vytisknout velikost písma Toyota Corolla pohorela v testoch IIHS

V európskych nárazových testoch bola Toyota Corolla úspešná, v sérii prísnejších skúšok amerického IIHS dopadla o dosť horšie. Avšak nie je sa čomu diviť...
Toyota Corolla pohorela v testoch IIHS

Trvalo rastúca bezpečnosť sériových automobilov vedie inštitúcie, ktoré ich podrobujú bezpečnostným skúškam vrátane crashtestov, k úpravám metodiky a jej sprísňovaniu. Európsky inštitút Euro NCAP predstavil novú metodiku pred dvoma rokmi, ale tým nekončí: aktuálne podľa Euro NCAP majú autá samé brzdiť. V podobnej situácii sú ale tiež skúšobne v USA.

Novú metodiku (zatiaľ má bežať paralelne s tou existujúcou) skúša aj americký poisťovací inštitút IIHS (Insurance Institute for Highway Safety). Podľa jej tvorcov má presnejšie zodpovedať reálnym podmienkam pri skutočných nehodách v bežnej prevádzke. A čím sa tieto nárazové testy IIHS líšia od tých európskych?

Corolla IIHS 2.jpgCorolla IIHS 3.jpg
Toyota Corolla po nárazových testoch IIHS (vlevo) a Euro NCAP (vpravo)

Pre IIHS aj Euro NCAP sú spoločné rýchlosti stretu 40 mph, teda 64 km/h.Kým v Európe je prekážka deformovateľnou, v USA je pevná, navyše v Euro NCAP do nej automobil naráža 40% svojej čelnej plochy, pričom pri nových skúškach IIHS len plochou 25%. Možno teda predpokladať, že rozdiely sú značné, čo príklad aktuálnej generácie sedanu Toyota Corolla potvrdzuje.

V európskej skúške Euro NCAP Corolla obstála na výbornú a päť hviezdičiek si zaslúžila prakticky bez straty kvetinky, v IIHS ale prakticky prepadla. Ako možno pozorovať z priloženého videa, hlava figuríny na mieste vodiča výrazne vybočila stranou, skĺzla po čelnom airbagu a zakliesnila sa medzi hlavový airbag a deformujúce sa dvere.

Podobne nelichotivo dopadli pochopiteľne aj ďalšie autá skúšané týmto spôsobom. Tento príklad ukazuje, ako mätúce môže byť orientovanie sa len podľa nejakých hviezdičiek...

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY