vytisknout velikost písma Toyota Corolla zamieri v lete aj na európsky trh. Má sa Octavia báť?

Modernizovaná Corolla dorazí na náš trh v lete. Zatiaľ nie je isté, či dostane downsizované preplňované motory.
Toyota Corolla zamieri v lete aj na európsky trh. Má sa Octavia báť?

Kým celosvetovo je legendárna Toyota Corolla najpredávanejšie auto v ponuke japonskej značky (celkovo sa podieľa na jednej pätine predajov), u nás v Európe to žiadny veľký hit nie je. Kompaktné sedany tú skrátka vyšli z módy, ľudia majú radšej hatchbacky alebo po novom presadajú skôr na crossovery a SUV.

Toyota-Corolla_EU-Version_2017_1600x1200_wallpaper_01.jpgToyota-Corolla_EU-Version_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgToyota-Corolla_EU-Version_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpgZákladná technika sa meniť nebude a Toyota nehovorí ani o motoroch. Zrejme tak modernizovaná Corolla prevezme existujúce pohonné jednotky, aj keď downsizované motory s preplňovaním sa už napríklad v Aurise predstavili

Napriek tomu Toyota privezie aj na európsky trh modernizovaný model Corolla, ktorý sa začne predávať tento rok v lete sa základnou cenou okolo 15-tisíc eur. Technika sa asi meniť nebude, Toyota sa v tlačovom vyhlásení ani nezmieňuje o motoroch. Predpokladáme teda, že ďalej budú pokračovať jednotky 1.33 Dual VVT-i (73 kW), 1.6 Valvematic (97 kW) a 1.4 D-4D (66 kW).

Všetky motory majú štandardne šesťstupňový manuál, tisícšesťstovka sa dá zaobstarať aj s automatom Multidrive S. Toyota sľubuje tri nové farebné prevedenia a nový dizajn 16" a 17" kolies. Zmení sa aj dizajn prednej časti vrátane grafiky svetiel. Nové svetlá budú aj vzadu.

V základnej výbave Toyoty Corolla sa objaví systém varujúci pred kolíziou, ak vodič nereaguje na prekážku. V prípade nevyhnutnej kolízie začne auto samo brzdiť. Corolla bude vodiča strážiť aj pred opustením jazdného pruhu, bude čítať dopravné značky a bude sama prepínať diaľkové svetlá. Vďaka týmto systémom si Toyota sľubuje, že Corolla bude zaradená do nižších sadzieb poistenia.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY