vytisknout velikost písma Toyota Corolla pohorela v testoch IIHS

V európskych nárazových testoch bola Toyota Corolla úspešná, v sérii prísnejších skúšok amerického IIHS dopadla o dosť horšie. Avšak nie je sa čomu diviť...
Toyota Corolla pohorela v testoch IIHS

Trvalo rastúca bezpečnosť sériových automobilov vedie inštitúcie, ktoré ich podrobujú bezpečnostným skúškam vrátane crashtestov, k úpravám metodiky a jej sprísňovaniu. Európsky inštitút Euro NCAP predstavil novú metodiku pred dvoma rokmi, ale tým nekončí: aktuálne podľa Euro NCAP majú autá samé brzdiť. V podobnej situácii sú ale tiež skúšobne v USA.

Novú metodiku (zatiaľ má bežať paralelne s tou existujúcou) skúša aj americký poisťovací inštitút IIHS (Insurance Institute for Highway Safety). Podľa jej tvorcov má presnejšie zodpovedať reálnym podmienkam pri skutočných nehodách v bežnej prevádzke. A čím sa tieto nárazové testy IIHS líšia od tých európskych?

Corolla IIHS 2.jpgCorolla IIHS 3.jpg
Toyota Corolla po nárazových testoch IIHS (vlevo) a Euro NCAP (vpravo)

Pre IIHS aj Euro NCAP sú spoločné rýchlosti stretu 40 mph, teda 64 km/h.Kým v Európe je prekážka deformovateľnou, v USA je pevná, navyše v Euro NCAP do nej automobil naráža 40% svojej čelnej plochy, pričom pri nových skúškach IIHS len plochou 25%. Možno teda predpokladať, že rozdiely sú značné, čo príklad aktuálnej generácie sedanu Toyota Corolla potvrdzuje.

V európskej skúške Euro NCAP Corolla obstála na výbornú a päť hviezdičiek si zaslúžila prakticky bez straty kvetinky, v IIHS ale prakticky prepadla. Ako možno pozorovať z priloženého videa, hlava figuríny na mieste vodiča výrazne vybočila stranou, skĺzla po čelnom airbagu a zakliesnila sa medzi hlavový airbag a deformujúce sa dvere.

Podobne nelichotivo dopadli pochopiteľne aj ďalšie autá skúšané týmto spôsobom. Tento príklad ukazuje, ako mätúce môže byť orientovanie sa len podľa nejakých hviezdičiek...

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY