vytisknout velikost písma Toto je koncept lacného Porsche pre Čínu. Naozaj!

Prototyp Porsche C88 vznikol pred dvadsiatimi rokmi na objednávku čínskej vlády. Vtedajší šéf Porsche sa kvôli nemu dokonca učil po čínsky.
Toto je koncept lacného Porsche pre Čínu. Naozaj!

V roku 1994 vyzvala komunistická vláda Čínskej ľudovej republiky 20 automobiliek z "kapitalistického" sveta, aby navrhli koncept malého rodinného automobilu pre čínsky trh. Medzi ôsmimi, ktoré zareagovali, bolo aj Porsche.

porsche-c88-china-1-660x408.jpgporsche-c88-china-2-660x406.jpg
C88 bol malý sedan s motorom v objeme 1,1 l

Značka z Zuffenhausene bola vtedy ešte malým výrobcom športových áut, ktorý mal dosť starostí sám so sebou. Napriek tomu sa projektu ujala a počas iba štyroch mesiacov vyvinula Porsche C88 China Car.

Číslovka v modelovom označení neznamená Heil Hitler, ale odkazuje na vypočítanú cenu 88 000 v vtedajších čínskych jüanoch. Voz bol poháňaný štvorvalcovým motorom 1,1 l so šestnásťventilovou technikou.

Výkon 67 koní a krútiaci moment 105 Nm stačili ku zrýchleniu 0-100 km/h za 16 sekúnd a dosiahnutie najvyššej rýchlosti 165 km/h Porsche C88 totiž vážilo len 980 kilogramov. Na dĺžke 405 cm pritom ponúkalo priestor až päticu cestujúcich.

porsche-c88-china-3-660x408.jpgporsche-c88-china-8-660x408.jpg
Palubná doska mala na svoju dobu veľmi progresívny tvary

Koncept C88 predstavil na pekinskom autosalóne v roku 1995 Wendelin Wiedeking. Celú reč sa vraj naučil naspamäť v mandarínskej čínštine!

Ani to mu ale nepomohlo. Centrálna vláda o rok neskôr neskôr projekt opustila. A Wiedeking neuspel ani so snahou predať projekt niektorej z indických automobiliek. C88 dnes odpočíva v zuffenhausenskom múzeu a Porsche vyvíja pre čínsky trh celkom iné modely.

Zdroj: CarNewsChina via Jalopnik

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY