vytisknout velikost písma Toto je koncept lacného Porsche pre Čínu. Naozaj!

Prototyp Porsche C88 vznikol pred dvadsiatimi rokmi na objednávku čínskej vlády. Vtedajší šéf Porsche sa kvôli nemu dokonca učil po čínsky.
Toto je koncept lacného Porsche pre Čínu. Naozaj!

V roku 1994 vyzvala komunistická vláda Čínskej ľudovej republiky 20 automobiliek z "kapitalistického" sveta, aby navrhli koncept malého rodinného automobilu pre čínsky trh. Medzi ôsmimi, ktoré zareagovali, bolo aj Porsche.

porsche-c88-china-1-660x408.jpgporsche-c88-china-2-660x406.jpg
C88 bol malý sedan s motorom v objeme 1,1 l

Značka z Zuffenhausene bola vtedy ešte malým výrobcom športových áut, ktorý mal dosť starostí sám so sebou. Napriek tomu sa projektu ujala a počas iba štyroch mesiacov vyvinula Porsche C88 China Car.

Číslovka v modelovom označení neznamená Heil Hitler, ale odkazuje na vypočítanú cenu 88 000 v vtedajších čínskych jüanoch. Voz bol poháňaný štvorvalcovým motorom 1,1 l so šestnásťventilovou technikou.

Výkon 67 koní a krútiaci moment 105 Nm stačili ku zrýchleniu 0-100 km/h za 16 sekúnd a dosiahnutie najvyššej rýchlosti 165 km/h Porsche C88 totiž vážilo len 980 kilogramov. Na dĺžke 405 cm pritom ponúkalo priestor až päticu cestujúcich.

porsche-c88-china-3-660x408.jpgporsche-c88-china-8-660x408.jpg
Palubná doska mala na svoju dobu veľmi progresívny tvary

Koncept C88 predstavil na pekinskom autosalóne v roku 1995 Wendelin Wiedeking. Celú reč sa vraj naučil naspamäť v mandarínskej čínštine!

Ani to mu ale nepomohlo. Centrálna vláda o rok neskôr neskôr projekt opustila. A Wiedeking neuspel ani so snahou predať projekt niektorej z indických automobiliek. C88 dnes odpočíva v zuffenhausenskom múzeu a Porsche vyvíja pre čínsky trh celkom iné modely.

Zdroj: CarNewsChina via Jalopnik

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY