vytisknout velikost písma Toyota GT86 bude v ďalšej generácii prezlečená a hybridná Mazda MX-5

Toyota GT86 bude v ďalšej generácii prezlečená a hybridná Mazda MX-5

Toyota GT86 vznikla ako jednoduché a zábavné auto s klasickou koncepciou pohonu, čo okrem iného zahŕňa aj atmosférický motor. Lenže voz sa nepredáva tak, ako sa všeobecne očakávalo a preto sa zdá, že s príchodom novej generácie sa poňatie automobilu zmení. Toyota údajne chce využiť ako základ Mazdu MX-5, motor dostane turbo a pribudne aj systém KERS.

S informáciami prišiel magazín Motoring. Ak by sa tieto správy potvrdili, potom by bola nová Toyota GT86 ľahšia a dostala by menší motor. Hovorí sa o štvorvali s objemom 1,5 litra, ale nie je celkom jasné, či ide o motor Mazda.

Každopádne Toyota počíta s prítomnosťou systému preplňovania, vďaka ktorému by sa výkon mal dostať až na 140 kW (190 koní). Uľahčiť motoru prácu potom má aj systém KERS. Nová GT86 by teda mala byť hybrid.

Či sa aj v nasledujúcej generácii objaví spolu s Toyotou GT86 aj Subaru BRZ, to zatiaľ nie je vôbec isté. Údajne niektorí predstavitelia Subaru majú pochybnosti o projekte BRZ ako takom, pretože tak úplne nezodpovedá filozofii značky, ktorá sa prezentuje výhradne pohonom všetkých kolies.

Podľa zdrojov kolegov z magazínu Motoring by sa mal koncept novej Toyoty GT86 objaviť o dva roky a hotové auto by malo byť k dispozícii zhruba v roku 2020.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY