vytisknout velikost písma Toyota Crown pre rok 2014: cestovanie v čase...

Ak na vás niektoré európske modely pôsobia konzervatívnym dojmom, toto vám možno trochu upraví uhol pohľadu...
Toyota Crown pre rok 2014: cestovanie v čase...

Zatiaľ posledná verzia modelovej rady Toyota Crown bola zavedená vlani. V poradí sa jedná už o štrnástu generáciu, pričom tá prvá bola predstavená v už roku 1955. Rodina tejto rady je teraz tvorená typmi Crown Royal Saloon, Crown Athlete a prvýkrát aj Crown Hybrid. Vozidlá povyrástli do všetkých strán, získali trochu dynamickejší výzor a spätné zrkadlá sa presťahovali z predných blatníkov na pre Európana viac obvyklé miesta na predných dverách.

Toyota Crown 2014 01.jpgToyota Crown 2014 02.jpgToyota Crown 2014 03.jpgToyota Crown 2014 04.jpg
Rad Crown Sedan slúži v Japonsku autoškolám i taxislužbám, ale kupujú ju aj konzervatívni súkromníci

Meno Toyota Crown ale žije aj v paralelnom prevedení, ktoré je veľmi blízke podobe, v ktorej sa rad Crown vyrábal v prvej polovici osemdesiatych rokov minulého storočia. Ide o účelové autá pre špeciálne účely, avšak ani tým sa priebežná modernizácia nevyhýba. Zatiaľ posledná sada úprav prichádza práve teraz a jej prvky sú najmä upravený prístrojový štít a rozšírená štandardná výbava zahŕňujúca aj stabilizačný systém pre všetky verzie.

Toyota Crown 2014 06.jpgToyota Crown 2014 05.jpg
Pohľad do interiéru pôsobí ako návrat v čase i po poslednej modernizácii ...
 
 
 
Toyota Crown Sedan sa vyrába v niekoľkých verziách, napríklad ako taxi (Comfort SG), alebo ako vozidlo pre autoškoly. A tento sedan, to je naozaj kus auta: na dĺžku meria 4 830 mm a o jeho pohon sa stará konvenčný zážihový štvorvalec s objemom 2,0 l a výkonom 113 koní, ktorého krútiaci moment sa na kolesá zadnej nápravy prenáša skrz štvorstupňovú automatickú prevodovku.
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

dnes | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

včera | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY