vytisknout velikost písma Toyota GT86 bude v ďalšej generácii prezlečená a hybridná Mazda MX-5

Toyota GT86 bude v ďalšej generácii prezlečená a hybridná Mazda MX-5

Toyota GT86 vznikla ako jednoduché a zábavné auto s klasickou koncepciou pohonu, čo okrem iného zahŕňa aj atmosférický motor. Lenže voz sa nepredáva tak, ako sa všeobecne očakávalo a preto sa zdá, že s príchodom novej generácie sa poňatie automobilu zmení. Toyota údajne chce využiť ako základ Mazdu MX-5, motor dostane turbo a pribudne aj systém KERS.

S informáciami prišiel magazín Motoring. Ak by sa tieto správy potvrdili, potom by bola nová Toyota GT86 ľahšia a dostala by menší motor. Hovorí sa o štvorvali s objemom 1,5 litra, ale nie je celkom jasné, či ide o motor Mazda.

Každopádne Toyota počíta s prítomnosťou systému preplňovania, vďaka ktorému by sa výkon mal dostať až na 140 kW (190 koní). Uľahčiť motoru prácu potom má aj systém KERS. Nová GT86 by teda mala byť hybrid.

Či sa aj v nasledujúcej generácii objaví spolu s Toyotou GT86 aj Subaru BRZ, to zatiaľ nie je vôbec isté. Údajne niektorí predstavitelia Subaru majú pochybnosti o projekte BRZ ako takom, pretože tak úplne nezodpovedá filozofii značky, ktorá sa prezentuje výhradne pohonom všetkých kolies.

Podľa zdrojov kolegov z magazínu Motoring by sa mal koncept novej Toyoty GT86 objaviť o dva roky a hotové auto by malo byť k dispozícii zhruba v roku 2020.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY