vytisknout velikost písma Toyota Crown pre rok 2014: cestovanie v čase...

Ak na vás niektoré európske modely pôsobia konzervatívnym dojmom, toto vám možno trochu upraví uhol pohľadu...
Toyota Crown pre rok 2014: cestovanie v čase...

Zatiaľ posledná verzia modelovej rady Toyota Crown bola zavedená vlani. V poradí sa jedná už o štrnástu generáciu, pričom tá prvá bola predstavená v už roku 1955. Rodina tejto rady je teraz tvorená typmi Crown Royal Saloon, Crown Athlete a prvýkrát aj Crown Hybrid. Vozidlá povyrástli do všetkých strán, získali trochu dynamickejší výzor a spätné zrkadlá sa presťahovali z predných blatníkov na pre Európana viac obvyklé miesta na predných dverách.

Toyota Crown 2014 01.jpgToyota Crown 2014 02.jpgToyota Crown 2014 03.jpgToyota Crown 2014 04.jpg
Rad Crown Sedan slúži v Japonsku autoškolám i taxislužbám, ale kupujú ju aj konzervatívni súkromníci

Meno Toyota Crown ale žije aj v paralelnom prevedení, ktoré je veľmi blízke podobe, v ktorej sa rad Crown vyrábal v prvej polovici osemdesiatych rokov minulého storočia. Ide o účelové autá pre špeciálne účely, avšak ani tým sa priebežná modernizácia nevyhýba. Zatiaľ posledná sada úprav prichádza práve teraz a jej prvky sú najmä upravený prístrojový štít a rozšírená štandardná výbava zahŕňujúca aj stabilizačný systém pre všetky verzie.

Toyota Crown 2014 06.jpgToyota Crown 2014 05.jpg
Pohľad do interiéru pôsobí ako návrat v čase i po poslednej modernizácii ...
 
 
 
Toyota Crown Sedan sa vyrába v niekoľkých verziách, napríklad ako taxi (Comfort SG), alebo ako vozidlo pre autoškoly. A tento sedan, to je naozaj kus auta: na dĺžku meria 4 830 mm a o jeho pohon sa stará konvenčný zážihový štvorvalec s objemom 2,0 l a výkonom 113 koní, ktorého krútiaci moment sa na kolesá zadnej nápravy prenáša skrz štvorstupňovú automatickú prevodovku.
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY