vytisknout velikost písma Toto je stroj, ktorý má 750 koní, 800 kg a jedno poháňané koleso. Zatiaľ...

Toto je stroj, ktorý má 750 koní, 800 kg a jedno poháňané koleso. Zatiaľ...

Polaris Slingshot je motokára na troch kolesách, ktorá neváži ani 800 kg, ale ktorá používa motor s objemom 2,4 l s výkonom necelých 180 koní. Motor však poháňa iba jedno vzadu umiestnené koleso. A teraz vám položíme otázku. Napadlo by vás púšťať sa do úprav tohto stroja? Do úprav, ktoré končia na výkone 750 koní, pričom vzadu ostáva stále len jedno kolo?

Tak presne toto urobila spoločnosť Alpha Powersport, ktorá vzala pôvodný Slingshot, vyhodila z neho motor Ecotec a nasadila klasiku v podobe osemvalca LS3 s objemom 6,2 litra. Už to samo o sebe by sa dalo označiť za šialenú úpravu, no technici pridali ešte poriadne turbo a výsledok sa tak dostal na 750 koní.

Prirodzene sa menila aj pôvodne päťstupňová manuálna prevodovka. Tú nahradil automat od GM, ktorý schopnosti motora zvládne. Výsledok potom podčiarknu ešte panely karosérie, teda presne povedané ich zvyšok.

Akokoľvek sa vám toto bude zdať ako hrozný nezmysel, Alpha Powersport už údajne eviduje niekoľko objednávok na Slingshot, ktorý pomenovala ako Monster 62RR.

Lenže úpravy idú ďalej. Že je len jedno koleso vzadu veľkým obmedzením už pre sériovú verziu, nieto pre toto monštrum, to bolo úplne evidentné. Alpha Powersport sa tak nedávno na svojom Facebooku pochválila ďalšou radikálne úpravou, ktorá Slingshot zmení na klasickú motokáru postavenú na štyroch kolesách. Jazda to bude iste veľmi adrenalínová.

polaris_2.jpgpolaris_3.jpgpolaris_6.jpgpolaris_4.jpgpolaris_5.jpgpolaris_1.jpgpolaris_7.jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY