vytisknout velikost písma Toyota i Concept nikdy nehavaruje, učí sa a porozpráva sa s vami

V Toyote prakticky nebude možné búrať. Koncept predstavuje víziu "správania" budúcich áut. Systém umelej inteligencie sa neustále učí. Auto sa má stať nie len nástrojom, ale hlavne kamarátom.
Toyota i Concept nikdy nehavaruje, učí sa a porozpráva sa s vami

Koncept Toyoty pre veľtrh CES v Las Vegas je trochu nespútanou predstavou návrhárov z Kalifornského dizajnového centra japonskej značky. Pojem "konektivita" dostáva v Toyote aj v chystanom Concepte úplne nový rozmer, pretože auto sa s posádkou nielen rozpráva, ale neustále sa učí, čo posádka robí a ako reaguje na rôzne podnety.

Koncept autonómneho vozidla je totiž vybavený umelou inteligenciou, ktorú Toyota nazýva "Yui ". Napriek tomu je tu stále volant aj pedále. Toyota nielenže počíta s tým, že si budú ľudia chcieť svoje auto občas riadiť aj sami, ale dokonca chce manuálne riadenie klásť na popredné miesto ako zábavnú činnosť.

Podľa Toyoty je potrebné zmeniť prístup k návrhu auta tak, aby sa učilo a "rástlo" spolu s majiteľom, respektíve vodičom a posádkou. To má byť podľa Toyoty tá skutočná konektivita, kedy sa auto stane nielen nástrojom, ale svojím spôsobom aj dôverným kamarátom. Práve systém umelej inteligencie spolu s rôznymi senzormi autonómneho riadenia má zabrániť dopravným nehodám, takže táto Toyota sa má stať autom, v ktorom prakticky nebude možné nabúrať.

Vozidlo totiž sleduje aj to, ako práve dávate pozor, kam sa pozeráte a pamätá si, ako ste v minulosti na podobné podnety reagovali. Tiež potlačí nedôležité informácie a radšej upozorní vodiča na blížiacu sa hrozbu, než aby ho v okamihu, keď sa z mŕtveho uhla blíži kamión, zamestnával napríklad usmernením z navigačného systému. V prípade potreby potom vozidlo sám zasiahne do riadenia.

Celé je to len koncept. Toyota si nerobí ambície na sériovú výrobu vozidla založeného priamo na výstavnom modeli Concept. Skôr sa len jedná o víziu toho, kam sa majú podľa Toyoty novej generácie áut uberať.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY