vytisknout velikost písma Toyota Aygo prichádza so známou technikou [prvé jazdné dojmy]

Po ženevskej premiére prichádzajú nové kolínske trojčatá na trh. V menšom predstihu sme neďaleko Amsterdamu vyskúšali prvé z nich - Toyotu Aygo.
Toyota Aygo prichádza so známou technikou [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Nová Toyota Aygo: fakty
  2. Ceny, Prvé jazdné dojmy
  3. Fotogaléria

Hoci sa hovorí o novej generácii, presnejšie by možno bolo označenie "dôkladný facelift". Nové Aygo stojí na rovnakom základe a používa rovnaký motor ako predchádzajúce generácie. Všetko sa ale samozrejme dočkalo rady úprav tak, aby bol najmenší model v slovenskej ponuke japonskej automobilky lepší.

Kým rázvor náprav ostal nezmenený, dĺžka narástla o 25 mm. Päť milimetrov z tejto hodnoty pripadlo na predný previs karosérie, zvyšok má na svedomí zadný previs. Karosérie je zároveň o päť milimetrov nižšia, o osem milimetrov bol zväčšený rozchod kolies na oboch nápravách.

Aj celková šírka sa nezmenila, napriek tomu Toyota uvádza o 40 mm viac miesta v úrovni lakťov. O desať milimetrov narástla dĺžka priestoru medzi pedálmi a stredom zadného sedadla, prední a zadní cestujúci majú medzi sebou iba o jeden milimeter viac. Sedí sa o 10 mm nižšie, priestor nad hlavou pribral sedem milimetrov. Okrem iného za to môže vydutá strecha, ktorá zároveň vylepšuje aerodynamiku.

_DSC1166.JPG_DSC1173.JPG_DSC1175.JPG_DSC1184.JPG_DSC1164.JPG_DSC1168.JPG
Aygo už nechce byť roztomilé. Vo veľkom mieri na mladých ľudí. Tomu zodpovedá dizajn aj veľké možnosti individualizácie.

Kufor je objemnejší. Dostal navyše 29 litrov, takže máte v základe k dispozícii 168 litrov. Okrem nepatrne dlhšie chrbta má toto na svedomí vyššie položený kryt batožinového priestoru.

Toyota Aygo celkovo schudla. Automobilka uvádza vďaka rôznym opatreniam úsporu dvanástich kilogramov. Karoséria je však tuhšia. Pridaných bolo 112 nových zvarov. Dohromady by ste ich na karosérii našli 544. Pracovalo sa aj na odhlučnení.

Litrový trojvalec taktiež zostal, Toyota však znížila trenie v motore a tým aj spotrebu. Nová verzia používa okrem iného recirkuláciu výfukových plynov, pracuje s tzv. Atkinsonovým cyklom, úpravy sa dočkal napríklad aj systém vstrekovania alebo sania. Mimochodom sanie bolo vylepšené aj s ohľadom na výraznejší zvuk motora, ktorý sa údajne zákazníkom páčil. Neskôr dorazí aj výkonnejšia jednotka s objemom 1,2 l pôvodom od PSA.

Z praktického pohľadu je najdôležitejšia nižšia spotreba a iný priebeh krútiaceho momentu. Ten má výraznejší nástup v rozmedzí od 1200 do 2000 ot./min a potom zhruba od 2800 do 4400 ot./min. Namiesto pôvodných 93 Nm je aktuálne k dispozícii 95 Nm. Výkon vzrástol o 1 kW na 51 kW.

_DSC1282.JPG 
Upravený motor ponúka lepšie parametre a hlavne iný priebeh krútiaceho momentu.

K dispozícii je päťstupňová manuálna prevodovka, ktorú možno nahradiť päťstupňovým robotom X-Shift. Toyota Aygo bude vznikať v klasickom prevedení a v ekologickej verzii. Tá má vylepšenú aerodynamiku (kryty podvozku, predný spojler), pneumatiky so zníženým trením a predĺžené prevody (tretí, štvrtý a piaty stupeň).

Predĺžené prevody by ste našli aj pri porovnávaní X-Shift so základným manuálom. Robotizovaná prevodovka však dostala skrátený stály prevod. Dôležitá vec: ekologická verzia sa v SR predávať nebude. Pre úplnosť ale dodajme, že všetky autá, ktorá boli na medzinárodnej prezentácii osadené manuálom, prešli práve týmito ekologickými úpravami.

A aké sú ceny a naše prvé dojmy? Všetko nájdete v nasledujúcej kapitole.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY