vytisknout velikost písma Toyota Avensis má neistú budúcnosť. Hovorí sa o konci produkcie

Toyota Avensis má neistú budúcnosť. Hovorí sa o konci produkcie

Európske pôsobenie modelu Avensis sa pomaly blíži ku koncu. Model ako taký by mal na trhu vydržať ešte približne štyri roky, nad prípadným nástupcom ale visí veľký otáznik. Vyplýva to z vyjadrení európskeho šéfa Toyoty. Didier Leroy v rozhovore pre Automotive News Europe povedal, že automobilka síce plánuje hybridný sedan strednej triedy, no hybridná verzia Avensisu to určite nebude.

Toyota pritom chce najneskôr v roku 2020 ponúkať pre všetky svoje modely hybridné prevedenie, z čoho sa dá usúdiť, že sa zrejme novej generácie Toyoty Avensis nedočkáme.

Leroy v rozhovore narazil na problém, ktorý nerieši iba Toyota. Je otázkou, či sa automobilke oplatí vyvíjať úplne novú generáciu modelu určeného pre pomerne komplikovaný a predajne nie tak zaujímavý európsky trh, alebo či je výhodnejšie uviesť do predaja globálny model.

Predaje modelu Avensis navyše klesajú. V roku 2010 bolo v Európe predaných necelých 56 000 kusov, predpovede pre tento rok sľubujú necelých 30 000 exemplárov. Avensis ostro kontrastuje s ďalším japonským modelom strednej triedy. Toyota Camry už je hybridná a celkovo sa z tohto modelu minulý rok predalo na americkom trhu vyše 408 000 vozidiel.

Podľa štatistík SDA sa u nás za minulý rok predalo 274 exemplárov modelu Avensis.

Zdroj: Automotive News Europe

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY