vytisknout velikost písma Toyota GT86 bude v ďalšej generácii prezlečená a hybridná Mazda MX-5

Toyota GT86 bude v ďalšej generácii prezlečená a hybridná Mazda MX-5

Toyota GT86 vznikla ako jednoduché a zábavné auto s klasickou koncepciou pohonu, čo okrem iného zahŕňa aj atmosférický motor. Lenže voz sa nepredáva tak, ako sa všeobecne očakávalo a preto sa zdá, že s príchodom novej generácie sa poňatie automobilu zmení. Toyota údajne chce využiť ako základ Mazdu MX-5, motor dostane turbo a pribudne aj systém KERS.

S informáciami prišiel magazín Motoring. Ak by sa tieto správy potvrdili, potom by bola nová Toyota GT86 ľahšia a dostala by menší motor. Hovorí sa o štvorvali s objemom 1,5 litra, ale nie je celkom jasné, či ide o motor Mazda.

Každopádne Toyota počíta s prítomnosťou systému preplňovania, vďaka ktorému by sa výkon mal dostať až na 140 kW (190 koní). Uľahčiť motoru prácu potom má aj systém KERS. Nová GT86 by teda mala byť hybrid.

Či sa aj v nasledujúcej generácii objaví spolu s Toyotou GT86 aj Subaru BRZ, to zatiaľ nie je vôbec isté. Údajne niektorí predstavitelia Subaru majú pochybnosti o projekte BRZ ako takom, pretože tak úplne nezodpovedá filozofii značky, ktorá sa prezentuje výhradne pohonom všetkých kolies.

Podľa zdrojov kolegov z magazínu Motoring by sa mal koncept novej Toyoty GT86 objaviť o dva roky a hotové auto by malo byť k dispozícii zhruba v roku 2020.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY