vytisknout velikost písma Toyota Avensis dostala facelift a nové motory, jej budúcnosť je neistá

Toyota Avensis dostala facelift a nové motory, jej budúcnosť je neistá

Autosalón v Ženeve sa koná už o štrnásť dní a Toyota na ňom predstaví omladený model Avensis s novými benzínovými aj naftovými motormi. Prvé náznaky nového dizajnu si môžete prezrieť na dvoch zverejnených fotografiách. Technické detaily Toyota ešte nespomína.

AVENSIS_NIGHT_18_DPL_2015_GROUP-SHOT (2).jpgAVENSIS_STUDIO_08_DPL_2015_7-8_BLUE (2).jpg
Toyota toho viac neukázala, ale najdôležitejšie budú emisie nových motorov

Rozšíri sa bezpečnostná výbava o rôznych asistentov pre jazdu v pruhoch a podobne, nové motory (že by sa pod kapotou objavil diesel od BMW?) majú byť výrazne kultivovanejšie a predovšetkým ekologickejšie a zapracuje sa aj na interiéri, kde majú byť kvalitnejšie materiály a väčšie možnosti konektivity.

Toyota Avensis má pred sebou neistú budúcnosť, pretože to vyzerá, že tento facelift bude zároveň posledná vec, ktorá sa na Avensise stane. Automobilka totiž zrejme v roku 2018 prestane model vyrábať a nahradí ho globálnym produktom.

Je ale ešte príliš ťažké predbiehať, čo to presne bude za auto, však Toyota už pred časom potvrdila, že Avensis nahradí výhradne hybridným modelom. Predaje Avensisu po kríze v roku 2008 výrazne spadli. V predkrízovom období Toyota predávala v Európe cez 100 000 Avensisov ročne, v roku 2011 to bolo už len 56 000 áut, v minulom roku dokonca len necelých 29 000 vozidiel.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY