vytisknout velikost písma Toyota GT86 sa dočká druhej generácie aj napriek slabým predajom tej súčasnej

Toyota GT86 sa dočká druhej generácie aj napriek slabým predajom tej súčasnej

Po počiatočnom úspechu športového kupé Toyota GT86 naraz záujem opadol a predajné výsledky zaostávajú za očakávaniami. Zvláštne, pretože automobilka najprv nestačila uspokojovať dopyt, ale potom sa jej zrazu začali autá hromadiť na skladoch. 

Toyota však nemieni model GT86 pochovať. Podľa slov európskeho viceprezidenta Toyoty pre predaj a marketing Karla Schlicht, ktorý poskytol rozhovor austrálskemu magazínu Motoring, by bolo chybou také auto ďalej neponúkať, pretože by sa tým poškodila povesť značky z dlhodobého hľadiska. 

Toyota evidentne vie, o čom hovorí, lebo po konci modelu MR2 a Supra vlastne neponúkala jediný skutočne športový model. Ale zase ste si mohli kúpiť Prius... Navyše automobilka do vývoja novej platformy pre malý športiak s pohonom zadných kolies investovala príliš veľa peňazí. 

Karl Schlicht potvrdil, že sa nová generácia Toyoty GT86 pripravuje, ale že si ešte počkáme, pretože súčasný model musí prejsť klasickým životným cyklom. Pod tým si zrejme máme predstaviť výrobu v dĺžke zhruba ôsmich rokov s faceliftom v polovici životného cyklu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY