vytisknout velikost písma Toyota Avensis dostala facelift a nové motory, jej budúcnosť je neistá

Toyota Avensis dostala facelift a nové motory, jej budúcnosť je neistá

Autosalón v Ženeve sa koná už o štrnásť dní a Toyota na ňom predstaví omladený model Avensis s novými benzínovými aj naftovými motormi. Prvé náznaky nového dizajnu si môžete prezrieť na dvoch zverejnených fotografiách. Technické detaily Toyota ešte nespomína.

AVENSIS_NIGHT_18_DPL_2015_GROUP-SHOT (2).jpgAVENSIS_STUDIO_08_DPL_2015_7-8_BLUE (2).jpg
Toyota toho viac neukázala, ale najdôležitejšie budú emisie nových motorov

Rozšíri sa bezpečnostná výbava o rôznych asistentov pre jazdu v pruhoch a podobne, nové motory (že by sa pod kapotou objavil diesel od BMW?) majú byť výrazne kultivovanejšie a predovšetkým ekologickejšie a zapracuje sa aj na interiéri, kde majú byť kvalitnejšie materiály a väčšie možnosti konektivity.

Toyota Avensis má pred sebou neistú budúcnosť, pretože to vyzerá, že tento facelift bude zároveň posledná vec, ktorá sa na Avensise stane. Automobilka totiž zrejme v roku 2018 prestane model vyrábať a nahradí ho globálnym produktom.

Je ale ešte príliš ťažké predbiehať, čo to presne bude za auto, však Toyota už pred časom potvrdila, že Avensis nahradí výhradne hybridným modelom. Predaje Avensisu po kríze v roku 2008 výrazne spadli. V predkrízovom období Toyota predávala v Európe cez 100 000 Avensisov ročne, v roku 2011 to bolo už len 56 000 áut, v minulom roku dokonca len necelých 29 000 vozidiel.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY