vytisknout velikost písma Toyota Crown pre rok 2014: cestovanie v čase...

Ak na vás niektoré európske modely pôsobia konzervatívnym dojmom, toto vám možno trochu upraví uhol pohľadu...
Toyota Crown pre rok 2014: cestovanie v čase...

Zatiaľ posledná verzia modelovej rady Toyota Crown bola zavedená vlani. V poradí sa jedná už o štrnástu generáciu, pričom tá prvá bola predstavená v už roku 1955. Rodina tejto rady je teraz tvorená typmi Crown Royal Saloon, Crown Athlete a prvýkrát aj Crown Hybrid. Vozidlá povyrástli do všetkých strán, získali trochu dynamickejší výzor a spätné zrkadlá sa presťahovali z predných blatníkov na pre Európana viac obvyklé miesta na predných dverách.

Toyota Crown 2014 01.jpgToyota Crown 2014 02.jpgToyota Crown 2014 03.jpgToyota Crown 2014 04.jpg
Rad Crown Sedan slúži v Japonsku autoškolám i taxislužbám, ale kupujú ju aj konzervatívni súkromníci

Meno Toyota Crown ale žije aj v paralelnom prevedení, ktoré je veľmi blízke podobe, v ktorej sa rad Crown vyrábal v prvej polovici osemdesiatych rokov minulého storočia. Ide o účelové autá pre špeciálne účely, avšak ani tým sa priebežná modernizácia nevyhýba. Zatiaľ posledná sada úprav prichádza práve teraz a jej prvky sú najmä upravený prístrojový štít a rozšírená štandardná výbava zahŕňujúca aj stabilizačný systém pre všetky verzie.

Toyota Crown 2014 06.jpgToyota Crown 2014 05.jpg
Pohľad do interiéru pôsobí ako návrat v čase i po poslednej modernizácii ...
 
 
 
Toyota Crown Sedan sa vyrába v niekoľkých verziách, napríklad ako taxi (Comfort SG), alebo ako vozidlo pre autoškoly. A tento sedan, to je naozaj kus auta: na dĺžku meria 4 830 mm a o jeho pohon sa stará konvenčný zážihový štvorvalec s objemom 2,0 l a výkonom 113 koní, ktorého krútiaci moment sa na kolesá zadnej nápravy prenáša skrz štvorstupňovú automatickú prevodovku.
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY