vytisknout velikost písma Toyota Corolla zamieri v lete aj na európsky trh. Má sa Octavia báť?

Modernizovaná Corolla dorazí na náš trh v lete. Zatiaľ nie je isté, či dostane downsizované preplňované motory.
Toyota Corolla zamieri v lete aj na európsky trh. Má sa Octavia báť?

Kým celosvetovo je legendárna Toyota Corolla najpredávanejšie auto v ponuke japonskej značky (celkovo sa podieľa na jednej pätine predajov), u nás v Európe to žiadny veľký hit nie je. Kompaktné sedany tú skrátka vyšli z módy, ľudia majú radšej hatchbacky alebo po novom presadajú skôr na crossovery a SUV.

Toyota-Corolla_EU-Version_2017_1600x1200_wallpaper_01.jpgToyota-Corolla_EU-Version_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgToyota-Corolla_EU-Version_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpgZákladná technika sa meniť nebude a Toyota nehovorí ani o motoroch. Zrejme tak modernizovaná Corolla prevezme existujúce pohonné jednotky, aj keď downsizované motory s preplňovaním sa už napríklad v Aurise predstavili

Napriek tomu Toyota privezie aj na európsky trh modernizovaný model Corolla, ktorý sa začne predávať tento rok v lete sa základnou cenou okolo 15-tisíc eur. Technika sa asi meniť nebude, Toyota sa v tlačovom vyhlásení ani nezmieňuje o motoroch. Predpokladáme teda, že ďalej budú pokračovať jednotky 1.33 Dual VVT-i (73 kW), 1.6 Valvematic (97 kW) a 1.4 D-4D (66 kW).

Všetky motory majú štandardne šesťstupňový manuál, tisícšesťstovka sa dá zaobstarať aj s automatom Multidrive S. Toyota sľubuje tri nové farebné prevedenia a nový dizajn 16" a 17" kolies. Zmení sa aj dizajn prednej časti vrátane grafiky svetiel. Nové svetlá budú aj vzadu.

V základnej výbave Toyoty Corolla sa objaví systém varujúci pred kolíziou, ak vodič nereaguje na prekážku. V prípade nevyhnutnej kolízie začne auto samo brzdiť. Corolla bude vodiča strážiť aj pred opustením jazdného pruhu, bude čítať dopravné značky a bude sama prepínať diaľkové svetlá. Vďaka týmto systémom si Toyota sľubuje, že Corolla bude zaradená do nižších sadzieb poistenia.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY