vytisknout velikost písma Toyota Aygo prichádza so známou technikou [prvé jazdné dojmy]

Po ženevskej premiére prichádzajú nové kolínske trojčatá na trh. V menšom predstihu sme neďaleko Amsterdamu vyskúšali prvé z nich - Toyotu Aygo.
Toyota Aygo prichádza so známou technikou [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Nová Toyota Aygo: fakty
  2. Ceny, Prvé jazdné dojmy
  3. Fotogaléria

Hoci sa hovorí o novej generácii, presnejšie by možno bolo označenie "dôkladný facelift". Nové Aygo stojí na rovnakom základe a používa rovnaký motor ako predchádzajúce generácie. Všetko sa ale samozrejme dočkalo rady úprav tak, aby bol najmenší model v slovenskej ponuke japonskej automobilky lepší.

Kým rázvor náprav ostal nezmenený, dĺžka narástla o 25 mm. Päť milimetrov z tejto hodnoty pripadlo na predný previs karosérie, zvyšok má na svedomí zadný previs. Karosérie je zároveň o päť milimetrov nižšia, o osem milimetrov bol zväčšený rozchod kolies na oboch nápravách.

Aj celková šírka sa nezmenila, napriek tomu Toyota uvádza o 40 mm viac miesta v úrovni lakťov. O desať milimetrov narástla dĺžka priestoru medzi pedálmi a stredom zadného sedadla, prední a zadní cestujúci majú medzi sebou iba o jeden milimeter viac. Sedí sa o 10 mm nižšie, priestor nad hlavou pribral sedem milimetrov. Okrem iného za to môže vydutá strecha, ktorá zároveň vylepšuje aerodynamiku.

_DSC1166.JPG_DSC1173.JPG_DSC1175.JPG_DSC1184.JPG_DSC1164.JPG_DSC1168.JPG
Aygo už nechce byť roztomilé. Vo veľkom mieri na mladých ľudí. Tomu zodpovedá dizajn aj veľké možnosti individualizácie.

Kufor je objemnejší. Dostal navyše 29 litrov, takže máte v základe k dispozícii 168 litrov. Okrem nepatrne dlhšie chrbta má toto na svedomí vyššie položený kryt batožinového priestoru.

Toyota Aygo celkovo schudla. Automobilka uvádza vďaka rôznym opatreniam úsporu dvanástich kilogramov. Karoséria je však tuhšia. Pridaných bolo 112 nových zvarov. Dohromady by ste ich na karosérii našli 544. Pracovalo sa aj na odhlučnení.

Litrový trojvalec taktiež zostal, Toyota však znížila trenie v motore a tým aj spotrebu. Nová verzia používa okrem iného recirkuláciu výfukových plynov, pracuje s tzv. Atkinsonovým cyklom, úpravy sa dočkal napríklad aj systém vstrekovania alebo sania. Mimochodom sanie bolo vylepšené aj s ohľadom na výraznejší zvuk motora, ktorý sa údajne zákazníkom páčil. Neskôr dorazí aj výkonnejšia jednotka s objemom 1,2 l pôvodom od PSA.

Z praktického pohľadu je najdôležitejšia nižšia spotreba a iný priebeh krútiaceho momentu. Ten má výraznejší nástup v rozmedzí od 1200 do 2000 ot./min a potom zhruba od 2800 do 4400 ot./min. Namiesto pôvodných 93 Nm je aktuálne k dispozícii 95 Nm. Výkon vzrástol o 1 kW na 51 kW.

_DSC1282.JPG 
Upravený motor ponúka lepšie parametre a hlavne iný priebeh krútiaceho momentu.

K dispozícii je päťstupňová manuálna prevodovka, ktorú možno nahradiť päťstupňovým robotom X-Shift. Toyota Aygo bude vznikať v klasickom prevedení a v ekologickej verzii. Tá má vylepšenú aerodynamiku (kryty podvozku, predný spojler), pneumatiky so zníženým trením a predĺžené prevody (tretí, štvrtý a piaty stupeň).

Predĺžené prevody by ste našli aj pri porovnávaní X-Shift so základným manuálom. Robotizovaná prevodovka však dostala skrátený stály prevod. Dôležitá vec: ekologická verzia sa v SR predávať nebude. Pre úplnosť ale dodajme, že všetky autá, ktorá boli na medzinárodnej prezentácii osadené manuálom, prešli práve týmito ekologickými úpravami.

A aké sú ceny a naše prvé dojmy? Všetko nájdete v nasledujúcej kapitole.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Ford Mondeo je už v rokoch a ponuka pekných áut sa zmenšuje

Test jazdenky: Ford Mondeo je už v rokoch a ponuka pekných áut sa zmenšuje

včera | Dalibor Žák
Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

24. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY