vytisknout velikost písma Toyota Avensis dostala facelift a nové motory, jej budúcnosť je neistá

Toyota Avensis dostala facelift a nové motory, jej budúcnosť je neistá

Autosalón v Ženeve sa koná už o štrnásť dní a Toyota na ňom predstaví omladený model Avensis s novými benzínovými aj naftovými motormi. Prvé náznaky nového dizajnu si môžete prezrieť na dvoch zverejnených fotografiách. Technické detaily Toyota ešte nespomína.

AVENSIS_NIGHT_18_DPL_2015_GROUP-SHOT (2).jpgAVENSIS_STUDIO_08_DPL_2015_7-8_BLUE (2).jpg
Toyota toho viac neukázala, ale najdôležitejšie budú emisie nových motorov

Rozšíri sa bezpečnostná výbava o rôznych asistentov pre jazdu v pruhoch a podobne, nové motory (že by sa pod kapotou objavil diesel od BMW?) majú byť výrazne kultivovanejšie a predovšetkým ekologickejšie a zapracuje sa aj na interiéri, kde majú byť kvalitnejšie materiály a väčšie možnosti konektivity.

Toyota Avensis má pred sebou neistú budúcnosť, pretože to vyzerá, že tento facelift bude zároveň posledná vec, ktorá sa na Avensise stane. Automobilka totiž zrejme v roku 2018 prestane model vyrábať a nahradí ho globálnym produktom.

Je ale ešte príliš ťažké predbiehať, čo to presne bude za auto, však Toyota už pred časom potvrdila, že Avensis nahradí výhradne hybridným modelom. Predaje Avensisu po kríze v roku 2008 výrazne spadli. V predkrízovom období Toyota predávala v Európe cez 100 000 Avensisov ročne, v roku 2011 to bolo už len 56 000 áut, v minulom roku dokonca len necelých 29 000 vozidiel.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY