vytisknout velikost písma Toyota GT86 v limitovanej edícii 14R60 je pripravená pretekať

Toyota GT86 v limitovanej edícii 14R60 je pripravená pretekať
Zoznam kapitol
  1. Toyota GT86 14R60
  2. Fotogaléria: Toyota GT86 14R60

Toyota GT86 nemá z pohľadu nadšencov k dokonalosti ďaleko. Iste, väčší vodiči majú možno trochu problémy s pozíciou za volantom a motor by mohol mať výraznejší charakter, ale inak je to po všetkých smeroch športové auto. A teraz majú ortodoxní fanúšikovia možnosť zakúpiť si stroj, ktorý už je priamo z továrne pripravený pretekať.

Limitovaná edícia modelu GT86 eviduje len sto kusov a volá sa 14R60. Všeobecne ide o divíziou TRD značne vyladený a hlavne odľahčený model. Aj keď výkon motora sa nezmenil (čiastočne preto, že musí stále ako sériové auto plniť emisné a hlukové limity), je pohonná jednotka aj prevodovka pripravená pre ďalší tuning.

1446729369280231159.jpg14708647751682356989.jpg763063678256855127.jpg
Úpravy sú skutočne rozsiahle. Nezabudlo sa ani na brzdy a zásadnú prestavbu podvozku, aby si auto poradilo s očakávaným zvýšením výkonu pomocou tuningu motora. Nová je aj prevodovka a spojka.

Motor dostal upravené sanie s filtrom, väčší chladič oleja a modifikovaný výfuk. Šesťstupňová prevodovka bola skrátená a zosilnená a takisto spojka je odolnejšia a zotrvačník ľahší.

Toyota GT86 v tejto úprave tiež prišla o zadné sedačky, nemá prakticky žiadnu luxusnú výbavu a podvozok bol upravený tak, aby zodpovedal zameraniu vozidla. Nezmenili sa len tlmiče a pružiny, ale aj stabilizátory a dokonca ramená podvozku alebo silentbloky uloženia. Áno, všimli sme si aj tých spojlerov a krídel, ktoré skutočne majú plniť aerodynamickú funkciu.

Našinec ale bude mať trochu problém. Limitovaná edícia 14R60 je k dispozícii len v Japonsku za v prepočte asi 45 849 eur. Nezostáva než sa obrátiť na nejakého dovozcu a skúsiť nejako vyriešiť prihlásenie. No aj na európskych zákazníkov Toyota myslí, tento rok im napríklad v rámci originálneho príslušenstva ponúkla plutvičku na streche...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY