vytisknout velikost písma Toto WRX STI je splnený sen fanúšika Subaru. Ale na cesty nemôže

Toto WRX STI je splnený sen fanúšika Subaru. Ale na cesty nemôže

Subaru a rallye, to k sebe jednoducho patrí, aj keď je táto japonská automobilka vidieť skôr na pretekárskych okruhoch. Keby ste si ale chceli splniť sen o špeciále postavenom na základoch súčasného WRX STI, máte možnosť. Bohužiaľ sú tu dve pomerne významné "ale". Po prvé budete musieť ísť do Austrálie a po druhé nebudete smieť vyraziť do bežnej prevádzky.

Austrálske zastúpenie predstavilo WRX STi NR4, čo je vozidlo pripravené pre rôzne šampionáty. K dispozícii je rad variantov a niekoľko nastavení tak, aby bolo možné splniť priania zákazníkov od amatérov až po profesionálov. Vozidlo na fotkách predstavuje variantu pre amatérskych pretekárov.

Zaujímavým je však motor, ktorý je práve dôvodom, prečo nebudete môcť vyraziť do prevádzky. Kým sériová verzia WRX STI používa starší preplňovaný boxer s objemom 2,5 litra, pod kapotou NR4 je nová preplňovaná jednotka, ktorá má objem dvoch litrov a výkon 224 kW (304 k). Jazda to určite nebude vôbec zlá.

sti_8.jpgsti_1.jpgsti_2.jpgsti_3.jpgsti_4.jpgsti_5.jpgsti_6.jpgsti_7.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY