vytisknout velikost písma Toyota GT86 bude v ďalšej generácii prezlečená a hybridná Mazda MX-5

Toyota GT86 bude v ďalšej generácii prezlečená a hybridná Mazda MX-5

Toyota GT86 vznikla ako jednoduché a zábavné auto s klasickou koncepciou pohonu, čo okrem iného zahŕňa aj atmosférický motor. Lenže voz sa nepredáva tak, ako sa všeobecne očakávalo a preto sa zdá, že s príchodom novej generácie sa poňatie automobilu zmení. Toyota údajne chce využiť ako základ Mazdu MX-5, motor dostane turbo a pribudne aj systém KERS.

S informáciami prišiel magazín Motoring. Ak by sa tieto správy potvrdili, potom by bola nová Toyota GT86 ľahšia a dostala by menší motor. Hovorí sa o štvorvali s objemom 1,5 litra, ale nie je celkom jasné, či ide o motor Mazda.

Každopádne Toyota počíta s prítomnosťou systému preplňovania, vďaka ktorému by sa výkon mal dostať až na 140 kW (190 koní). Uľahčiť motoru prácu potom má aj systém KERS. Nová GT86 by teda mala byť hybrid.

Či sa aj v nasledujúcej generácii objaví spolu s Toyotou GT86 aj Subaru BRZ, to zatiaľ nie je vôbec isté. Údajne niektorí predstavitelia Subaru majú pochybnosti o projekte BRZ ako takom, pretože tak úplne nezodpovedá filozofii značky, ktorá sa prezentuje výhradne pohonom všetkých kolies.

Podľa zdrojov kolegov z magazínu Motoring by sa mal koncept novej Toyoty GT86 objaviť o dva roky a hotové auto by malo byť k dispozícii zhruba v roku 2020.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY