vytisknout velikost písma Toyota GT 86 sedan: už nie fikcia, ale skutočnosť

Automobilka Toyota už za niekoľko dní oficiálne predstaví štúdiu štvordverového prevedenia svojho kupé Toyota GT 86.

Model Toyota GT 86 a jeho dvojča Subaru BRZ sú (i) na európskych trhoch celkom raritným zjavením. Chýba im oslnivý výkon, avšak ohromujú návratom k jednoduchej stavbe a klasickej koncepcii pohonnej sústavy, a tým vytvárajú trecie plochy medzi (razom) jasne oddelenými tábormi fanúšikov. Už dlho sa špekuluje o trochu zvláštne znejúcom nápade: odvodiť z tohto kupé štvordverový model, ktorý by sa mimochodom mohol stať vôbec prvým "naozajstným štvordverovým kupé".

Tooyta GT 86 sedan prev.jpg
Prvý oficiálny snímok novej štúdie Toyota GT 86 sedan

Ale týmto momentom je všetkým špekuláciám koniec. Oficiálne Facebook stránky nadchádzajúceho dubajského autosalónu totiž priniesli prvý oficiálny obrázok konceptu, ktorý by sa mohol stať predobrazom sériového kupé GT 86. Podľa dostupných informácií môžeme naznačiť, že si novinka ponechá podlahovú plošinu kupé, ktorá ale bude v rázvore predĺžená o 100 mm pre rozšírenie priestoru cestujúcich na zadných sedadlách.

Ani na pohonnej sústave sa (snáď až na predĺžený kardan...) nič nezmení, pod prednou kapotou tak nájdeme aj v tomto prípade atmosféricky plnený plochý štvorvalec "boxer" s objemom 2,0 l, výkonom 200 koní (147 kW) a krútiacim momentom 205 nm. Oficiálna premiéra sériovej podoby sedanu Toyota GT 86 by mohla podľa zákulisných informácií prebehnúť už na jarnom autosalóne v Ženeve, avšak tým to nekončí.

Pracuje sa vraj totiž tiež na hybridnom prevedení modelu GT 86 sedan, ktoré by malo prevziať upravenú pohonnú jednotku z prototypu Toyota Yaris Hybrid R Concept prezentovaného na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte. Uvidíme.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY