vytisknout velikost písma Toyota Corolla pohorela v testoch IIHS

V európskych nárazových testoch bola Toyota Corolla úspešná, v sérii prísnejších skúšok amerického IIHS dopadla o dosť horšie. Avšak nie je sa čomu diviť...
Toyota Corolla pohorela v testoch IIHS

Trvalo rastúca bezpečnosť sériových automobilov vedie inštitúcie, ktoré ich podrobujú bezpečnostným skúškam vrátane crashtestov, k úpravám metodiky a jej sprísňovaniu. Európsky inštitút Euro NCAP predstavil novú metodiku pred dvoma rokmi, ale tým nekončí: aktuálne podľa Euro NCAP majú autá samé brzdiť. V podobnej situácii sú ale tiež skúšobne v USA.

Novú metodiku (zatiaľ má bežať paralelne s tou existujúcou) skúša aj americký poisťovací inštitút IIHS (Insurance Institute for Highway Safety). Podľa jej tvorcov má presnejšie zodpovedať reálnym podmienkam pri skutočných nehodách v bežnej prevádzke. A čím sa tieto nárazové testy IIHS líšia od tých európskych?

Corolla IIHS 2.jpgCorolla IIHS 3.jpg
Toyota Corolla po nárazových testoch IIHS (vlevo) a Euro NCAP (vpravo)

Pre IIHS aj Euro NCAP sú spoločné rýchlosti stretu 40 mph, teda 64 km/h.Kým v Európe je prekážka deformovateľnou, v USA je pevná, navyše v Euro NCAP do nej automobil naráža 40% svojej čelnej plochy, pričom pri nových skúškach IIHS len plochou 25%. Možno teda predpokladať, že rozdiely sú značné, čo príklad aktuálnej generácie sedanu Toyota Corolla potvrdzuje.

V európskej skúške Euro NCAP Corolla obstála na výbornú a päť hviezdičiek si zaslúžila prakticky bez straty kvetinky, v IIHS ale prakticky prepadla. Ako možno pozorovať z priloženého videa, hlava figuríny na mieste vodiča výrazne vybočila stranou, skĺzla po čelnom airbagu a zakliesnila sa medzi hlavový airbag a deformujúce sa dvere.

Podobne nelichotivo dopadli pochopiteľne aj ďalšie autá skúšané týmto spôsobom. Tento príklad ukazuje, ako mätúce môže byť orientovanie sa len podľa nejakých hviezdičiek...

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY