vytisknout velikost písma Toyota GT86 dostane v Európe plutvičku na streche, výkon zostane

Automobilka Toyota predstavila úpravy, ktorými prešlo jej kupé Toyota GT86 vo verzii pre európske trhy.
Toyota GT86 dostane v Európe plutvičku na streche, výkon zostane

Skutočný facelift to nie je, skôr by sme mohli hovoriť o čiastkových modifikáciách v rámci priebežného vývoja. Model Toyota GT86 sa u nás predáva ešte len dva roky, takže radikálne úpravy zatiaľ čakať nemôžeme, najviac sa údajne sústredili na ďalšie ladenie podvozku a jazdných vlastností. Asi najdôležitejšou zmenou sú tuhšie prvky závesov predných kolies a použitie tuhších tlmičov na zadných kolesách, pričom celok má viesť k lepšej čitateľnosti vozidla, jeho reakcií a vozovky.

Toyota GT86 2015 EU 1.jpgToyota GT86 2015 EU 2.jpg
Toyota GT86 dostala novú anténu a upravenú palubnú dosku

To má vodičovi dať väčšiu istotu pri jazde na hrane. Zároveň sa obmedzili náklony karosérie v zákrutách a riadenie má mať priamejšie reakcie. "Nie je dôvod, prečo by mal vývoj prestať vo chvíli, keď sa auto dostane na trh," uviedol šéf vývoja Tetsuya Tada a dodal: "GT86 je o zapojení vodiča a my sme rozhodnutí tento rys vozidla trvalo posilňovať. Modelový rok 2015 predstavuje najnovší stav priebežného vývoja typu GT86. "

Z pohľadu exteriéru sa európska Toyota GT86 modelového roku 2015 dočkala najmä dvoch nových farebných odtieňov, perleťovej bielej a striebornej, a plutvičky v zadnej časti strechy, ktoré nahrádza doteraz používanú konvenčnú anténu. Interiér má nový obklad palubnej dosky s textúrou pripomínajúcou uhlíkové kompozity a to by malo byť všetko. Vylepšený model sa u nás začne predávať v priebehu tohtoročného leta.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY