vytisknout velikost písma Toto je 13 najhorších áut, tvrdí Top Gear. Súhlasíte?

Rôznymi rebríčkami naj áut sa to len hemží. Okrem tých najlepších, najkrajších a najdrahších existujú aj poradí najškaredších a najhorších. Páni Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May vybrali trinástku z posledných dvoch dekád.
Toto je 13 najhorších áut, tvrdí Top Gear. Súhlasíte?

Čo je Top Gear, asi väčšina motoristických fanúšikov vie. Populárna relácia o autách televízie BBC sa začal vysielať už pred tridsiatimi šiestimi rokmi. Dlhú dobu išlo o klasiku s testami a ďalšími informáciami pre motoristov. V roku 1988 sa v ňom objavil prvýkrát moderátor novinár menom Jeremy Clarkson. V závere ďalšej dekády však prišiel koniec. Nie nadlho.

V sezóne 2002 mal premiéru nový Top Gear, už viac šou než program pre "obyčajných" autíčkárov a bežných konzumentov.

Z programu sa nadobro stala show. Získala si značnú popularitu po celom svete a značku sa podarilo predať do iných krajín. Preto dnes existujú americký, austrálsky, juhokórejský a ruský Top Gear, pochopiteľne s inými moderátormi, ale oficiálnou licenciou. Program má aj vlastný časopis a web - a jeho editori teraz zostavili zoznam trinástich najhorších áut všetkých čias.

V drvivej väčšine sa jedná o autá, ktorých príchod bol zle načasovaný a následne sa z nich stali komerčné prepadáky. A hlavne sa všetky aspoň chvíľu na Ostrovoch predávali. Preto napokon chýba aj Pontiac Aztek.

Aké autá by ste do zoznamu najhorších zaradili vy? Napíšte nám do diskusie.

13. Chrysler Crossfire

chrysler_crossfire_coupe_47.jpg

Koncept z roku 2001 vyzeral úchvatne a pod kapotou mal vidlicový šesťvalec 2,7 l s kompresorom. Lenže ten do série neprežil a karbónová karoséria na hliníkovom ráme tiež nie.

Pod pomerne atraktívnym kabátikom sa však nakoniec skrývali šesťvalce 3,2 l z prvej generácie Mercedesu SLK R170, ktoré už boli, povedzme si pravdu, trochu zastarané. Hoci ani o spomínané mechanické preplňovanie nakoniec neprišli. Nepodarenú svadbu menom DaimlerChrysler máme predsa ešte všetci v živej pamäti, nie?

Celok proste nefungoval, ani keď zhodil strechu. Krížovou paľbou Amerika Európu nedobila, hoci sa Crossfire dokonca vyrábal u Karmanna v Osnabrücku. Žiadny zázrak to nebol ani doma za morom. Dobre, vyrobilo sa ich 83 105, ale celých 63,7 tisíc len v prvých dvoch rokoch. Potom už produkcia klesala a po piatich sezónach (2003-2007) nasledoval neodvratný koniec.

Pokračujte hneď na ďalšiu kapitolu:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY