vytisknout velikost písma Toyota Camry Hybrid musí do servisu kvôli brzdám

Toyota Camry Hybrid musí do servisu kvôli brzdám

Automobilka Toyota vypočula volanie magazínu Consumer Reports, ktorý upozorňoval na problémy s brzdami, a preventívne vyzýva k návšteve servisu zhruba 177 500 vozidiel Toyota Camry Hybrid. Nejedná sa vraj ale o klasickú zvolávacia akciu, ale o niečo ako nadštandardný servisný úkon zadarmo. Inu, aj tak sa to dá marketingovo a politicky korektne povedať.

Problém sa týka modelových rokov 2007 až 2011, pri ktorých môže dôjsť k upchatiu prepážky a filtra medzi dvojicou nádržiek brzdovej kvapaliny. Výsledkom môže byť pokles hladiny v jednej z nádržiek, čím môže dôjsť k obmedzeniu alebo úplnému zastaveniu funkcie posilňovača bŕzd.

Toyota upozorňuje, že najčastejšie problému predchádza rozsvietenie výstražných kontroliek systému ABS, bŕzd, hladiny brzdovej kvapaliny, systému riadenia trakcie a všeobecná výstražná kontrolka. V návode na obsluhu automobilka odporúča takéto auto odstaviť a volať servis.

Napriek tomu Toyota vodičov vozidiel Camry Hybrid vyzýva k opatrnosti a v prípade poklesu účinnosti brzdového posilňovača, majú len silne tlačiť na brzdový pedál. Samotná funkcia bŕzd nie je nijako dotknutá, iba môže klesnúť účinnosť brzdového posilňovača.

Toyota informuje, že vymení postihnuté diely bezplatne a ľuďom, ktorí si už túto opravu hradili zo svojho, vráti peniaze alebo poskytne bezplatne servisné služby v zodpovedajúcej výške.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY