vytisknout velikost písma Toyota Avensis má neistú budúcnosť. Hovorí sa o konci produkcie

Toyota Avensis má neistú budúcnosť. Hovorí sa o konci produkcie

Európske pôsobenie modelu Avensis sa pomaly blíži ku koncu. Model ako taký by mal na trhu vydržať ešte približne štyri roky, nad prípadným nástupcom ale visí veľký otáznik. Vyplýva to z vyjadrení európskeho šéfa Toyoty. Didier Leroy v rozhovore pre Automotive News Europe povedal, že automobilka síce plánuje hybridný sedan strednej triedy, no hybridná verzia Avensisu to určite nebude.

Toyota pritom chce najneskôr v roku 2020 ponúkať pre všetky svoje modely hybridné prevedenie, z čoho sa dá usúdiť, že sa zrejme novej generácie Toyoty Avensis nedočkáme.

Leroy v rozhovore narazil na problém, ktorý nerieši iba Toyota. Je otázkou, či sa automobilke oplatí vyvíjať úplne novú generáciu modelu určeného pre pomerne komplikovaný a predajne nie tak zaujímavý európsky trh, alebo či je výhodnejšie uviesť do predaja globálny model.

Predaje modelu Avensis navyše klesajú. V roku 2010 bolo v Európe predaných necelých 56 000 kusov, predpovede pre tento rok sľubujú necelých 30 000 exemplárov. Avensis ostro kontrastuje s ďalším japonským modelom strednej triedy. Toyota Camry už je hybridná a celkovo sa z tohto modelu minulý rok predalo na americkom trhu vyše 408 000 vozidiel.

Podľa štatistík SDA sa u nás za minulý rok predalo 274 exemplárov modelu Avensis.

Zdroj: Automotive News Europe

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY