vytisknout velikost písma Toyota GT86 v limitovanej edícii 14R60 je pripravená pretekať

Toyota GT86 v limitovanej edícii 14R60 je pripravená pretekať
Zoznam kapitol
  1. Toyota GT86 14R60
  2. Fotogaléria: Toyota GT86 14R60

Toyota GT86 nemá z pohľadu nadšencov k dokonalosti ďaleko. Iste, väčší vodiči majú možno trochu problémy s pozíciou za volantom a motor by mohol mať výraznejší charakter, ale inak je to po všetkých smeroch športové auto. A teraz majú ortodoxní fanúšikovia možnosť zakúpiť si stroj, ktorý už je priamo z továrne pripravený pretekať.

Limitovaná edícia modelu GT86 eviduje len sto kusov a volá sa 14R60. Všeobecne ide o divíziou TRD značne vyladený a hlavne odľahčený model. Aj keď výkon motora sa nezmenil (čiastočne preto, že musí stále ako sériové auto plniť emisné a hlukové limity), je pohonná jednotka aj prevodovka pripravená pre ďalší tuning.

1446729369280231159.jpg14708647751682356989.jpg763063678256855127.jpg
Úpravy sú skutočne rozsiahle. Nezabudlo sa ani na brzdy a zásadnú prestavbu podvozku, aby si auto poradilo s očakávaným zvýšením výkonu pomocou tuningu motora. Nová je aj prevodovka a spojka.

Motor dostal upravené sanie s filtrom, väčší chladič oleja a modifikovaný výfuk. Šesťstupňová prevodovka bola skrátená a zosilnená a takisto spojka je odolnejšia a zotrvačník ľahší.

Toyota GT86 v tejto úprave tiež prišla o zadné sedačky, nemá prakticky žiadnu luxusnú výbavu a podvozok bol upravený tak, aby zodpovedal zameraniu vozidla. Nezmenili sa len tlmiče a pružiny, ale aj stabilizátory a dokonca ramená podvozku alebo silentbloky uloženia. Áno, všimli sme si aj tých spojlerov a krídel, ktoré skutočne majú plniť aerodynamickú funkciu.

Našinec ale bude mať trochu problém. Limitovaná edícia 14R60 je k dispozícii len v Japonsku za v prepočte asi 45 849 eur. Nezostáva než sa obrátiť na nejakého dovozcu a skúsiť nejako vyriešiť prihlásenie. No aj na európskych zákazníkov Toyota myslí, tento rok im napríklad v rámci originálneho príslušenstva ponúkla plutvičku na streche...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY