vytisknout velikost písma Tomu sa hovorí poriadna zákazka. Hotel Louis XIII si objednal 30 Phantomov

Tomu sa hovorí poriadna zákazka. Hotel Louis XIII si objednal 30 Phantomov

Spoločnosť Rolls-Royce uzavrela vôbec najväčšiu objednávku vo svojej histórii. Čínsky magnát Stephen Hung si zaobstará tridsať exemplárov modelu Phantom. Tie majú voziť hostí v superluxusnom hoteli Louis XIII, ktorý bude od polovice roku 2016 otvorený v Macau neďaleko Hong Kongu.

Okrem toho, že ide o najväčšiu objednávku, sa týka tejto správy ešte jedno "naj". Dva exempláre z tejto flotily totiž budú najdrahšími vyrobenými v histórii modelu Phantom. Cesta k tomuto prvenstvu bola jednoduchá. Automobilka pridala na vonkajšiu karosériu aj do interiéru zlato.

Tridsiatka Phantomu však nebude "sériová", ak sa tak vôbec môžu bežné verzie označiť, ale vyrobená na zákazku, aby čo najviac ladila s chystaným hotelom. Zodpovedať tomu má aj cena. Tá v tlačovej správe síce nie je uvedená, podľa zdrojov britského Financial Times ale zaplatil Stephen Hung za svoju novú flotilu v prepočte zhruba 15,5 milióna eur.

Britská automobilka potom okrem samotných automobilov pomohla s návrhom parkoviska hotela a zároveň vyškolí vodičov, ktorí budú s Phantomami jazdiť.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY