vplyvom typickej japonskej pohostinnosti, čo sa odráža v ľahkom nastupovaní a komfortnom sedení na zadných sedadlách. Ešte dôležitejším poslaním tohto kompaktného konceptu je ale naznačiť, ako budú v najbližšej dobe vyzerať nové taxíky pre Tokio a ďalšie veľké mestá.

Toyota JPN Taxi Concept (7).jpgToyota JPN Taxi Concept (9).jpgToyota JPN Taxi Concept (8).jpg
Toyota JPN Taxi Concept

Po stránke proporcií štúdie Toyota JPN Taxi nijako nevybočuje zo zvyklostí, tiež v tomto prípade je cítiť, že zámerom konštruktérov bolo vyrobiť čo najmenšie vozidlo s čo najpriestornejším interiérom. Ako je vidieť z priložených obrázkov, podlaha priestoru pre cestujúcich v zadnej časti karosérie je prakticky rovná, nastupovanie a vystupovanie potom ďalej uľahčujú elektricky ovládané posuvné dvere na ľavej, teda k chodníku privrátenej strane vozidla.

Toyota JPN Taxi Concept (1).jpgToyota JPN Taxi Concept (2).jpgToyota JPN Taxi Concept (3).jpgToyota JPN Taxi Concept (5).jpgToyota JPN Taxi Concept (4).jpgToyota JPN Taxi Concept (6).jpg
Novinka sa predstaví už za niekoľko dní na autosalóne v Tokiu

Palubná doska vozidla má len niekoľko veľkých tlačidiel a páčok, klasický prístrojový štít nahrádza trojica veľkoplošných displejov. Nad hlavami cestujúcich na zadných sedadlách sa nachádza rozmerná presklená strecha a v jej hrane je umiestnený podlhovastý monitor, na ktorom môžu zákazníci sledovať priebeh svojej cesty a pohyby taxametra.

Toyota JPN Taxi Concept (12).jpgToyota JPN Taxi Concept (10).jpgToyota JPN Taxi Concept (11).jpgToyota JPN Taxi Concept (13).jpgToyota JPN Taxi Concept (14).jpgToyota JPN Taxi Concept (15).jpg
Interiér má byť priestranný a komfortný pre vodiča i jeho posádku

Štúdia Toyota JPN Taxi Concept bola postavená presne podľa legislatívnych požiadaviek japonských úradov. Tento päťmiestny automobil stojí na podvozku s rázvorom náprav 2 750 mm a je 4 350 mm dlhý, 1 695 mm široký a 1 700 mm vysoký. O pohon sa stará hybridná sústava využívajúca spaľovacieho motora prispôsobeného na konzumáciu LPG.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY