vytisknout velikost písma Toyota Corolla zamieri v lete aj na európsky trh. Má sa Octavia báť?

Modernizovaná Corolla dorazí na náš trh v lete. Zatiaľ nie je isté, či dostane downsizované preplňované motory.
Toyota Corolla zamieri v lete aj na európsky trh. Má sa Octavia báť?

Kým celosvetovo je legendárna Toyota Corolla najpredávanejšie auto v ponuke japonskej značky (celkovo sa podieľa na jednej pätine predajov), u nás v Európe to žiadny veľký hit nie je. Kompaktné sedany tú skrátka vyšli z módy, ľudia majú radšej hatchbacky alebo po novom presadajú skôr na crossovery a SUV.

Toyota-Corolla_EU-Version_2017_1600x1200_wallpaper_01.jpgToyota-Corolla_EU-Version_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgToyota-Corolla_EU-Version_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpgZákladná technika sa meniť nebude a Toyota nehovorí ani o motoroch. Zrejme tak modernizovaná Corolla prevezme existujúce pohonné jednotky, aj keď downsizované motory s preplňovaním sa už napríklad v Aurise predstavili

Napriek tomu Toyota privezie aj na európsky trh modernizovaný model Corolla, ktorý sa začne predávať tento rok v lete sa základnou cenou okolo 15-tisíc eur. Technika sa asi meniť nebude, Toyota sa v tlačovom vyhlásení ani nezmieňuje o motoroch. Predpokladáme teda, že ďalej budú pokračovať jednotky 1.33 Dual VVT-i (73 kW), 1.6 Valvematic (97 kW) a 1.4 D-4D (66 kW).

Všetky motory majú štandardne šesťstupňový manuál, tisícšesťstovka sa dá zaobstarať aj s automatom Multidrive S. Toyota sľubuje tri nové farebné prevedenia a nový dizajn 16" a 17" kolies. Zmení sa aj dizajn prednej časti vrátane grafiky svetiel. Nové svetlá budú aj vzadu.

V základnej výbave Toyoty Corolla sa objaví systém varujúci pred kolíziou, ak vodič nereaguje na prekážku. V prípade nevyhnutnej kolízie začne auto samo brzdiť. Corolla bude vodiča strážiť aj pred opustením jazdného pruhu, bude čítať dopravné značky a bude sama prepínať diaľkové svetlá. Vďaka týmto systémom si Toyota sľubuje, že Corolla bude zaradená do nižších sadzieb poistenia.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY