vytisknout velikost písma Toyota Avensis má neistú budúcnosť. Hovorí sa o konci produkcie

Toyota Avensis má neistú budúcnosť. Hovorí sa o konci produkcie

Európske pôsobenie modelu Avensis sa pomaly blíži ku koncu. Model ako taký by mal na trhu vydržať ešte približne štyri roky, nad prípadným nástupcom ale visí veľký otáznik. Vyplýva to z vyjadrení európskeho šéfa Toyoty. Didier Leroy v rozhovore pre Automotive News Europe povedal, že automobilka síce plánuje hybridný sedan strednej triedy, no hybridná verzia Avensisu to určite nebude.

Toyota pritom chce najneskôr v roku 2020 ponúkať pre všetky svoje modely hybridné prevedenie, z čoho sa dá usúdiť, že sa zrejme novej generácie Toyoty Avensis nedočkáme.

Leroy v rozhovore narazil na problém, ktorý nerieši iba Toyota. Je otázkou, či sa automobilke oplatí vyvíjať úplne novú generáciu modelu určeného pre pomerne komplikovaný a predajne nie tak zaujímavý európsky trh, alebo či je výhodnejšie uviesť do predaja globálny model.

Predaje modelu Avensis navyše klesajú. V roku 2010 bolo v Európe predaných necelých 56 000 kusov, predpovede pre tento rok sľubujú necelých 30 000 exemplárov. Avensis ostro kontrastuje s ďalším japonským modelom strednej triedy. Toyota Camry už je hybridná a celkovo sa z tohto modelu minulý rok predalo na americkom trhu vyše 408 000 vozidiel.

Podľa štatistík SDA sa u nás za minulý rok predalo 274 exemplárov modelu Avensis.

Zdroj: Automotive News Europe

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY