vytisknout velikost písma Toyota Hilux: Nová generácia bola oficiálne predstavená

Toyota Hilux: Nová generácia bola oficiálne predstavená

Ôsma generácia Toyoty Hilux má svoje oficiálne predstavenie za sebou. Novinka je odolnejšia, pohodlnejšia a ponuka motorizácií bude zahŕňať štyri rôzne jednotky vrátane benzínového šesťvalca. Kedy sa nový Hilux dostane do Európy, to zatiaľ isté nie je, v Austrálii sa vozidlo začne predávať v októbri.

Toyota predstavila novú generáciu modelu Hilux v Thajsku a v Austrálii, kde je tento pick-up veľmi obľúbený. Auto dostalo silnejší rám a celkovo je väčšie. Na dĺžku pribralo 70 mm a na šírku 20 mm. Dizajn nadväzuje na súčasné modely značky. Záujemcovia si budú môcť vybrať disky veľkosti 16 až 18 palcov.

Väčšie vonkajšie rozmery znamenajú tiež viac miesta pre cestujúcich. V oblasti ramien ponúkne nový Hilux o 19 mm viac, priestor pre hlavu sa zväčšil o 8 mm a v prípade verzie Double Cab sa môžu zadní cestujúci tešiť na 35 mm pre kolená naviac. Okrem dvojitej kabíny sa bude predávať aj verzia s jednoduchou kabínou a prevedenie Extra Cab.

hilux_01.jpghilux_02.jpghilux_03.jpg
Nový Hilux dizajnovo nadväzuje na ostatné Toyoty z poslednej doby. Okrem dvojitej kabíny sa bude predávať aj verzia s jednoduchou kabínou a prevedenie Extra Cab. 

Ponuka motorizácií zahŕňa štyri jednotky. Zákazníci túžiaci po dieseli môžu siahnuť po jednom z dvojice nových štvorvalcov. Ten menší má objem 2,4 litra a výkon 110 kW (150 k). V spojení s automatom dosahuje krútiaci moment na 400 Nm, s päťstupňovým manuálom ponúkne 343 Nm. Silnejší diesel disponuje veľkosťou 2,8 litra a parametre 130 kW (177 k) a 450 Nm. Ak ale zvolíte manuálnu prevodovku, dostanete vrchol krútiaceho momentu 420 Nm.

Ponuka benzínových motorov začína pri štvorvalci 2,7 l, ktorý disponuje výkonom 122 kW (166 k). Absolútnym vrcholom potom je štvorlitrový benzínový šesťvalec naladený na 207 kW (282 k). Samozrejme táto ponuka platí pre austrálsky trh. K nám sa benzínové motory v spojení s Hiluxom veľmi pravdepodobne dovážať nebudú.

Toyota bude predávať Hilux s pohonom zadných kolies, tak tiež ako štvorkolku. V tej nebude chýbať ani možnosť zaradenia redukcie. Čo sa schopností auta týka, utiahne nový Hilux príves ťažký až 3,5 tony a na svojej korbe odvezie až 1240 kg.

Hilux je tiež modernejší a komfortnejší. V ponuke nájdeme napríklad kožené sedadlá, navigáciu, cúvaciu kameru, parkovací asistent, klimatizáciu alebo druhý LCD displej na prístrojovom štíte.

hilux_04.jpghilux_05.jpghilux_06.jpghilux_07.jpghilux_08.jpghilux_09.jpghilux_10.jpghilux_11.jpghilux_12.jpghilux_13.jpghilux_14.jpghilux_15.jpghilux_16.jpghilux_17.jpghilux_18.jpghilux_19.jpghilux_20.jpg

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY