vytisknout velikost písma Toto je 13 najhorších áut, tvrdí Top Gear. Súhlasíte?

Rôznymi rebríčkami naj áut sa to len hemží. Okrem tých najlepších, najkrajších a najdrahších existujú aj poradí najškaredších a najhorších. Páni Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May vybrali trinástku z posledných dvoch dekád.
Toto je 13 najhorších áut, tvrdí Top Gear. Súhlasíte?

Čo je Top Gear, asi väčšina motoristických fanúšikov vie. Populárna relácia o autách televízie BBC sa začal vysielať už pred tridsiatimi šiestimi rokmi. Dlhú dobu išlo o klasiku s testami a ďalšími informáciami pre motoristov. V roku 1988 sa v ňom objavil prvýkrát moderátor novinár menom Jeremy Clarkson. V závere ďalšej dekády však prišiel koniec. Nie nadlho.

V sezóne 2002 mal premiéru nový Top Gear, už viac šou než program pre "obyčajných" autíčkárov a bežných konzumentov.

Z programu sa nadobro stala show. Získala si značnú popularitu po celom svete a značku sa podarilo predať do iných krajín. Preto dnes existujú americký, austrálsky, juhokórejský a ruský Top Gear, pochopiteľne s inými moderátormi, ale oficiálnou licenciou. Program má aj vlastný časopis a web - a jeho editori teraz zostavili zoznam trinástich najhorších áut všetkých čias.

V drvivej väčšine sa jedná o autá, ktorých príchod bol zle načasovaný a následne sa z nich stali komerčné prepadáky. A hlavne sa všetky aspoň chvíľu na Ostrovoch predávali. Preto napokon chýba aj Pontiac Aztek.

Aké autá by ste do zoznamu najhorších zaradili vy? Napíšte nám do diskusie.

13. Chrysler Crossfire

chrysler_crossfire_coupe_47.jpg

Koncept z roku 2001 vyzeral úchvatne a pod kapotou mal vidlicový šesťvalec 2,7 l s kompresorom. Lenže ten do série neprežil a karbónová karoséria na hliníkovom ráme tiež nie.

Pod pomerne atraktívnym kabátikom sa však nakoniec skrývali šesťvalce 3,2 l z prvej generácie Mercedesu SLK R170, ktoré už boli, povedzme si pravdu, trochu zastarané. Hoci ani o spomínané mechanické preplňovanie nakoniec neprišli. Nepodarenú svadbu menom DaimlerChrysler máme predsa ešte všetci v živej pamäti, nie?

Celok proste nefungoval, ani keď zhodil strechu. Krížovou paľbou Amerika Európu nedobila, hoci sa Crossfire dokonca vyrábal u Karmanna v Osnabrücku. Žiadny zázrak to nebol ani doma za morom. Dobre, vyrobilo sa ich 83 105, ale celých 63,7 tisíc len v prvých dvoch rokoch. Potom už produkcia klesala a po piatich sezónach (2003-2007) nasledoval neodvratný koniec.

Pokračujte hneď na ďalšiu kapitolu:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY