vytisknout velikost písma Toyota GT86 dostane v Európe plutvičku na streche, výkon zostane

Automobilka Toyota predstavila úpravy, ktorými prešlo jej kupé Toyota GT86 vo verzii pre európske trhy.
Toyota GT86 dostane v Európe plutvičku na streche, výkon zostane

Skutočný facelift to nie je, skôr by sme mohli hovoriť o čiastkových modifikáciách v rámci priebežného vývoja. Model Toyota GT86 sa u nás predáva ešte len dva roky, takže radikálne úpravy zatiaľ čakať nemôžeme, najviac sa údajne sústredili na ďalšie ladenie podvozku a jazdných vlastností. Asi najdôležitejšou zmenou sú tuhšie prvky závesov predných kolies a použitie tuhších tlmičov na zadných kolesách, pričom celok má viesť k lepšej čitateľnosti vozidla, jeho reakcií a vozovky.

Toyota GT86 2015 EU 1.jpgToyota GT86 2015 EU 2.jpg
Toyota GT86 dostala novú anténu a upravenú palubnú dosku

To má vodičovi dať väčšiu istotu pri jazde na hrane. Zároveň sa obmedzili náklony karosérie v zákrutách a riadenie má mať priamejšie reakcie. "Nie je dôvod, prečo by mal vývoj prestať vo chvíli, keď sa auto dostane na trh," uviedol šéf vývoja Tetsuya Tada a dodal: "GT86 je o zapojení vodiča a my sme rozhodnutí tento rys vozidla trvalo posilňovať. Modelový rok 2015 predstavuje najnovší stav priebežného vývoja typu GT86. "

Z pohľadu exteriéru sa európska Toyota GT86 modelového roku 2015 dočkala najmä dvoch nových farebných odtieňov, perleťovej bielej a striebornej, a plutvičky v zadnej časti strechy, ktoré nahrádza doteraz používanú konvenčnú anténu. Interiér má nový obklad palubnej dosky s textúrou pripomínajúcou uhlíkové kompozity a to by malo byť všetko. Vylepšený model sa u nás začne predávať v priebehu tohtoročného leta.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY