vytisknout velikost písma Toyota Hilux: Nová generácia bola oficiálne predstavená

Toyota Hilux: Nová generácia bola oficiálne predstavená

Ôsma generácia Toyoty Hilux má svoje oficiálne predstavenie za sebou. Novinka je odolnejšia, pohodlnejšia a ponuka motorizácií bude zahŕňať štyri rôzne jednotky vrátane benzínového šesťvalca. Kedy sa nový Hilux dostane do Európy, to zatiaľ isté nie je, v Austrálii sa vozidlo začne predávať v októbri.

Toyota predstavila novú generáciu modelu Hilux v Thajsku a v Austrálii, kde je tento pick-up veľmi obľúbený. Auto dostalo silnejší rám a celkovo je väčšie. Na dĺžku pribralo 70 mm a na šírku 20 mm. Dizajn nadväzuje na súčasné modely značky. Záujemcovia si budú môcť vybrať disky veľkosti 16 až 18 palcov.

Väčšie vonkajšie rozmery znamenajú tiež viac miesta pre cestujúcich. V oblasti ramien ponúkne nový Hilux o 19 mm viac, priestor pre hlavu sa zväčšil o 8 mm a v prípade verzie Double Cab sa môžu zadní cestujúci tešiť na 35 mm pre kolená naviac. Okrem dvojitej kabíny sa bude predávať aj verzia s jednoduchou kabínou a prevedenie Extra Cab.

hilux_01.jpghilux_02.jpghilux_03.jpg
Nový Hilux dizajnovo nadväzuje na ostatné Toyoty z poslednej doby. Okrem dvojitej kabíny sa bude predávať aj verzia s jednoduchou kabínou a prevedenie Extra Cab. 

Ponuka motorizácií zahŕňa štyri jednotky. Zákazníci túžiaci po dieseli môžu siahnuť po jednom z dvojice nových štvorvalcov. Ten menší má objem 2,4 litra a výkon 110 kW (150 k). V spojení s automatom dosahuje krútiaci moment na 400 Nm, s päťstupňovým manuálom ponúkne 343 Nm. Silnejší diesel disponuje veľkosťou 2,8 litra a parametre 130 kW (177 k) a 450 Nm. Ak ale zvolíte manuálnu prevodovku, dostanete vrchol krútiaceho momentu 420 Nm.

Ponuka benzínových motorov začína pri štvorvalci 2,7 l, ktorý disponuje výkonom 122 kW (166 k). Absolútnym vrcholom potom je štvorlitrový benzínový šesťvalec naladený na 207 kW (282 k). Samozrejme táto ponuka platí pre austrálsky trh. K nám sa benzínové motory v spojení s Hiluxom veľmi pravdepodobne dovážať nebudú.

Toyota bude predávať Hilux s pohonom zadných kolies, tak tiež ako štvorkolku. V tej nebude chýbať ani možnosť zaradenia redukcie. Čo sa schopností auta týka, utiahne nový Hilux príves ťažký až 3,5 tony a na svojej korbe odvezie až 1240 kg.

Hilux je tiež modernejší a komfortnejší. V ponuke nájdeme napríklad kožené sedadlá, navigáciu, cúvaciu kameru, parkovací asistent, klimatizáciu alebo druhý LCD displej na prístrojovom štíte.

hilux_04.jpghilux_05.jpghilux_06.jpghilux_07.jpghilux_08.jpghilux_09.jpghilux_10.jpghilux_11.jpghilux_12.jpghilux_13.jpghilux_14.jpghilux_15.jpghilux_16.jpghilux_17.jpghilux_18.jpghilux_19.jpghilux_20.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY