vytisknout velikost písma Toyota Corolla zamieri v lete aj na európsky trh. Má sa Octavia báť?

Modernizovaná Corolla dorazí na náš trh v lete. Zatiaľ nie je isté, či dostane downsizované preplňované motory.
Toyota Corolla zamieri v lete aj na európsky trh. Má sa Octavia báť?

Kým celosvetovo je legendárna Toyota Corolla najpredávanejšie auto v ponuke japonskej značky (celkovo sa podieľa na jednej pätine predajov), u nás v Európe to žiadny veľký hit nie je. Kompaktné sedany tú skrátka vyšli z módy, ľudia majú radšej hatchbacky alebo po novom presadajú skôr na crossovery a SUV.

Toyota-Corolla_EU-Version_2017_1600x1200_wallpaper_01.jpgToyota-Corolla_EU-Version_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgToyota-Corolla_EU-Version_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpgZákladná technika sa meniť nebude a Toyota nehovorí ani o motoroch. Zrejme tak modernizovaná Corolla prevezme existujúce pohonné jednotky, aj keď downsizované motory s preplňovaním sa už napríklad v Aurise predstavili

Napriek tomu Toyota privezie aj na európsky trh modernizovaný model Corolla, ktorý sa začne predávať tento rok v lete sa základnou cenou okolo 15-tisíc eur. Technika sa asi meniť nebude, Toyota sa v tlačovom vyhlásení ani nezmieňuje o motoroch. Predpokladáme teda, že ďalej budú pokračovať jednotky 1.33 Dual VVT-i (73 kW), 1.6 Valvematic (97 kW) a 1.4 D-4D (66 kW).

Všetky motory majú štandardne šesťstupňový manuál, tisícšesťstovka sa dá zaobstarať aj s automatom Multidrive S. Toyota sľubuje tri nové farebné prevedenia a nový dizajn 16" a 17" kolies. Zmení sa aj dizajn prednej časti vrátane grafiky svetiel. Nové svetlá budú aj vzadu.

V základnej výbave Toyoty Corolla sa objaví systém varujúci pred kolíziou, ak vodič nereaguje na prekážku. V prípade nevyhnutnej kolízie začne auto samo brzdiť. Corolla bude vodiča strážiť aj pred opustením jazdného pruhu, bude čítať dopravné značky a bude sama prepínať diaľkové svetlá. Vďaka týmto systémom si Toyota sľubuje, že Corolla bude zaradená do nižších sadzieb poistenia.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY