vytisknout velikost písma Toyota Hilux má problém. Pri vyhýbacom manévri sa môže prevrátiť

Tzv. "Losí test" je skúška stability vozidla pri vyhýbacom manévri. Nová Toyota Hilux sa pri ňom skoro prevrátila. Konkurenčné pick-upy prešli testom bez väčších ťažkostí.
Toyota Hilux má problém. Pri vyhýbacom manévri sa môže prevrátiť

Pick-up Toyota Hilux je celosvetovým symbolom robustnosti a spoľahlivosti. Avšak teraz sa stretáva s problémom. Švédsky magazín Teknikens Värld vykonal klasický vyhýbací manéver, tzv. "Losí test", a nový Hilux sa počas neho takmer prevrátil. Čo je horšie, rovnaká situácia sa Hiluxu stala už v roku 2007.

V roku 2007 bol vyhýbací manéver vykonaný v pomerne nízkej rýchlosti, len 57 km/h. Teknikens Värld prisudzoval stratu stability najmä príplatkovej špecifikácii priľnavosti pneumatík testovaného auta a absenciu stabilizačného systému. Toyota kvôli tomu potom po celej Európe zastavila predaj Hiluxu. Pick-up bol konštrukčne upravený a dovybavený systémom ESP.

Teraz, o deväť rokov neskôr, sa ale situácia opakovala. Pritom nový Hilux už má štandardne stabilizačný systém. Redakcia testovala Hilux v rýchlosti 60 km/h (ostatné pick-upy zvládli skúšku v rýchlostiach 64 až 68 km/h). Podobná situácia s nadvihovaním sa opakovala aj pri aute s menšími 17" kolesami.

Toyota reagovala na test vyhlásením, že sa problémom bude zaoberať a že chce s redakciou spolupracovať. Podľa testov Toyoty je auto bezpečné a prešlo všetkými homologizačnými procesmi. Automobilka chce spoznať predovšetkým špecifikáciu testovaného auta a metodiku skúšky. Na otázky o dočasnom zastavení predaja Hiluxu nechcela Toyota zatiaľ reagovať.

Losí test časopisu Teknikens Värld v minulosti pristihol v problémoch aj iných výrobcov. V roku 2013 sa pri ňom prevrátil Jeep Grand Cherokee.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY