vytisknout velikost písma Toto je 13 najhorších áut, tvrdí Top Gear. Súhlasíte?

Rôznymi rebríčkami naj áut sa to len hemží. Okrem tých najlepších, najkrajších a najdrahších existujú aj poradí najškaredších a najhorších. Páni Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May vybrali trinástku z posledných dvoch dekád.
Toto je 13 najhorších áut, tvrdí Top Gear. Súhlasíte?

Čo je Top Gear, asi väčšina motoristických fanúšikov vie. Populárna relácia o autách televízie BBC sa začal vysielať už pred tridsiatimi šiestimi rokmi. Dlhú dobu išlo o klasiku s testami a ďalšími informáciami pre motoristov. V roku 1988 sa v ňom objavil prvýkrát moderátor novinár menom Jeremy Clarkson. V závere ďalšej dekády však prišiel koniec. Nie nadlho.

V sezóne 2002 mal premiéru nový Top Gear, už viac šou než program pre "obyčajných" autíčkárov a bežných konzumentov.

Z programu sa nadobro stala show. Získala si značnú popularitu po celom svete a značku sa podarilo predať do iných krajín. Preto dnes existujú americký, austrálsky, juhokórejský a ruský Top Gear, pochopiteľne s inými moderátormi, ale oficiálnou licenciou. Program má aj vlastný časopis a web - a jeho editori teraz zostavili zoznam trinástich najhorších áut všetkých čias.

V drvivej väčšine sa jedná o autá, ktorých príchod bol zle načasovaný a následne sa z nich stali komerčné prepadáky. A hlavne sa všetky aspoň chvíľu na Ostrovoch predávali. Preto napokon chýba aj Pontiac Aztek.

Aké autá by ste do zoznamu najhorších zaradili vy? Napíšte nám do diskusie.

13. Chrysler Crossfire

chrysler_crossfire_coupe_47.jpg

Koncept z roku 2001 vyzeral úchvatne a pod kapotou mal vidlicový šesťvalec 2,7 l s kompresorom. Lenže ten do série neprežil a karbónová karoséria na hliníkovom ráme tiež nie.

Pod pomerne atraktívnym kabátikom sa však nakoniec skrývali šesťvalce 3,2 l z prvej generácie Mercedesu SLK R170, ktoré už boli, povedzme si pravdu, trochu zastarané. Hoci ani o spomínané mechanické preplňovanie nakoniec neprišli. Nepodarenú svadbu menom DaimlerChrysler máme predsa ešte všetci v živej pamäti, nie?

Celok proste nefungoval, ani keď zhodil strechu. Krížovou paľbou Amerika Európu nedobila, hoci sa Crossfire dokonca vyrábal u Karmanna v Osnabrücku. Žiadny zázrak to nebol ani doma za morom. Dobre, vyrobilo sa ich 83 105, ale celých 63,7 tisíc len v prvých dvoch rokoch. Potom už produkcia klesala a po piatich sezónach (2003-2007) nasledoval neodvratný koniec.

Pokračujte hneď na ďalšiu kapitolu:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY