vytisknout velikost písma Toyota Aygo prichádza so známou technikou [prvé jazdné dojmy]

Po ženevskej premiére prichádzajú nové kolínske trojčatá na trh. V menšom predstihu sme neďaleko Amsterdamu vyskúšali prvé z nich - Toyotu Aygo.
Toyota Aygo prichádza so známou technikou [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Nová Toyota Aygo: fakty
  2. Ceny, Prvé jazdné dojmy
  3. Fotogaléria

Hoci sa hovorí o novej generácii, presnejšie by možno bolo označenie "dôkladný facelift". Nové Aygo stojí na rovnakom základe a používa rovnaký motor ako predchádzajúce generácie. Všetko sa ale samozrejme dočkalo rady úprav tak, aby bol najmenší model v slovenskej ponuke japonskej automobilky lepší.

Kým rázvor náprav ostal nezmenený, dĺžka narástla o 25 mm. Päť milimetrov z tejto hodnoty pripadlo na predný previs karosérie, zvyšok má na svedomí zadný previs. Karosérie je zároveň o päť milimetrov nižšia, o osem milimetrov bol zväčšený rozchod kolies na oboch nápravách.

Aj celková šírka sa nezmenila, napriek tomu Toyota uvádza o 40 mm viac miesta v úrovni lakťov. O desať milimetrov narástla dĺžka priestoru medzi pedálmi a stredom zadného sedadla, prední a zadní cestujúci majú medzi sebou iba o jeden milimeter viac. Sedí sa o 10 mm nižšie, priestor nad hlavou pribral sedem milimetrov. Okrem iného za to môže vydutá strecha, ktorá zároveň vylepšuje aerodynamiku.

_DSC1166.JPG_DSC1173.JPG_DSC1175.JPG_DSC1184.JPG_DSC1164.JPG_DSC1168.JPG
Aygo už nechce byť roztomilé. Vo veľkom mieri na mladých ľudí. Tomu zodpovedá dizajn aj veľké možnosti individualizácie.

Kufor je objemnejší. Dostal navyše 29 litrov, takže máte v základe k dispozícii 168 litrov. Okrem nepatrne dlhšie chrbta má toto na svedomí vyššie položený kryt batožinového priestoru.

Toyota Aygo celkovo schudla. Automobilka uvádza vďaka rôznym opatreniam úsporu dvanástich kilogramov. Karoséria je však tuhšia. Pridaných bolo 112 nových zvarov. Dohromady by ste ich na karosérii našli 544. Pracovalo sa aj na odhlučnení.

Litrový trojvalec taktiež zostal, Toyota však znížila trenie v motore a tým aj spotrebu. Nová verzia používa okrem iného recirkuláciu výfukových plynov, pracuje s tzv. Atkinsonovým cyklom, úpravy sa dočkal napríklad aj systém vstrekovania alebo sania. Mimochodom sanie bolo vylepšené aj s ohľadom na výraznejší zvuk motora, ktorý sa údajne zákazníkom páčil. Neskôr dorazí aj výkonnejšia jednotka s objemom 1,2 l pôvodom od PSA.

Z praktického pohľadu je najdôležitejšia nižšia spotreba a iný priebeh krútiaceho momentu. Ten má výraznejší nástup v rozmedzí od 1200 do 2000 ot./min a potom zhruba od 2800 do 4400 ot./min. Namiesto pôvodných 93 Nm je aktuálne k dispozícii 95 Nm. Výkon vzrástol o 1 kW na 51 kW.

_DSC1282.JPG 
Upravený motor ponúka lepšie parametre a hlavne iný priebeh krútiaceho momentu.

K dispozícii je päťstupňová manuálna prevodovka, ktorú možno nahradiť päťstupňovým robotom X-Shift. Toyota Aygo bude vznikať v klasickom prevedení a v ekologickej verzii. Tá má vylepšenú aerodynamiku (kryty podvozku, predný spojler), pneumatiky so zníženým trením a predĺžené prevody (tretí, štvrtý a piaty stupeň).

Predĺžené prevody by ste našli aj pri porovnávaní X-Shift so základným manuálom. Robotizovaná prevodovka však dostala skrátený stály prevod. Dôležitá vec: ekologická verzia sa v SR predávať nebude. Pre úplnosť ale dodajme, že všetky autá, ktorá boli na medzinárodnej prezentácii osadené manuálom, prešli práve týmito ekologickými úpravami.

A aké sú ceny a naše prvé dojmy? Všetko nájdete v nasledujúcej kapitole.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY