vytisknout velikost písma Toyota GT86 dostane v Európe plutvičku na streche, výkon zostane

Automobilka Toyota predstavila úpravy, ktorými prešlo jej kupé Toyota GT86 vo verzii pre európske trhy.
Toyota GT86 dostane v Európe plutvičku na streche, výkon zostane

Skutočný facelift to nie je, skôr by sme mohli hovoriť o čiastkových modifikáciách v rámci priebežného vývoja. Model Toyota GT86 sa u nás predáva ešte len dva roky, takže radikálne úpravy zatiaľ čakať nemôžeme, najviac sa údajne sústredili na ďalšie ladenie podvozku a jazdných vlastností. Asi najdôležitejšou zmenou sú tuhšie prvky závesov predných kolies a použitie tuhších tlmičov na zadných kolesách, pričom celok má viesť k lepšej čitateľnosti vozidla, jeho reakcií a vozovky.

Toyota GT86 2015 EU 1.jpgToyota GT86 2015 EU 2.jpg
Toyota GT86 dostala novú anténu a upravenú palubnú dosku

To má vodičovi dať väčšiu istotu pri jazde na hrane. Zároveň sa obmedzili náklony karosérie v zákrutách a riadenie má mať priamejšie reakcie. "Nie je dôvod, prečo by mal vývoj prestať vo chvíli, keď sa auto dostane na trh," uviedol šéf vývoja Tetsuya Tada a dodal: "GT86 je o zapojení vodiča a my sme rozhodnutí tento rys vozidla trvalo posilňovať. Modelový rok 2015 predstavuje najnovší stav priebežného vývoja typu GT86. "

Z pohľadu exteriéru sa európska Toyota GT86 modelového roku 2015 dočkala najmä dvoch nových farebných odtieňov, perleťovej bielej a striebornej, a plutvičky v zadnej časti strechy, ktoré nahrádza doteraz používanú konvenčnú anténu. Interiér má nový obklad palubnej dosky s textúrou pripomínajúcou uhlíkové kompozity a to by malo byť všetko. Vylepšený model sa u nás začne predávať v priebehu tohtoročného leta.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY