vytisknout velikost písma Toyota GT86 v limitovanej edícii 14R60 je pripravená pretekať

Toyota GT86 v limitovanej edícii 14R60 je pripravená pretekať
Zoznam kapitol
  1. Toyota GT86 14R60
  2. Fotogaléria: Toyota GT86 14R60

Toyota GT86 nemá z pohľadu nadšencov k dokonalosti ďaleko. Iste, väčší vodiči majú možno trochu problémy s pozíciou za volantom a motor by mohol mať výraznejší charakter, ale inak je to po všetkých smeroch športové auto. A teraz majú ortodoxní fanúšikovia možnosť zakúpiť si stroj, ktorý už je priamo z továrne pripravený pretekať.

Limitovaná edícia modelu GT86 eviduje len sto kusov a volá sa 14R60. Všeobecne ide o divíziou TRD značne vyladený a hlavne odľahčený model. Aj keď výkon motora sa nezmenil (čiastočne preto, že musí stále ako sériové auto plniť emisné a hlukové limity), je pohonná jednotka aj prevodovka pripravená pre ďalší tuning.

1446729369280231159.jpg14708647751682356989.jpg763063678256855127.jpg
Úpravy sú skutočne rozsiahle. Nezabudlo sa ani na brzdy a zásadnú prestavbu podvozku, aby si auto poradilo s očakávaným zvýšením výkonu pomocou tuningu motora. Nová je aj prevodovka a spojka.

Motor dostal upravené sanie s filtrom, väčší chladič oleja a modifikovaný výfuk. Šesťstupňová prevodovka bola skrátená a zosilnená a takisto spojka je odolnejšia a zotrvačník ľahší.

Toyota GT86 v tejto úprave tiež prišla o zadné sedačky, nemá prakticky žiadnu luxusnú výbavu a podvozok bol upravený tak, aby zodpovedal zameraniu vozidla. Nezmenili sa len tlmiče a pružiny, ale aj stabilizátory a dokonca ramená podvozku alebo silentbloky uloženia. Áno, všimli sme si aj tých spojlerov a krídel, ktoré skutočne majú plniť aerodynamickú funkciu.

Našinec ale bude mať trochu problém. Limitovaná edícia 14R60 je k dispozícii len v Japonsku za v prepočte asi 45 849 eur. Nezostáva než sa obrátiť na nejakého dovozcu a skúsiť nejako vyriešiť prihlásenie. No aj na európskych zákazníkov Toyota myslí, tento rok im napríklad v rámci originálneho príslušenstva ponúkla plutvičku na streche...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY