vytisknout velikost písma Toyota GT86 v limitovanej edícii 14R60 je pripravená pretekať

Toyota GT86 v limitovanej edícii 14R60 je pripravená pretekať
Zoznam kapitol
  1. Toyota GT86 14R60
  2. Fotogaléria: Toyota GT86 14R60

Toyota GT86 nemá z pohľadu nadšencov k dokonalosti ďaleko. Iste, väčší vodiči majú možno trochu problémy s pozíciou za volantom a motor by mohol mať výraznejší charakter, ale inak je to po všetkých smeroch športové auto. A teraz majú ortodoxní fanúšikovia možnosť zakúpiť si stroj, ktorý už je priamo z továrne pripravený pretekať.

Limitovaná edícia modelu GT86 eviduje len sto kusov a volá sa 14R60. Všeobecne ide o divíziou TRD značne vyladený a hlavne odľahčený model. Aj keď výkon motora sa nezmenil (čiastočne preto, že musí stále ako sériové auto plniť emisné a hlukové limity), je pohonná jednotka aj prevodovka pripravená pre ďalší tuning.

1446729369280231159.jpg14708647751682356989.jpg763063678256855127.jpg
Úpravy sú skutočne rozsiahle. Nezabudlo sa ani na brzdy a zásadnú prestavbu podvozku, aby si auto poradilo s očakávaným zvýšením výkonu pomocou tuningu motora. Nová je aj prevodovka a spojka.

Motor dostal upravené sanie s filtrom, väčší chladič oleja a modifikovaný výfuk. Šesťstupňová prevodovka bola skrátená a zosilnená a takisto spojka je odolnejšia a zotrvačník ľahší.

Toyota GT86 v tejto úprave tiež prišla o zadné sedačky, nemá prakticky žiadnu luxusnú výbavu a podvozok bol upravený tak, aby zodpovedal zameraniu vozidla. Nezmenili sa len tlmiče a pružiny, ale aj stabilizátory a dokonca ramená podvozku alebo silentbloky uloženia. Áno, všimli sme si aj tých spojlerov a krídel, ktoré skutočne majú plniť aerodynamickú funkciu.

Našinec ale bude mať trochu problém. Limitovaná edícia 14R60 je k dispozícii len v Japonsku za v prepočte asi 45 849 eur. Nezostáva než sa obrátiť na nejakého dovozcu a skúsiť nejako vyriešiť prihlásenie. No aj na európskych zákazníkov Toyota myslí, tento rok im napríklad v rámci originálneho príslušenstva ponúkla plutvičku na streche...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY