vytisknout velikost písma Toto WRX STI je splnený sen fanúšika Subaru. Ale na cesty nemôže

Toto WRX STI je splnený sen fanúšika Subaru. Ale na cesty nemôže

Subaru a rallye, to k sebe jednoducho patrí, aj keď je táto japonská automobilka vidieť skôr na pretekárskych okruhoch. Keby ste si ale chceli splniť sen o špeciále postavenom na základoch súčasného WRX STI, máte možnosť. Bohužiaľ sú tu dve pomerne významné "ale". Po prvé budete musieť ísť do Austrálie a po druhé nebudete smieť vyraziť do bežnej prevádzky.

Austrálske zastúpenie predstavilo WRX STi NR4, čo je vozidlo pripravené pre rôzne šampionáty. K dispozícii je rad variantov a niekoľko nastavení tak, aby bolo možné splniť priania zákazníkov od amatérov až po profesionálov. Vozidlo na fotkách predstavuje variantu pre amatérskych pretekárov.

Zaujímavým je však motor, ktorý je práve dôvodom, prečo nebudete môcť vyraziť do prevádzky. Kým sériová verzia WRX STI používa starší preplňovaný boxer s objemom 2,5 litra, pod kapotou NR4 je nová preplňovaná jednotka, ktorá má objem dvoch litrov a výkon 224 kW (304 k). Jazda to určite nebude vôbec zlá.

sti_8.jpgsti_1.jpgsti_2.jpgsti_3.jpgsti_4.jpgsti_5.jpgsti_6.jpgsti_7.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY