vytisknout velikost písma Toyota Corolla pohorela v testoch IIHS

V európskych nárazových testoch bola Toyota Corolla úspešná, v sérii prísnejších skúšok amerického IIHS dopadla o dosť horšie. Avšak nie je sa čomu diviť...
Toyota Corolla pohorela v testoch IIHS

Trvalo rastúca bezpečnosť sériových automobilov vedie inštitúcie, ktoré ich podrobujú bezpečnostným skúškam vrátane crashtestov, k úpravám metodiky a jej sprísňovaniu. Európsky inštitút Euro NCAP predstavil novú metodiku pred dvoma rokmi, ale tým nekončí: aktuálne podľa Euro NCAP majú autá samé brzdiť. V podobnej situácii sú ale tiež skúšobne v USA.

Novú metodiku (zatiaľ má bežať paralelne s tou existujúcou) skúša aj americký poisťovací inštitút IIHS (Insurance Institute for Highway Safety). Podľa jej tvorcov má presnejšie zodpovedať reálnym podmienkam pri skutočných nehodách v bežnej prevádzke. A čím sa tieto nárazové testy IIHS líšia od tých európskych?

Corolla IIHS 2.jpgCorolla IIHS 3.jpg
Toyota Corolla po nárazových testoch IIHS (vlevo) a Euro NCAP (vpravo)

Pre IIHS aj Euro NCAP sú spoločné rýchlosti stretu 40 mph, teda 64 km/h.Kým v Európe je prekážka deformovateľnou, v USA je pevná, navyše v Euro NCAP do nej automobil naráža 40% svojej čelnej plochy, pričom pri nových skúškach IIHS len plochou 25%. Možno teda predpokladať, že rozdiely sú značné, čo príklad aktuálnej generácie sedanu Toyota Corolla potvrdzuje.

V európskej skúške Euro NCAP Corolla obstála na výbornú a päť hviezdičiek si zaslúžila prakticky bez straty kvetinky, v IIHS ale prakticky prepadla. Ako možno pozorovať z priloženého videa, hlava figuríny na mieste vodiča výrazne vybočila stranou, skĺzla po čelnom airbagu a zakliesnila sa medzi hlavový airbag a deformujúce sa dvere.

Podobne nelichotivo dopadli pochopiteľne aj ďalšie autá skúšané týmto spôsobom. Tento príklad ukazuje, ako mätúce môže byť orientovanie sa len podľa nejakých hviezdičiek...

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY