vytisknout velikost písma Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1: kolínský trojboj druhýkrát

Po deviatich rokoch výroby prišla chvíľa na striedanie stráží. V Ženeve oslávili svoju výstavnú premiéru aj trojčatá z kolínskeho závodu TPCA.
Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1: kolínský trojboj druhýkrát

Toyota Aygo

Až na Peugeot, preznačenie zo 107 na 108, pokračujú vozidlá aj vo svojej druhej generácii pod rovnakými menami. Ich zameranie zostáva rovnaké, napriek tomu sa títo traja blízki súrodenci na prvý pohľad výraznejšie líšia a pôsobia dospelejším a hodnotnejším dojmom. Toyota Aygo narástla do dĺžky o 25 mm na 3 455 mm, a aj keď klesla výška karosérie o 5 mm na 1 460 mm, interiér údajne ponúkne o 7 mm viac miesta pre hlavu.

_DSC0229.JPG_DSC0679.JPG_DSC0236.JPG
_DSC0245.JPG_DSC0246.JPG_DSC0248.JPG
Toyota Aygo

Hoci bol rázvor náprav zachovaný na hodnote 2 340 mm, dĺžka priestoru pre posádku údajne narástla o 9 mm. Toyota Aygo zároveň ponúka rozchod kolies na oboch nápravách rozšírený o 8 mm a oproti svojim francúzskym bratríčkom vyniká výraznou maskou chladiča v tvare písmena X s ramenami pretiahnutými hlboko do stĺpikov A.

_DSC0239.JPG_DSC0240.JPG_DSC0241.JPG
Prístrojový štít je sústredený do jednoduchého segmentu pred volantom

Rovnako ako v Peugeote, ale nie v Citroëne, je nad zadným oknom spojler, Toyota sa potom vyznačuje tenkým stĺpikom C a stúpajúcou spodnou hranou zasklenou v zadných dverách. U Ayga sa zrejme na rozdiel od 108 a C1 nepočíta s verziami so skladacou strechou.

Peugeot 108

Základná pohonná jednotka bude rovnaká a k dispozícii pre všetky tri modely, pôjde o vylepšenú verziu litrového trojvalca Toyota s výkonom 69 koní (51 kW) pri 6 000 ot./min. a krútiacim momentom 95 Nm pri 4 300 ot./min. Koeficient odporu vzduchu cx bol obmedzený z 0,30 na 0,29, čo pomohlo k zníženiu priemernej spotreby na 4,1 l/100 km pri emisiách CO2 s hmotnosťou 95 g/km. Uprostred novej palubnej dosky nájdeme v niektorých verziách sedempalcový dotykový monitor so štandardnou projekciou obrazu cúvacej kamery.

_DSC0481.JPG_DSC0480.JPG_DSC0482.JPG_DSC0483.JPG_DSC0484.JPG_DSC0488.JPG_DSC0487.JPG
Peugeot 108

Peugeot 108 vyniká mäkkými líniami inšpirovanými väčšími vozidlami značky a je 3 470 mm dlhý a 1 620 mm široký, priplácať bude možné za skladaciu plátenú strechu s dĺžkou 760 mm a šírkou 800 mm, doplnenú výsuvným deflektorom pre obmedzenie turbulencií pri rýchlejšej jazde. Okrem "litrovej" Toyoty bude pre Peugeot k dispozícii aj motor 1,2 VTi s výkonom 83 koní (61 kW), prevodovky sú v oboch prípadoch päťstupňové manuálne.

Citroën C1

Brzdová sústava využíva vpredu ventilovaných kotúčov s priemerom 247 mm a vzadu bubnov s priemerom 200 mm, štandardom sú vypínateľné ESP, ABS aj núdzové samočinné brzdenie. V základe nájdeme aj šesticu airbagov a elektrický posilňovač riadenia. Citroën C1, tretí do partie, sa dĺžkou radí medzi svojich súrodencov (3 460 mm) a má byť k dispozícii v širokej škále farieb, schém a kombinácií.

_DSC0548.JPG_DSC0549.JPG_DSC0542.JPG
Citroën C1, vpravo štúdia Swiss and Me

Maske Citroënu C1 dominuje typická maska ​​chladiča s včleneným firemným logom obklopená oddelenými pármi svetiel vzdialene pripomínajúcimi Nissan Juke. Aj C1 bude k dispozícii s troj a päťdverovou karosériou a s pomerne širokou základnou výbavou. Predaje všetkých troch príbuzných modelov majú začať už v priebehu tohtoročnej jari.

A nezabudnite nahliadnuť do našej fotogalérie a všetky tri verzie porovnať!

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY