vytisknout velikost písma Toto je stroj, ktorý má 750 koní, 800 kg a jedno poháňané koleso. Zatiaľ...

Toto je stroj, ktorý má 750 koní, 800 kg a jedno poháňané koleso. Zatiaľ...

Polaris Slingshot je motokára na troch kolesách, ktorá neváži ani 800 kg, ale ktorá používa motor s objemom 2,4 l s výkonom necelých 180 koní. Motor však poháňa iba jedno vzadu umiestnené koleso. A teraz vám položíme otázku. Napadlo by vás púšťať sa do úprav tohto stroja? Do úprav, ktoré končia na výkone 750 koní, pričom vzadu ostáva stále len jedno kolo?

Tak presne toto urobila spoločnosť Alpha Powersport, ktorá vzala pôvodný Slingshot, vyhodila z neho motor Ecotec a nasadila klasiku v podobe osemvalca LS3 s objemom 6,2 litra. Už to samo o sebe by sa dalo označiť za šialenú úpravu, no technici pridali ešte poriadne turbo a výsledok sa tak dostal na 750 koní.

Prirodzene sa menila aj pôvodne päťstupňová manuálna prevodovka. Tú nahradil automat od GM, ktorý schopnosti motora zvládne. Výsledok potom podčiarknu ešte panely karosérie, teda presne povedané ich zvyšok.

Akokoľvek sa vám toto bude zdať ako hrozný nezmysel, Alpha Powersport už údajne eviduje niekoľko objednávok na Slingshot, ktorý pomenovala ako Monster 62RR.

Lenže úpravy idú ďalej. Že je len jedno koleso vzadu veľkým obmedzením už pre sériovú verziu, nieto pre toto monštrum, to bolo úplne evidentné. Alpha Powersport sa tak nedávno na svojom Facebooku pochválila ďalšou radikálne úpravou, ktorá Slingshot zmení na klasickú motokáru postavenú na štyroch kolesách. Jazda to bude iste veľmi adrenalínová.

polaris_2.jpgpolaris_3.jpgpolaris_6.jpgpolaris_4.jpgpolaris_5.jpgpolaris_1.jpgpolaris_7.jpg
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY