vytisknout velikost písma Toyota Corolla zamieri v lete aj na európsky trh. Má sa Octavia báť?

Modernizovaná Corolla dorazí na náš trh v lete. Zatiaľ nie je isté, či dostane downsizované preplňované motory.
Toyota Corolla zamieri v lete aj na európsky trh. Má sa Octavia báť?

Kým celosvetovo je legendárna Toyota Corolla najpredávanejšie auto v ponuke japonskej značky (celkovo sa podieľa na jednej pätine predajov), u nás v Európe to žiadny veľký hit nie je. Kompaktné sedany tú skrátka vyšli z módy, ľudia majú radšej hatchbacky alebo po novom presadajú skôr na crossovery a SUV.

Toyota-Corolla_EU-Version_2017_1600x1200_wallpaper_01.jpgToyota-Corolla_EU-Version_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgToyota-Corolla_EU-Version_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpgZákladná technika sa meniť nebude a Toyota nehovorí ani o motoroch. Zrejme tak modernizovaná Corolla prevezme existujúce pohonné jednotky, aj keď downsizované motory s preplňovaním sa už napríklad v Aurise predstavili

Napriek tomu Toyota privezie aj na európsky trh modernizovaný model Corolla, ktorý sa začne predávať tento rok v lete sa základnou cenou okolo 15-tisíc eur. Technika sa asi meniť nebude, Toyota sa v tlačovom vyhlásení ani nezmieňuje o motoroch. Predpokladáme teda, že ďalej budú pokračovať jednotky 1.33 Dual VVT-i (73 kW), 1.6 Valvematic (97 kW) a 1.4 D-4D (66 kW).

Všetky motory majú štandardne šesťstupňový manuál, tisícšesťstovka sa dá zaobstarať aj s automatom Multidrive S. Toyota sľubuje tri nové farebné prevedenia a nový dizajn 16" a 17" kolies. Zmení sa aj dizajn prednej časti vrátane grafiky svetiel. Nové svetlá budú aj vzadu.

V základnej výbave Toyoty Corolla sa objaví systém varujúci pred kolíziou, ak vodič nereaguje na prekážku. V prípade nevyhnutnej kolízie začne auto samo brzdiť. Corolla bude vodiča strážiť aj pred opustením jazdného pruhu, bude čítať dopravné značky a bude sama prepínať diaľkové svetlá. Vďaka týmto systémom si Toyota sľubuje, že Corolla bude zaradená do nižších sadzieb poistenia.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY