vytisknout velikost písma Toto je 13 najhorších áut, tvrdí Top Gear. Súhlasíte?

Rôznymi rebríčkami naj áut sa to len hemží. Okrem tých najlepších, najkrajších a najdrahších existujú aj poradí najškaredších a najhorších. Páni Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May vybrali trinástku z posledných dvoch dekád.
Toto je 13 najhorších áut, tvrdí Top Gear. Súhlasíte?

Čo je Top Gear, asi väčšina motoristických fanúšikov vie. Populárna relácia o autách televízie BBC sa začal vysielať už pred tridsiatimi šiestimi rokmi. Dlhú dobu išlo o klasiku s testami a ďalšími informáciami pre motoristov. V roku 1988 sa v ňom objavil prvýkrát moderátor novinár menom Jeremy Clarkson. V závere ďalšej dekády však prišiel koniec. Nie nadlho.

V sezóne 2002 mal premiéru nový Top Gear, už viac šou než program pre "obyčajných" autíčkárov a bežných konzumentov.

Z programu sa nadobro stala show. Získala si značnú popularitu po celom svete a značku sa podarilo predať do iných krajín. Preto dnes existujú americký, austrálsky, juhokórejský a ruský Top Gear, pochopiteľne s inými moderátormi, ale oficiálnou licenciou. Program má aj vlastný časopis a web - a jeho editori teraz zostavili zoznam trinástich najhorších áut všetkých čias.

V drvivej väčšine sa jedná o autá, ktorých príchod bol zle načasovaný a následne sa z nich stali komerčné prepadáky. A hlavne sa všetky aspoň chvíľu na Ostrovoch predávali. Preto napokon chýba aj Pontiac Aztek.

Aké autá by ste do zoznamu najhorších zaradili vy? Napíšte nám do diskusie.

13. Chrysler Crossfire

chrysler_crossfire_coupe_47.jpg

Koncept z roku 2001 vyzeral úchvatne a pod kapotou mal vidlicový šesťvalec 2,7 l s kompresorom. Lenže ten do série neprežil a karbónová karoséria na hliníkovom ráme tiež nie.

Pod pomerne atraktívnym kabátikom sa však nakoniec skrývali šesťvalce 3,2 l z prvej generácie Mercedesu SLK R170, ktoré už boli, povedzme si pravdu, trochu zastarané. Hoci ani o spomínané mechanické preplňovanie nakoniec neprišli. Nepodarenú svadbu menom DaimlerChrysler máme predsa ešte všetci v živej pamäti, nie?

Celok proste nefungoval, ani keď zhodil strechu. Krížovou paľbou Amerika Európu nedobila, hoci sa Crossfire dokonca vyrábal u Karmanna v Osnabrücku. Žiadny zázrak to nebol ani doma za morom. Dobre, vyrobilo sa ich 83 105, ale celých 63,7 tisíc len v prvých dvoch rokoch. Potom už produkcia klesala a po piatich sezónach (2003-2007) nasledoval neodvratný koniec.

Pokračujte hneď na ďalšiu kapitolu:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY