vytisknout velikost písma Toto je koncept lacného Porsche pre Čínu. Naozaj!

Prototyp Porsche C88 vznikol pred dvadsiatimi rokmi na objednávku čínskej vlády. Vtedajší šéf Porsche sa kvôli nemu dokonca učil po čínsky.
Toto je koncept lacného Porsche pre Čínu. Naozaj!

V roku 1994 vyzvala komunistická vláda Čínskej ľudovej republiky 20 automobiliek z "kapitalistického" sveta, aby navrhli koncept malého rodinného automobilu pre čínsky trh. Medzi ôsmimi, ktoré zareagovali, bolo aj Porsche.

porsche-c88-china-1-660x408.jpgporsche-c88-china-2-660x406.jpg
C88 bol malý sedan s motorom v objeme 1,1 l

Značka z Zuffenhausene bola vtedy ešte malým výrobcom športových áut, ktorý mal dosť starostí sám so sebou. Napriek tomu sa projektu ujala a počas iba štyroch mesiacov vyvinula Porsche C88 China Car.

Číslovka v modelovom označení neznamená Heil Hitler, ale odkazuje na vypočítanú cenu 88 000 v vtedajších čínskych jüanoch. Voz bol poháňaný štvorvalcovým motorom 1,1 l so šestnásťventilovou technikou.

Výkon 67 koní a krútiaci moment 105 Nm stačili ku zrýchleniu 0-100 km/h za 16 sekúnd a dosiahnutie najvyššej rýchlosti 165 km/h Porsche C88 totiž vážilo len 980 kilogramov. Na dĺžke 405 cm pritom ponúkalo priestor až päticu cestujúcich.

porsche-c88-china-3-660x408.jpgporsche-c88-china-8-660x408.jpg
Palubná doska mala na svoju dobu veľmi progresívny tvary

Koncept C88 predstavil na pekinskom autosalóne v roku 1995 Wendelin Wiedeking. Celú reč sa vraj naučil naspamäť v mandarínskej čínštine!

Ani to mu ale nepomohlo. Centrálna vláda o rok neskôr neskôr projekt opustila. A Wiedeking neuspel ani so snahou predať projekt niektorej z indických automobiliek. C88 dnes odpočíva v zuffenhausenskom múzeu a Porsche vyvíja pre čínsky trh celkom iné modely.

Zdroj: CarNewsChina via Jalopnik

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY