vytisknout velikost písma Toyota Crown pre rok 2014: cestovanie v čase...

Ak na vás niektoré európske modely pôsobia konzervatívnym dojmom, toto vám možno trochu upraví uhol pohľadu...
Toyota Crown pre rok 2014: cestovanie v čase...

Zatiaľ posledná verzia modelovej rady Toyota Crown bola zavedená vlani. V poradí sa jedná už o štrnástu generáciu, pričom tá prvá bola predstavená v už roku 1955. Rodina tejto rady je teraz tvorená typmi Crown Royal Saloon, Crown Athlete a prvýkrát aj Crown Hybrid. Vozidlá povyrástli do všetkých strán, získali trochu dynamickejší výzor a spätné zrkadlá sa presťahovali z predných blatníkov na pre Európana viac obvyklé miesta na predných dverách.

Toyota Crown 2014 01.jpgToyota Crown 2014 02.jpgToyota Crown 2014 03.jpgToyota Crown 2014 04.jpg
Rad Crown Sedan slúži v Japonsku autoškolám i taxislužbám, ale kupujú ju aj konzervatívni súkromníci

Meno Toyota Crown ale žije aj v paralelnom prevedení, ktoré je veľmi blízke podobe, v ktorej sa rad Crown vyrábal v prvej polovici osemdesiatych rokov minulého storočia. Ide o účelové autá pre špeciálne účely, avšak ani tým sa priebežná modernizácia nevyhýba. Zatiaľ posledná sada úprav prichádza práve teraz a jej prvky sú najmä upravený prístrojový štít a rozšírená štandardná výbava zahŕňujúca aj stabilizačný systém pre všetky verzie.

Toyota Crown 2014 06.jpgToyota Crown 2014 05.jpg
Pohľad do interiéru pôsobí ako návrat v čase i po poslednej modernizácii ...
 
 
 
Toyota Crown Sedan sa vyrába v niekoľkých verziách, napríklad ako taxi (Comfort SG), alebo ako vozidlo pre autoškoly. A tento sedan, to je naozaj kus auta: na dĺžku meria 4 830 mm a o jeho pohon sa stará konvenčný zážihový štvorvalec s objemom 2,0 l a výkonom 113 koní, ktorého krútiaci moment sa na kolesá zadnej nápravy prenáša skrz štvorstupňovú automatickú prevodovku.
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY