vytisknout velikost písma Toyota Avensis má neistú budúcnosť. Hovorí sa o konci produkcie

Toyota Avensis má neistú budúcnosť. Hovorí sa o konci produkcie

Európske pôsobenie modelu Avensis sa pomaly blíži ku koncu. Model ako taký by mal na trhu vydržať ešte približne štyri roky, nad prípadným nástupcom ale visí veľký otáznik. Vyplýva to z vyjadrení európskeho šéfa Toyoty. Didier Leroy v rozhovore pre Automotive News Europe povedal, že automobilka síce plánuje hybridný sedan strednej triedy, no hybridná verzia Avensisu to určite nebude.

Toyota pritom chce najneskôr v roku 2020 ponúkať pre všetky svoje modely hybridné prevedenie, z čoho sa dá usúdiť, že sa zrejme novej generácie Toyoty Avensis nedočkáme.

Leroy v rozhovore narazil na problém, ktorý nerieši iba Toyota. Je otázkou, či sa automobilke oplatí vyvíjať úplne novú generáciu modelu určeného pre pomerne komplikovaný a predajne nie tak zaujímavý európsky trh, alebo či je výhodnejšie uviesť do predaja globálny model.

Predaje modelu Avensis navyše klesajú. V roku 2010 bolo v Európe predaných necelých 56 000 kusov, predpovede pre tento rok sľubujú necelých 30 000 exemplárov. Avensis ostro kontrastuje s ďalším japonským modelom strednej triedy. Toyota Camry už je hybridná a celkovo sa z tohto modelu minulý rok predalo na americkom trhu vyše 408 000 vozidiel.

Podľa štatistík SDA sa u nás za minulý rok predalo 274 exemplárov modelu Avensis.

Zdroj: Automotive News Europe

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY