vytisknout velikost písma Toyota GT 86 sedan: už nie fikcia, ale skutočnosť

Automobilka Toyota už za niekoľko dní oficiálne predstaví štúdiu štvordverového prevedenia svojho kupé Toyota GT 86.

Model Toyota GT 86 a jeho dvojča Subaru BRZ sú (i) na európskych trhoch celkom raritným zjavením. Chýba im oslnivý výkon, avšak ohromujú návratom k jednoduchej stavbe a klasickej koncepcii pohonnej sústavy, a tým vytvárajú trecie plochy medzi (razom) jasne oddelenými tábormi fanúšikov. Už dlho sa špekuluje o trochu zvláštne znejúcom nápade: odvodiť z tohto kupé štvordverový model, ktorý by sa mimochodom mohol stať vôbec prvým "naozajstným štvordverovým kupé".

Tooyta GT 86 sedan prev.jpg
Prvý oficiálny snímok novej štúdie Toyota GT 86 sedan

Ale týmto momentom je všetkým špekuláciám koniec. Oficiálne Facebook stránky nadchádzajúceho dubajského autosalónu totiž priniesli prvý oficiálny obrázok konceptu, ktorý by sa mohol stať predobrazom sériového kupé GT 86. Podľa dostupných informácií môžeme naznačiť, že si novinka ponechá podlahovú plošinu kupé, ktorá ale bude v rázvore predĺžená o 100 mm pre rozšírenie priestoru cestujúcich na zadných sedadlách.

Ani na pohonnej sústave sa (snáď až na predĺžený kardan...) nič nezmení, pod prednou kapotou tak nájdeme aj v tomto prípade atmosféricky plnený plochý štvorvalec "boxer" s objemom 2,0 l, výkonom 200 koní (147 kW) a krútiacim momentom 205 nm. Oficiálna premiéra sériovej podoby sedanu Toyota GT 86 by mohla podľa zákulisných informácií prebehnúť už na jarnom autosalóne v Ženeve, avšak tým to nekončí.

Pracuje sa vraj totiž tiež na hybridnom prevedení modelu GT 86 sedan, ktoré by malo prevziať upravenú pohonnú jednotku z prototypu Toyota Yaris Hybrid R Concept prezentovaného na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte. Uvidíme.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY