vytisknout velikost písma Toyota GT86 sa dočká druhej generácie aj napriek slabým predajom tej súčasnej

Toyota GT86 sa dočká druhej generácie aj napriek slabým predajom tej súčasnej

Po počiatočnom úspechu športového kupé Toyota GT86 naraz záujem opadol a predajné výsledky zaostávajú za očakávaniami. Zvláštne, pretože automobilka najprv nestačila uspokojovať dopyt, ale potom sa jej zrazu začali autá hromadiť na skladoch. 

Toyota však nemieni model GT86 pochovať. Podľa slov európskeho viceprezidenta Toyoty pre predaj a marketing Karla Schlicht, ktorý poskytol rozhovor austrálskemu magazínu Motoring, by bolo chybou také auto ďalej neponúkať, pretože by sa tým poškodila povesť značky z dlhodobého hľadiska. 

Toyota evidentne vie, o čom hovorí, lebo po konci modelu MR2 a Supra vlastne neponúkala jediný skutočne športový model. Ale zase ste si mohli kúpiť Prius... Navyše automobilka do vývoja novej platformy pre malý športiak s pohonom zadných kolies investovala príliš veľa peňazí. 

Karl Schlicht potvrdil, že sa nová generácia Toyoty GT86 pripravuje, ale že si ešte počkáme, pretože súčasný model musí prejsť klasickým životným cyklom. Pod tým si zrejme máme predstaviť výrobu v dĺžke zhruba ôsmich rokov s faceliftom v polovici životného cyklu.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY