vytisknout velikost písma Toyota GT86 v limitovanej edícii 14R60 je pripravená pretekať

Toyota GT86 v limitovanej edícii 14R60 je pripravená pretekať
Zoznam kapitol
  1. Toyota GT86 14R60
  2. Fotogaléria: Toyota GT86 14R60

Toyota GT86 nemá z pohľadu nadšencov k dokonalosti ďaleko. Iste, väčší vodiči majú možno trochu problémy s pozíciou za volantom a motor by mohol mať výraznejší charakter, ale inak je to po všetkých smeroch športové auto. A teraz majú ortodoxní fanúšikovia možnosť zakúpiť si stroj, ktorý už je priamo z továrne pripravený pretekať.

Limitovaná edícia modelu GT86 eviduje len sto kusov a volá sa 14R60. Všeobecne ide o divíziou TRD značne vyladený a hlavne odľahčený model. Aj keď výkon motora sa nezmenil (čiastočne preto, že musí stále ako sériové auto plniť emisné a hlukové limity), je pohonná jednotka aj prevodovka pripravená pre ďalší tuning.

1446729369280231159.jpg14708647751682356989.jpg763063678256855127.jpg
Úpravy sú skutočne rozsiahle. Nezabudlo sa ani na brzdy a zásadnú prestavbu podvozku, aby si auto poradilo s očakávaným zvýšením výkonu pomocou tuningu motora. Nová je aj prevodovka a spojka.

Motor dostal upravené sanie s filtrom, väčší chladič oleja a modifikovaný výfuk. Šesťstupňová prevodovka bola skrátená a zosilnená a takisto spojka je odolnejšia a zotrvačník ľahší.

Toyota GT86 v tejto úprave tiež prišla o zadné sedačky, nemá prakticky žiadnu luxusnú výbavu a podvozok bol upravený tak, aby zodpovedal zameraniu vozidla. Nezmenili sa len tlmiče a pružiny, ale aj stabilizátory a dokonca ramená podvozku alebo silentbloky uloženia. Áno, všimli sme si aj tých spojlerov a krídel, ktoré skutočne majú plniť aerodynamickú funkciu.

Našinec ale bude mať trochu problém. Limitovaná edícia 14R60 je k dispozícii len v Japonsku za v prepočte asi 45 849 eur. Nezostáva než sa obrátiť na nejakého dovozcu a skúsiť nejako vyriešiť prihlásenie. No aj na európskych zákazníkov Toyota myslí, tento rok im napríklad v rámci originálneho príslušenstva ponúkla plutvičku na streche...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY