vytisknout velikost písma Toyota GT 86 sedan: už nie fikcia, ale skutočnosť

Automobilka Toyota už za niekoľko dní oficiálne predstaví štúdiu štvordverového prevedenia svojho kupé Toyota GT 86.

Model Toyota GT 86 a jeho dvojča Subaru BRZ sú (i) na európskych trhoch celkom raritným zjavením. Chýba im oslnivý výkon, avšak ohromujú návratom k jednoduchej stavbe a klasickej koncepcii pohonnej sústavy, a tým vytvárajú trecie plochy medzi (razom) jasne oddelenými tábormi fanúšikov. Už dlho sa špekuluje o trochu zvláštne znejúcom nápade: odvodiť z tohto kupé štvordverový model, ktorý by sa mimochodom mohol stať vôbec prvým "naozajstným štvordverovým kupé".

Tooyta GT 86 sedan prev.jpg
Prvý oficiálny snímok novej štúdie Toyota GT 86 sedan

Ale týmto momentom je všetkým špekuláciám koniec. Oficiálne Facebook stránky nadchádzajúceho dubajského autosalónu totiž priniesli prvý oficiálny obrázok konceptu, ktorý by sa mohol stať predobrazom sériového kupé GT 86. Podľa dostupných informácií môžeme naznačiť, že si novinka ponechá podlahovú plošinu kupé, ktorá ale bude v rázvore predĺžená o 100 mm pre rozšírenie priestoru cestujúcich na zadných sedadlách.

Ani na pohonnej sústave sa (snáď až na predĺžený kardan...) nič nezmení, pod prednou kapotou tak nájdeme aj v tomto prípade atmosféricky plnený plochý štvorvalec "boxer" s objemom 2,0 l, výkonom 200 koní (147 kW) a krútiacim momentom 205 nm. Oficiálna premiéra sériovej podoby sedanu Toyota GT 86 by mohla podľa zákulisných informácií prebehnúť už na jarnom autosalóne v Ženeve, avšak tým to nekončí.

Pracuje sa vraj totiž tiež na hybridnom prevedení modelu GT 86 sedan, ktoré by malo prevziať upravenú pohonnú jednotku z prototypu Toyota Yaris Hybrid R Concept prezentovaného na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte. Uvidíme.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY