vytisknout velikost písma Toto je 13 najhorších áut, tvrdí Top Gear. Súhlasíte?

Rôznymi rebríčkami naj áut sa to len hemží. Okrem tých najlepších, najkrajších a najdrahších existujú aj poradí najškaredších a najhorších. Páni Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May vybrali trinástku z posledných dvoch dekád.
Toto je 13 najhorších áut, tvrdí Top Gear. Súhlasíte?

Čo je Top Gear, asi väčšina motoristických fanúšikov vie. Populárna relácia o autách televízie BBC sa začal vysielať už pred tridsiatimi šiestimi rokmi. Dlhú dobu išlo o klasiku s testami a ďalšími informáciami pre motoristov. V roku 1988 sa v ňom objavil prvýkrát moderátor novinár menom Jeremy Clarkson. V závere ďalšej dekády však prišiel koniec. Nie nadlho.

V sezóne 2002 mal premiéru nový Top Gear, už viac šou než program pre "obyčajných" autíčkárov a bežných konzumentov.

Z programu sa nadobro stala show. Získala si značnú popularitu po celom svete a značku sa podarilo predať do iných krajín. Preto dnes existujú americký, austrálsky, juhokórejský a ruský Top Gear, pochopiteľne s inými moderátormi, ale oficiálnou licenciou. Program má aj vlastný časopis a web - a jeho editori teraz zostavili zoznam trinástich najhorších áut všetkých čias.

V drvivej väčšine sa jedná o autá, ktorých príchod bol zle načasovaný a následne sa z nich stali komerčné prepadáky. A hlavne sa všetky aspoň chvíľu na Ostrovoch predávali. Preto napokon chýba aj Pontiac Aztek.

Aké autá by ste do zoznamu najhorších zaradili vy? Napíšte nám do diskusie.

13. Chrysler Crossfire

chrysler_crossfire_coupe_47.jpg

Koncept z roku 2001 vyzeral úchvatne a pod kapotou mal vidlicový šesťvalec 2,7 l s kompresorom. Lenže ten do série neprežil a karbónová karoséria na hliníkovom ráme tiež nie.

Pod pomerne atraktívnym kabátikom sa však nakoniec skrývali šesťvalce 3,2 l z prvej generácie Mercedesu SLK R170, ktoré už boli, povedzme si pravdu, trochu zastarané. Hoci ani o spomínané mechanické preplňovanie nakoniec neprišli. Nepodarenú svadbu menom DaimlerChrysler máme predsa ešte všetci v živej pamäti, nie?

Celok proste nefungoval, ani keď zhodil strechu. Krížovou paľbou Amerika Európu nedobila, hoci sa Crossfire dokonca vyrábal u Karmanna v Osnabrücku. Žiadny zázrak to nebol ani doma za morom. Dobre, vyrobilo sa ich 83 105, ale celých 63,7 tisíc len v prvých dvoch rokoch. Potom už produkcia klesala a po piatich sezónach (2003-2007) nasledoval neodvratný koniec.

Pokračujte hneď na ďalšiu kapitolu:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY