vytisknout velikost písma Toyota Hilux: Nová generácia bola oficiálne predstavená

Toyota Hilux: Nová generácia bola oficiálne predstavená

Ôsma generácia Toyoty Hilux má svoje oficiálne predstavenie za sebou. Novinka je odolnejšia, pohodlnejšia a ponuka motorizácií bude zahŕňať štyri rôzne jednotky vrátane benzínového šesťvalca. Kedy sa nový Hilux dostane do Európy, to zatiaľ isté nie je, v Austrálii sa vozidlo začne predávať v októbri.

Toyota predstavila novú generáciu modelu Hilux v Thajsku a v Austrálii, kde je tento pick-up veľmi obľúbený. Auto dostalo silnejší rám a celkovo je väčšie. Na dĺžku pribralo 70 mm a na šírku 20 mm. Dizajn nadväzuje na súčasné modely značky. Záujemcovia si budú môcť vybrať disky veľkosti 16 až 18 palcov.

Väčšie vonkajšie rozmery znamenajú tiež viac miesta pre cestujúcich. V oblasti ramien ponúkne nový Hilux o 19 mm viac, priestor pre hlavu sa zväčšil o 8 mm a v prípade verzie Double Cab sa môžu zadní cestujúci tešiť na 35 mm pre kolená naviac. Okrem dvojitej kabíny sa bude predávať aj verzia s jednoduchou kabínou a prevedenie Extra Cab.

hilux_01.jpghilux_02.jpghilux_03.jpg
Nový Hilux dizajnovo nadväzuje na ostatné Toyoty z poslednej doby. Okrem dvojitej kabíny sa bude predávať aj verzia s jednoduchou kabínou a prevedenie Extra Cab. 

Ponuka motorizácií zahŕňa štyri jednotky. Zákazníci túžiaci po dieseli môžu siahnuť po jednom z dvojice nových štvorvalcov. Ten menší má objem 2,4 litra a výkon 110 kW (150 k). V spojení s automatom dosahuje krútiaci moment na 400 Nm, s päťstupňovým manuálom ponúkne 343 Nm. Silnejší diesel disponuje veľkosťou 2,8 litra a parametre 130 kW (177 k) a 450 Nm. Ak ale zvolíte manuálnu prevodovku, dostanete vrchol krútiaceho momentu 420 Nm.

Ponuka benzínových motorov začína pri štvorvalci 2,7 l, ktorý disponuje výkonom 122 kW (166 k). Absolútnym vrcholom potom je štvorlitrový benzínový šesťvalec naladený na 207 kW (282 k). Samozrejme táto ponuka platí pre austrálsky trh. K nám sa benzínové motory v spojení s Hiluxom veľmi pravdepodobne dovážať nebudú.

Toyota bude predávať Hilux s pohonom zadných kolies, tak tiež ako štvorkolku. V tej nebude chýbať ani možnosť zaradenia redukcie. Čo sa schopností auta týka, utiahne nový Hilux príves ťažký až 3,5 tony a na svojej korbe odvezie až 1240 kg.

Hilux je tiež modernejší a komfortnejší. V ponuke nájdeme napríklad kožené sedadlá, navigáciu, cúvaciu kameru, parkovací asistent, klimatizáciu alebo druhý LCD displej na prístrojovom štíte.

hilux_04.jpghilux_05.jpghilux_06.jpghilux_07.jpghilux_08.jpghilux_09.jpghilux_10.jpghilux_11.jpghilux_12.jpghilux_13.jpghilux_14.jpghilux_15.jpghilux_16.jpghilux_17.jpghilux_18.jpghilux_19.jpghilux_20.jpg

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY