vytisknout velikost písma Toyota GT86 sa dočká druhej generácie aj napriek slabým predajom tej súčasnej

Toyota GT86 sa dočká druhej generácie aj napriek slabým predajom tej súčasnej

Po počiatočnom úspechu športového kupé Toyota GT86 naraz záujem opadol a predajné výsledky zaostávajú za očakávaniami. Zvláštne, pretože automobilka najprv nestačila uspokojovať dopyt, ale potom sa jej zrazu začali autá hromadiť na skladoch. 

Toyota však nemieni model GT86 pochovať. Podľa slov európskeho viceprezidenta Toyoty pre predaj a marketing Karla Schlicht, ktorý poskytol rozhovor austrálskemu magazínu Motoring, by bolo chybou také auto ďalej neponúkať, pretože by sa tým poškodila povesť značky z dlhodobého hľadiska. 

Toyota evidentne vie, o čom hovorí, lebo po konci modelu MR2 a Supra vlastne neponúkala jediný skutočne športový model. Ale zase ste si mohli kúpiť Prius... Navyše automobilka do vývoja novej platformy pre malý športiak s pohonom zadných kolies investovala príliš veľa peňazí. 

Karl Schlicht potvrdil, že sa nová generácia Toyoty GT86 pripravuje, ale že si ešte počkáme, pretože súčasný model musí prejsť klasickým životným cyklom. Pod tým si zrejme máme predstaviť výrobu v dĺžke zhruba ôsmich rokov s faceliftom v polovici životného cyklu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY