vytisknout velikost písma Toyota Crown pre rok 2014: cestovanie v čase...

Ak na vás niektoré európske modely pôsobia konzervatívnym dojmom, toto vám možno trochu upraví uhol pohľadu...
Toyota Crown pre rok 2014: cestovanie v čase...

Zatiaľ posledná verzia modelovej rady Toyota Crown bola zavedená vlani. V poradí sa jedná už o štrnástu generáciu, pričom tá prvá bola predstavená v už roku 1955. Rodina tejto rady je teraz tvorená typmi Crown Royal Saloon, Crown Athlete a prvýkrát aj Crown Hybrid. Vozidlá povyrástli do všetkých strán, získali trochu dynamickejší výzor a spätné zrkadlá sa presťahovali z predných blatníkov na pre Európana viac obvyklé miesta na predných dverách.

Toyota Crown 2014 01.jpgToyota Crown 2014 02.jpgToyota Crown 2014 03.jpgToyota Crown 2014 04.jpg
Rad Crown Sedan slúži v Japonsku autoškolám i taxislužbám, ale kupujú ju aj konzervatívni súkromníci

Meno Toyota Crown ale žije aj v paralelnom prevedení, ktoré je veľmi blízke podobe, v ktorej sa rad Crown vyrábal v prvej polovici osemdesiatych rokov minulého storočia. Ide o účelové autá pre špeciálne účely, avšak ani tým sa priebežná modernizácia nevyhýba. Zatiaľ posledná sada úprav prichádza práve teraz a jej prvky sú najmä upravený prístrojový štít a rozšírená štandardná výbava zahŕňujúca aj stabilizačný systém pre všetky verzie.

Toyota Crown 2014 06.jpgToyota Crown 2014 05.jpg
Pohľad do interiéru pôsobí ako návrat v čase i po poslednej modernizácii ...
 
 
 
Toyota Crown Sedan sa vyrába v niekoľkých verziách, napríklad ako taxi (Comfort SG), alebo ako vozidlo pre autoškoly. A tento sedan, to je naozaj kus auta: na dĺžku meria 4 830 mm a o jeho pohon sa stará konvenčný zážihový štvorvalec s objemom 2,0 l a výkonom 113 koní, ktorého krútiaci moment sa na kolesá zadnej nápravy prenáša skrz štvorstupňovú automatickú prevodovku.
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY