vytisknout velikost písma Toto je stroj, ktorý má 750 koní, 800 kg a jedno poháňané koleso. Zatiaľ...

Toto je stroj, ktorý má 750 koní, 800 kg a jedno poháňané koleso. Zatiaľ...

Polaris Slingshot je motokára na troch kolesách, ktorá neváži ani 800 kg, ale ktorá používa motor s objemom 2,4 l s výkonom necelých 180 koní. Motor však poháňa iba jedno vzadu umiestnené koleso. A teraz vám položíme otázku. Napadlo by vás púšťať sa do úprav tohto stroja? Do úprav, ktoré končia na výkone 750 koní, pričom vzadu ostáva stále len jedno kolo?

Tak presne toto urobila spoločnosť Alpha Powersport, ktorá vzala pôvodný Slingshot, vyhodila z neho motor Ecotec a nasadila klasiku v podobe osemvalca LS3 s objemom 6,2 litra. Už to samo o sebe by sa dalo označiť za šialenú úpravu, no technici pridali ešte poriadne turbo a výsledok sa tak dostal na 750 koní.

Prirodzene sa menila aj pôvodne päťstupňová manuálna prevodovka. Tú nahradil automat od GM, ktorý schopnosti motora zvládne. Výsledok potom podčiarknu ešte panely karosérie, teda presne povedané ich zvyšok.

Akokoľvek sa vám toto bude zdať ako hrozný nezmysel, Alpha Powersport už údajne eviduje niekoľko objednávok na Slingshot, ktorý pomenovala ako Monster 62RR.

Lenže úpravy idú ďalej. Že je len jedno koleso vzadu veľkým obmedzením už pre sériovú verziu, nieto pre toto monštrum, to bolo úplne evidentné. Alpha Powersport sa tak nedávno na svojom Facebooku pochválila ďalšou radikálne úpravou, ktorá Slingshot zmení na klasickú motokáru postavenú na štyroch kolesách. Jazda to bude iste veľmi adrenalínová.

polaris_2.jpgpolaris_3.jpgpolaris_6.jpgpolaris_4.jpgpolaris_5.jpgpolaris_1.jpgpolaris_7.jpg
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY