vytisknout velikost písma Toyota Avensis má neistú budúcnosť. Hovorí sa o konci produkcie

Toyota Avensis má neistú budúcnosť. Hovorí sa o konci produkcie

Európske pôsobenie modelu Avensis sa pomaly blíži ku koncu. Model ako taký by mal na trhu vydržať ešte približne štyri roky, nad prípadným nástupcom ale visí veľký otáznik. Vyplýva to z vyjadrení európskeho šéfa Toyoty. Didier Leroy v rozhovore pre Automotive News Europe povedal, že automobilka síce plánuje hybridný sedan strednej triedy, no hybridná verzia Avensisu to určite nebude.

Toyota pritom chce najneskôr v roku 2020 ponúkať pre všetky svoje modely hybridné prevedenie, z čoho sa dá usúdiť, že sa zrejme novej generácie Toyoty Avensis nedočkáme.

Leroy v rozhovore narazil na problém, ktorý nerieši iba Toyota. Je otázkou, či sa automobilke oplatí vyvíjať úplne novú generáciu modelu určeného pre pomerne komplikovaný a predajne nie tak zaujímavý európsky trh, alebo či je výhodnejšie uviesť do predaja globálny model.

Predaje modelu Avensis navyše klesajú. V roku 2010 bolo v Európe predaných necelých 56 000 kusov, predpovede pre tento rok sľubujú necelých 30 000 exemplárov. Avensis ostro kontrastuje s ďalším japonským modelom strednej triedy. Toyota Camry už je hybridná a celkovo sa z tohto modelu minulý rok predalo na americkom trhu vyše 408 000 vozidiel.

Podľa štatistík SDA sa u nás za minulý rok predalo 274 exemplárov modelu Avensis.

Zdroj: Automotive News Europe

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY