vytisknout velikost písma Toyota GT86 bude v ďalšej generácii prezlečená a hybridná Mazda MX-5

Toyota GT86 bude v ďalšej generácii prezlečená a hybridná Mazda MX-5

Toyota GT86 vznikla ako jednoduché a zábavné auto s klasickou koncepciou pohonu, čo okrem iného zahŕňa aj atmosférický motor. Lenže voz sa nepredáva tak, ako sa všeobecne očakávalo a preto sa zdá, že s príchodom novej generácie sa poňatie automobilu zmení. Toyota údajne chce využiť ako základ Mazdu MX-5, motor dostane turbo a pribudne aj systém KERS.

S informáciami prišiel magazín Motoring. Ak by sa tieto správy potvrdili, potom by bola nová Toyota GT86 ľahšia a dostala by menší motor. Hovorí sa o štvorvali s objemom 1,5 litra, ale nie je celkom jasné, či ide o motor Mazda.

Každopádne Toyota počíta s prítomnosťou systému preplňovania, vďaka ktorému by sa výkon mal dostať až na 140 kW (190 koní). Uľahčiť motoru prácu potom má aj systém KERS. Nová GT86 by teda mala byť hybrid.

Či sa aj v nasledujúcej generácii objaví spolu s Toyotou GT86 aj Subaru BRZ, to zatiaľ nie je vôbec isté. Údajne niektorí predstavitelia Subaru majú pochybnosti o projekte BRZ ako takom, pretože tak úplne nezodpovedá filozofii značky, ktorá sa prezentuje výhradne pohonom všetkých kolies.

Podľa zdrojov kolegov z magazínu Motoring by sa mal koncept novej Toyoty GT86 objaviť o dva roky a hotové auto by malo byť k dispozícii zhruba v roku 2020.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY