vytisknout velikost písma Toroidion 1MW Concept sa predvádza na novom videu

Toroidion 1MW Concept sa predvádza na novom videu

Vo Fínsku vzniká veľmi výkonný elektromobil. Volá sa Toroidion 1MW Concept a ak ste o ňom ešte nepočuli, asi by ste si mali toto meno zapamätať. Ide totiž o elektrický automobil s výkonom 1 MW. Áno, to znamená 1000 kW alebo 1360 koní, ako chcete...

Toroidion používa pri každom kolese jeden elektromotor, takže sa jedná o štvorkolku. Elektromotory to však nie sú len tak hocijaké. Každý z prednej dvojice disponuje výkonom 200 kW (272 k), o kolesá zadnej nápravy sa potom starajú ďalšie dva elektromotory, kedy každý pridá 300 kW (408 k).

Bohužiaľ veľa oficiálnych informácií zatiaľ k dispozícii nie je. Údajne pôjde o auto výborne použiteľné do mesta, rovnako ako na pretekársky okruh. Myšlienka na supervýkonný elektromobil začala byť realizovaná už v roku 2011. Cieľom je postaviť konkurencieschopné auto, ktoré by sa mohlo zúčastniť legendárneho LeMans.

toroid_01.jpgtoroid_02.jpgtoroid_03.jpgtoroid_04.jpgtoroid_05.jpgtoroid_06.jpgtoroid_07.jpgtoroid_08.jpgtoroid_09.jpgtoroid_10.jpgtoroid_11.jpgtoroid_12.jpgtoroid_13.jpgtoroid_14.jpgtoroid_15.jpgtoroid_16.jpgtoroid_17.jpg

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Nástupcu zvýšeného Golfu Plus sme podrobili redakčnému testu rovno v dvoch variantoch: cenovo dostupné 1.2 TSI Comfortline s manuálnym radením a rozmarné 1.4 TSI Highline s automatom DSG.

dnes | Jiří Červenka | 1 příspěvek
Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

22. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY