vytisknout velikost písma Toto auto vyhrá Le Mans a prekoná Bellofov rekord na Nordschleife

Toto auto vyhrá Le Mans a prekoná Bellofov rekord na Nordschleife

Už dlhých tridsaťjeden rokov sa na najvyššom mieste rebríčka časov na kolo na legendárnej Nordschleife vyhrieva hodnota 6:11,13, ktorú stanovil Stefan Bellof so svojim Porsche 956 počas kvalifikácie na preteky 1000 km Nürburgringu v roku 1983.

Túto hodnotu chce prekonať tím študentov z dvoch technických univerzít v Eindhovene hybridným prototypom, ktorý v sebe spája to najlepšie z formuly 1 a špeciálov pre Le Mans.

Tím študentov má vôbec veľmi odvážne plány. Popri prekonaní rekordu Stefana Bellofa chcú už v roku 2017 vyhrať 24 h Le Mans. Problém ale bude v tom, že aj keď dostanú certifikát od usporiadateľov FIA a ACO, maximálne im umožnia štart z tzv. boxov číslo 56, ktoré sú určené pre nebodované a nehodnotené prototypy nezodpovedajúce aktuálnym regulám. Podobnú výnimku mal napríklad Nissan DeltaWing.

Hybridný prototyp InMotion IM01 zužitkováva všetky poznatky z F1, ktoré sú dnes zakázané, ako napríklad aktívnu aerodynamiku a fúkané difúzory. Z Le Mans si zase berie celokapotáž pre lepšiu aerodynamickú efektivitu. Inšpirácia v štúdii RedBull X2014 je vcelku zjavná.

Pohon obstarávajú štyri elektromotory, každý má na starosti jedno koleso. Šťavu potom akumulátorom dodáva Wankelov rotačný motor, ktorý slúži len ako generátor elektriny. Špeciál IM01 bude samozrejme zbierať aj zostatkovú energiu pri brzdení. Tím si dal za cieľ zvýšiť efektivitu spaľovacieho motora na 60%, čo bude pri Wankelovom princípe asi trochu problém. No potenciál tu určite je.

Nezostáva než študentom z Eindhovenu držať palce. Je pekné, že sa v dnešnej dobe dokáže medzi mladými niekto nadchnúť aj pre niečo iné ako militantný cykloaktivizmus.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY