vytisknout velikost písma Toyota Avensis dostala facelift a nové motory, jej budúcnosť je neistá

Toyota Avensis dostala facelift a nové motory, jej budúcnosť je neistá

Autosalón v Ženeve sa koná už o štrnásť dní a Toyota na ňom predstaví omladený model Avensis s novými benzínovými aj naftovými motormi. Prvé náznaky nového dizajnu si môžete prezrieť na dvoch zverejnených fotografiách. Technické detaily Toyota ešte nespomína.

AVENSIS_NIGHT_18_DPL_2015_GROUP-SHOT (2).jpgAVENSIS_STUDIO_08_DPL_2015_7-8_BLUE (2).jpg
Toyota toho viac neukázala, ale najdôležitejšie budú emisie nových motorov

Rozšíri sa bezpečnostná výbava o rôznych asistentov pre jazdu v pruhoch a podobne, nové motory (že by sa pod kapotou objavil diesel od BMW?) majú byť výrazne kultivovanejšie a predovšetkým ekologickejšie a zapracuje sa aj na interiéri, kde majú byť kvalitnejšie materiály a väčšie možnosti konektivity.

Toyota Avensis má pred sebou neistú budúcnosť, pretože to vyzerá, že tento facelift bude zároveň posledná vec, ktorá sa na Avensise stane. Automobilka totiž zrejme v roku 2018 prestane model vyrábať a nahradí ho globálnym produktom.

Je ale ešte príliš ťažké predbiehať, čo to presne bude za auto, však Toyota už pred časom potvrdila, že Avensis nahradí výhradne hybridným modelom. Predaje Avensisu po kríze v roku 2008 výrazne spadli. V predkrízovom období Toyota predávala v Európe cez 100 000 Avensisov ročne, v roku 2011 to bolo už len 56 000 áut, v minulom roku dokonca len necelých 29 000 vozidiel.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY