vytisknout velikost písma Toyota Aygo prichádza so známou technikou [prvé jazdné dojmy]

Po ženevskej premiére prichádzajú nové kolínske trojčatá na trh. V menšom predstihu sme neďaleko Amsterdamu vyskúšali prvé z nich - Toyotu Aygo.
Toyota Aygo prichádza so známou technikou [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Nová Toyota Aygo: fakty
  2. Ceny, Prvé jazdné dojmy
  3. Fotogaléria

Hoci sa hovorí o novej generácii, presnejšie by možno bolo označenie "dôkladný facelift". Nové Aygo stojí na rovnakom základe a používa rovnaký motor ako predchádzajúce generácie. Všetko sa ale samozrejme dočkalo rady úprav tak, aby bol najmenší model v slovenskej ponuke japonskej automobilky lepší.

Kým rázvor náprav ostal nezmenený, dĺžka narástla o 25 mm. Päť milimetrov z tejto hodnoty pripadlo na predný previs karosérie, zvyšok má na svedomí zadný previs. Karosérie je zároveň o päť milimetrov nižšia, o osem milimetrov bol zväčšený rozchod kolies na oboch nápravách.

Aj celková šírka sa nezmenila, napriek tomu Toyota uvádza o 40 mm viac miesta v úrovni lakťov. O desať milimetrov narástla dĺžka priestoru medzi pedálmi a stredom zadného sedadla, prední a zadní cestujúci majú medzi sebou iba o jeden milimeter viac. Sedí sa o 10 mm nižšie, priestor nad hlavou pribral sedem milimetrov. Okrem iného za to môže vydutá strecha, ktorá zároveň vylepšuje aerodynamiku.

_DSC1166.JPG_DSC1173.JPG_DSC1175.JPG_DSC1184.JPG_DSC1164.JPG_DSC1168.JPG
Aygo už nechce byť roztomilé. Vo veľkom mieri na mladých ľudí. Tomu zodpovedá dizajn aj veľké možnosti individualizácie.

Kufor je objemnejší. Dostal navyše 29 litrov, takže máte v základe k dispozícii 168 litrov. Okrem nepatrne dlhšie chrbta má toto na svedomí vyššie položený kryt batožinového priestoru.

Toyota Aygo celkovo schudla. Automobilka uvádza vďaka rôznym opatreniam úsporu dvanástich kilogramov. Karoséria je však tuhšia. Pridaných bolo 112 nových zvarov. Dohromady by ste ich na karosérii našli 544. Pracovalo sa aj na odhlučnení.

Litrový trojvalec taktiež zostal, Toyota však znížila trenie v motore a tým aj spotrebu. Nová verzia používa okrem iného recirkuláciu výfukových plynov, pracuje s tzv. Atkinsonovým cyklom, úpravy sa dočkal napríklad aj systém vstrekovania alebo sania. Mimochodom sanie bolo vylepšené aj s ohľadom na výraznejší zvuk motora, ktorý sa údajne zákazníkom páčil. Neskôr dorazí aj výkonnejšia jednotka s objemom 1,2 l pôvodom od PSA.

Z praktického pohľadu je najdôležitejšia nižšia spotreba a iný priebeh krútiaceho momentu. Ten má výraznejší nástup v rozmedzí od 1200 do 2000 ot./min a potom zhruba od 2800 do 4400 ot./min. Namiesto pôvodných 93 Nm je aktuálne k dispozícii 95 Nm. Výkon vzrástol o 1 kW na 51 kW.

_DSC1282.JPG 
Upravený motor ponúka lepšie parametre a hlavne iný priebeh krútiaceho momentu.

K dispozícii je päťstupňová manuálna prevodovka, ktorú možno nahradiť päťstupňovým robotom X-Shift. Toyota Aygo bude vznikať v klasickom prevedení a v ekologickej verzii. Tá má vylepšenú aerodynamiku (kryty podvozku, predný spojler), pneumatiky so zníženým trením a predĺžené prevody (tretí, štvrtý a piaty stupeň).

Predĺžené prevody by ste našli aj pri porovnávaní X-Shift so základným manuálom. Robotizovaná prevodovka však dostala skrátený stály prevod. Dôležitá vec: ekologická verzia sa v SR predávať nebude. Pre úplnosť ale dodajme, že všetky autá, ktorá boli na medzinárodnej prezentácii osadené manuálom, prešli práve týmito ekologickými úpravami.

A aké sú ceny a naše prvé dojmy? Všetko nájdete v nasledujúcej kapitole.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY