vytisknout velikost písma Toyota GT 86 sedan: už nie fikcia, ale skutočnosť

Automobilka Toyota už za niekoľko dní oficiálne predstaví štúdiu štvordverového prevedenia svojho kupé Toyota GT 86.

Model Toyota GT 86 a jeho dvojča Subaru BRZ sú (i) na európskych trhoch celkom raritným zjavením. Chýba im oslnivý výkon, avšak ohromujú návratom k jednoduchej stavbe a klasickej koncepcii pohonnej sústavy, a tým vytvárajú trecie plochy medzi (razom) jasne oddelenými tábormi fanúšikov. Už dlho sa špekuluje o trochu zvláštne znejúcom nápade: odvodiť z tohto kupé štvordverový model, ktorý by sa mimochodom mohol stať vôbec prvým "naozajstným štvordverovým kupé".

Tooyta GT 86 sedan prev.jpg
Prvý oficiálny snímok novej štúdie Toyota GT 86 sedan

Ale týmto momentom je všetkým špekuláciám koniec. Oficiálne Facebook stránky nadchádzajúceho dubajského autosalónu totiž priniesli prvý oficiálny obrázok konceptu, ktorý by sa mohol stať predobrazom sériového kupé GT 86. Podľa dostupných informácií môžeme naznačiť, že si novinka ponechá podlahovú plošinu kupé, ktorá ale bude v rázvore predĺžená o 100 mm pre rozšírenie priestoru cestujúcich na zadných sedadlách.

Ani na pohonnej sústave sa (snáď až na predĺžený kardan...) nič nezmení, pod prednou kapotou tak nájdeme aj v tomto prípade atmosféricky plnený plochý štvorvalec "boxer" s objemom 2,0 l, výkonom 200 koní (147 kW) a krútiacim momentom 205 nm. Oficiálna premiéra sériovej podoby sedanu Toyota GT 86 by mohla podľa zákulisných informácií prebehnúť už na jarnom autosalóne v Ženeve, avšak tým to nekončí.

Pracuje sa vraj totiž tiež na hybridnom prevedení modelu GT 86 sedan, ktoré by malo prevziať upravenú pohonnú jednotku z prototypu Toyota Yaris Hybrid R Concept prezentovaného na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte. Uvidíme.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY