vytisknout velikost písma Toto je stroj, ktorý má 750 koní, 800 kg a jedno poháňané koleso. Zatiaľ...

Toto je stroj, ktorý má 750 koní, 800 kg a jedno poháňané koleso. Zatiaľ...

Polaris Slingshot je motokára na troch kolesách, ktorá neváži ani 800 kg, ale ktorá používa motor s objemom 2,4 l s výkonom necelých 180 koní. Motor však poháňa iba jedno vzadu umiestnené koleso. A teraz vám položíme otázku. Napadlo by vás púšťať sa do úprav tohto stroja? Do úprav, ktoré končia na výkone 750 koní, pričom vzadu ostáva stále len jedno kolo?

Tak presne toto urobila spoločnosť Alpha Powersport, ktorá vzala pôvodný Slingshot, vyhodila z neho motor Ecotec a nasadila klasiku v podobe osemvalca LS3 s objemom 6,2 litra. Už to samo o sebe by sa dalo označiť za šialenú úpravu, no technici pridali ešte poriadne turbo a výsledok sa tak dostal na 750 koní.

Prirodzene sa menila aj pôvodne päťstupňová manuálna prevodovka. Tú nahradil automat od GM, ktorý schopnosti motora zvládne. Výsledok potom podčiarknu ešte panely karosérie, teda presne povedané ich zvyšok.

Akokoľvek sa vám toto bude zdať ako hrozný nezmysel, Alpha Powersport už údajne eviduje niekoľko objednávok na Slingshot, ktorý pomenovala ako Monster 62RR.

Lenže úpravy idú ďalej. Že je len jedno koleso vzadu veľkým obmedzením už pre sériovú verziu, nieto pre toto monštrum, to bolo úplne evidentné. Alpha Powersport sa tak nedávno na svojom Facebooku pochválila ďalšou radikálne úpravou, ktorá Slingshot zmení na klasickú motokáru postavenú na štyroch kolesách. Jazda to bude iste veľmi adrenalínová.

polaris_2.jpgpolaris_3.jpgpolaris_6.jpgpolaris_4.jpgpolaris_5.jpgpolaris_1.jpgpolaris_7.jpg
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY