vytisknout velikost písma Toto je koncept lacného Porsche pre Čínu. Naozaj!

Prototyp Porsche C88 vznikol pred dvadsiatimi rokmi na objednávku čínskej vlády. Vtedajší šéf Porsche sa kvôli nemu dokonca učil po čínsky.
Toto je koncept lacného Porsche pre Čínu. Naozaj!

V roku 1994 vyzvala komunistická vláda Čínskej ľudovej republiky 20 automobiliek z "kapitalistického" sveta, aby navrhli koncept malého rodinného automobilu pre čínsky trh. Medzi ôsmimi, ktoré zareagovali, bolo aj Porsche.

porsche-c88-china-1-660x408.jpgporsche-c88-china-2-660x406.jpg
C88 bol malý sedan s motorom v objeme 1,1 l

Značka z Zuffenhausene bola vtedy ešte malým výrobcom športových áut, ktorý mal dosť starostí sám so sebou. Napriek tomu sa projektu ujala a počas iba štyroch mesiacov vyvinula Porsche C88 China Car.

Číslovka v modelovom označení neznamená Heil Hitler, ale odkazuje na vypočítanú cenu 88 000 v vtedajších čínskych jüanoch. Voz bol poháňaný štvorvalcovým motorom 1,1 l so šestnásťventilovou technikou.

Výkon 67 koní a krútiaci moment 105 Nm stačili ku zrýchleniu 0-100 km/h za 16 sekúnd a dosiahnutie najvyššej rýchlosti 165 km/h Porsche C88 totiž vážilo len 980 kilogramov. Na dĺžke 405 cm pritom ponúkalo priestor až päticu cestujúcich.

porsche-c88-china-3-660x408.jpgporsche-c88-china-8-660x408.jpg
Palubná doska mala na svoju dobu veľmi progresívny tvary

Koncept C88 predstavil na pekinskom autosalóne v roku 1995 Wendelin Wiedeking. Celú reč sa vraj naučil naspamäť v mandarínskej čínštine!

Ani to mu ale nepomohlo. Centrálna vláda o rok neskôr neskôr projekt opustila. A Wiedeking neuspel ani so snahou predať projekt niektorej z indických automobiliek. C88 dnes odpočíva v zuffenhausenskom múzeu a Porsche vyvíja pre čínsky trh celkom iné modely.

Zdroj: CarNewsChina via Jalopnik

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY