vytisknout velikost písma Toyota GT86 dostane v Európe plutvičku na streche, výkon zostane

Automobilka Toyota predstavila úpravy, ktorými prešlo jej kupé Toyota GT86 vo verzii pre európske trhy.
Toyota GT86 dostane v Európe plutvičku na streche, výkon zostane

Skutočný facelift to nie je, skôr by sme mohli hovoriť o čiastkových modifikáciách v rámci priebežného vývoja. Model Toyota GT86 sa u nás predáva ešte len dva roky, takže radikálne úpravy zatiaľ čakať nemôžeme, najviac sa údajne sústredili na ďalšie ladenie podvozku a jazdných vlastností. Asi najdôležitejšou zmenou sú tuhšie prvky závesov predných kolies a použitie tuhších tlmičov na zadných kolesách, pričom celok má viesť k lepšej čitateľnosti vozidla, jeho reakcií a vozovky.

Toyota GT86 2015 EU 1.jpgToyota GT86 2015 EU 2.jpg
Toyota GT86 dostala novú anténu a upravenú palubnú dosku

To má vodičovi dať väčšiu istotu pri jazde na hrane. Zároveň sa obmedzili náklony karosérie v zákrutách a riadenie má mať priamejšie reakcie. "Nie je dôvod, prečo by mal vývoj prestať vo chvíli, keď sa auto dostane na trh," uviedol šéf vývoja Tetsuya Tada a dodal: "GT86 je o zapojení vodiča a my sme rozhodnutí tento rys vozidla trvalo posilňovať. Modelový rok 2015 predstavuje najnovší stav priebežného vývoja typu GT86. "

Z pohľadu exteriéru sa európska Toyota GT86 modelového roku 2015 dočkala najmä dvoch nových farebných odtieňov, perleťovej bielej a striebornej, a plutvičky v zadnej časti strechy, ktoré nahrádza doteraz používanú konvenčnú anténu. Interiér má nový obklad palubnej dosky s textúrou pripomínajúcou uhlíkové kompozity a to by malo byť všetko. Vylepšený model sa u nás začne predávať v priebehu tohtoročného leta.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY