vytisknout velikost písma Toyota GT86 sa dočká druhej generácie aj napriek slabým predajom tej súčasnej

Toyota GT86 sa dočká druhej generácie aj napriek slabým predajom tej súčasnej

Po počiatočnom úspechu športového kupé Toyota GT86 naraz záujem opadol a predajné výsledky zaostávajú za očakávaniami. Zvláštne, pretože automobilka najprv nestačila uspokojovať dopyt, ale potom sa jej zrazu začali autá hromadiť na skladoch. 

Toyota však nemieni model GT86 pochovať. Podľa slov európskeho viceprezidenta Toyoty pre predaj a marketing Karla Schlicht, ktorý poskytol rozhovor austrálskemu magazínu Motoring, by bolo chybou také auto ďalej neponúkať, pretože by sa tým poškodila povesť značky z dlhodobého hľadiska. 

Toyota evidentne vie, o čom hovorí, lebo po konci modelu MR2 a Supra vlastne neponúkala jediný skutočne športový model. Ale zase ste si mohli kúpiť Prius... Navyše automobilka do vývoja novej platformy pre malý športiak s pohonom zadných kolies investovala príliš veľa peňazí. 

Karl Schlicht potvrdil, že sa nová generácia Toyoty GT86 pripravuje, ale že si ešte počkáme, pretože súčasný model musí prejsť klasickým životným cyklom. Pod tým si zrejme máme predstaviť výrobu v dĺžke zhruba ôsmich rokov s faceliftom v polovici životného cyklu.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY