vytisknout velikost písma Toyota Hilux: Nová generácia bola oficiálne predstavená

Toyota Hilux: Nová generácia bola oficiálne predstavená

Ôsma generácia Toyoty Hilux má svoje oficiálne predstavenie za sebou. Novinka je odolnejšia, pohodlnejšia a ponuka motorizácií bude zahŕňať štyri rôzne jednotky vrátane benzínového šesťvalca. Kedy sa nový Hilux dostane do Európy, to zatiaľ isté nie je, v Austrálii sa vozidlo začne predávať v októbri.

Toyota predstavila novú generáciu modelu Hilux v Thajsku a v Austrálii, kde je tento pick-up veľmi obľúbený. Auto dostalo silnejší rám a celkovo je väčšie. Na dĺžku pribralo 70 mm a na šírku 20 mm. Dizajn nadväzuje na súčasné modely značky. Záujemcovia si budú môcť vybrať disky veľkosti 16 až 18 palcov.

Väčšie vonkajšie rozmery znamenajú tiež viac miesta pre cestujúcich. V oblasti ramien ponúkne nový Hilux o 19 mm viac, priestor pre hlavu sa zväčšil o 8 mm a v prípade verzie Double Cab sa môžu zadní cestujúci tešiť na 35 mm pre kolená naviac. Okrem dvojitej kabíny sa bude predávať aj verzia s jednoduchou kabínou a prevedenie Extra Cab.

hilux_01.jpghilux_02.jpghilux_03.jpg
Nový Hilux dizajnovo nadväzuje na ostatné Toyoty z poslednej doby. Okrem dvojitej kabíny sa bude predávať aj verzia s jednoduchou kabínou a prevedenie Extra Cab. 

Ponuka motorizácií zahŕňa štyri jednotky. Zákazníci túžiaci po dieseli môžu siahnuť po jednom z dvojice nových štvorvalcov. Ten menší má objem 2,4 litra a výkon 110 kW (150 k). V spojení s automatom dosahuje krútiaci moment na 400 Nm, s päťstupňovým manuálom ponúkne 343 Nm. Silnejší diesel disponuje veľkosťou 2,8 litra a parametre 130 kW (177 k) a 450 Nm. Ak ale zvolíte manuálnu prevodovku, dostanete vrchol krútiaceho momentu 420 Nm.

Ponuka benzínových motorov začína pri štvorvalci 2,7 l, ktorý disponuje výkonom 122 kW (166 k). Absolútnym vrcholom potom je štvorlitrový benzínový šesťvalec naladený na 207 kW (282 k). Samozrejme táto ponuka platí pre austrálsky trh. K nám sa benzínové motory v spojení s Hiluxom veľmi pravdepodobne dovážať nebudú.

Toyota bude predávať Hilux s pohonom zadných kolies, tak tiež ako štvorkolku. V tej nebude chýbať ani možnosť zaradenia redukcie. Čo sa schopností auta týka, utiahne nový Hilux príves ťažký až 3,5 tony a na svojej korbe odvezie až 1240 kg.

Hilux je tiež modernejší a komfortnejší. V ponuke nájdeme napríklad kožené sedadlá, navigáciu, cúvaciu kameru, parkovací asistent, klimatizáciu alebo druhý LCD displej na prístrojovom štíte.

hilux_04.jpghilux_05.jpghilux_06.jpghilux_07.jpghilux_08.jpghilux_09.jpghilux_10.jpghilux_11.jpghilux_12.jpghilux_13.jpghilux_14.jpghilux_15.jpghilux_16.jpghilux_17.jpghilux_18.jpghilux_19.jpghilux_20.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY