vytisknout velikost písma Toyota Hilux: Nová generácia bola oficiálne predstavená

Toyota Hilux: Nová generácia bola oficiálne predstavená

Ôsma generácia Toyoty Hilux má svoje oficiálne predstavenie za sebou. Novinka je odolnejšia, pohodlnejšia a ponuka motorizácií bude zahŕňať štyri rôzne jednotky vrátane benzínového šesťvalca. Kedy sa nový Hilux dostane do Európy, to zatiaľ isté nie je, v Austrálii sa vozidlo začne predávať v októbri.

Toyota predstavila novú generáciu modelu Hilux v Thajsku a v Austrálii, kde je tento pick-up veľmi obľúbený. Auto dostalo silnejší rám a celkovo je väčšie. Na dĺžku pribralo 70 mm a na šírku 20 mm. Dizajn nadväzuje na súčasné modely značky. Záujemcovia si budú môcť vybrať disky veľkosti 16 až 18 palcov.

Väčšie vonkajšie rozmery znamenajú tiež viac miesta pre cestujúcich. V oblasti ramien ponúkne nový Hilux o 19 mm viac, priestor pre hlavu sa zväčšil o 8 mm a v prípade verzie Double Cab sa môžu zadní cestujúci tešiť na 35 mm pre kolená naviac. Okrem dvojitej kabíny sa bude predávať aj verzia s jednoduchou kabínou a prevedenie Extra Cab.

hilux_01.jpghilux_02.jpghilux_03.jpg
Nový Hilux dizajnovo nadväzuje na ostatné Toyoty z poslednej doby. Okrem dvojitej kabíny sa bude predávať aj verzia s jednoduchou kabínou a prevedenie Extra Cab. 

Ponuka motorizácií zahŕňa štyri jednotky. Zákazníci túžiaci po dieseli môžu siahnuť po jednom z dvojice nových štvorvalcov. Ten menší má objem 2,4 litra a výkon 110 kW (150 k). V spojení s automatom dosahuje krútiaci moment na 400 Nm, s päťstupňovým manuálom ponúkne 343 Nm. Silnejší diesel disponuje veľkosťou 2,8 litra a parametre 130 kW (177 k) a 450 Nm. Ak ale zvolíte manuálnu prevodovku, dostanete vrchol krútiaceho momentu 420 Nm.

Ponuka benzínových motorov začína pri štvorvalci 2,7 l, ktorý disponuje výkonom 122 kW (166 k). Absolútnym vrcholom potom je štvorlitrový benzínový šesťvalec naladený na 207 kW (282 k). Samozrejme táto ponuka platí pre austrálsky trh. K nám sa benzínové motory v spojení s Hiluxom veľmi pravdepodobne dovážať nebudú.

Toyota bude predávať Hilux s pohonom zadných kolies, tak tiež ako štvorkolku. V tej nebude chýbať ani možnosť zaradenia redukcie. Čo sa schopností auta týka, utiahne nový Hilux príves ťažký až 3,5 tony a na svojej korbe odvezie až 1240 kg.

Hilux je tiež modernejší a komfortnejší. V ponuke nájdeme napríklad kožené sedadlá, navigáciu, cúvaciu kameru, parkovací asistent, klimatizáciu alebo druhý LCD displej na prístrojovom štíte.

hilux_04.jpghilux_05.jpghilux_06.jpghilux_07.jpghilux_08.jpghilux_09.jpghilux_10.jpghilux_11.jpghilux_12.jpghilux_13.jpghilux_14.jpghilux_15.jpghilux_16.jpghilux_17.jpghilux_18.jpghilux_19.jpghilux_20.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY