vytisknout velikost písma Toto je stroj, ktorý má 750 koní, 800 kg a jedno poháňané koleso. Zatiaľ...

Toto je stroj, ktorý má 750 koní, 800 kg a jedno poháňané koleso. Zatiaľ...

Polaris Slingshot je motokára na troch kolesách, ktorá neváži ani 800 kg, ale ktorá používa motor s objemom 2,4 l s výkonom necelých 180 koní. Motor však poháňa iba jedno vzadu umiestnené koleso. A teraz vám položíme otázku. Napadlo by vás púšťať sa do úprav tohto stroja? Do úprav, ktoré končia na výkone 750 koní, pričom vzadu ostáva stále len jedno kolo?

Tak presne toto urobila spoločnosť Alpha Powersport, ktorá vzala pôvodný Slingshot, vyhodila z neho motor Ecotec a nasadila klasiku v podobe osemvalca LS3 s objemom 6,2 litra. Už to samo o sebe by sa dalo označiť za šialenú úpravu, no technici pridali ešte poriadne turbo a výsledok sa tak dostal na 750 koní.

Prirodzene sa menila aj pôvodne päťstupňová manuálna prevodovka. Tú nahradil automat od GM, ktorý schopnosti motora zvládne. Výsledok potom podčiarknu ešte panely karosérie, teda presne povedané ich zvyšok.

Akokoľvek sa vám toto bude zdať ako hrozný nezmysel, Alpha Powersport už údajne eviduje niekoľko objednávok na Slingshot, ktorý pomenovala ako Monster 62RR.

Lenže úpravy idú ďalej. Že je len jedno koleso vzadu veľkým obmedzením už pre sériovú verziu, nieto pre toto monštrum, to bolo úplne evidentné. Alpha Powersport sa tak nedávno na svojom Facebooku pochválila ďalšou radikálne úpravou, ktorá Slingshot zmení na klasickú motokáru postavenú na štyroch kolesách. Jazda to bude iste veľmi adrenalínová.

polaris_2.jpgpolaris_3.jpgpolaris_6.jpgpolaris_4.jpgpolaris_5.jpgpolaris_1.jpgpolaris_7.jpg
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY